خبرهای داغ:
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار میانه:
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی و فرماندار میانه گفت: مشارکت همگانی برای تامین حفظ و ارتقای سلامت اصل اساسی و حیاتی در حوزه سلامت است.
کد خبر: ۹۲۱۱۱۳۵
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مشایخی در جلسه مجمع سلامت شهرستان میانه بر ضرورت تحقق عدالت اجتماعی در حوزه بهداشت و درمان با همکاری‌های برون بخشی تاکید کرد.

وی  این امر را از مهمترین حقوق و مطالبات مردمی عنوان کرد و افزود: از سال ۹۳ با اجرای طرح تحول سلامت شاهد احقاق برخی حقوق شهروندان در حوزه سلامت هستیم.

مشایخی به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت و درمان پس از طرح تحول سلامت با پیگیری‌های مختلف نمایندگان مردم و مسوولان شهرستانی و استانی اشاره کرد و افزود: راه اندازی MRI و بهره برداری رسمی از آن در دهه فجر امسال، استقرار بالگرد اورژانس هوایی در شهرستان که سبب شده تا شهرستان میانه به عنوان مرکز ترومای جنوب استان شناخته شود، بازسازی بیمارستان برکت امام (ره)، شبانه روزی شدن کلینیک تامین اجتماعی میانه را از اقدامات چشمگیر شهرستان در حوزه سلامت خواند.

وی در ادامه بر استفاده از ظرفیت بالای خیرین در مجمع سلامت در قالب تشکل‌های مردمی تاکید کرد و کاهش یا تجمیع خانه‌های بهداشت با توجه به سرانه و شاخص جمعیت را از مواردی خواند که باید با برنامه ریزی‌های لازم در سال آینده به اجرا گذاشته شود.

مشایخی با بیان اینکه مجمع سلامت موضوعی تازه در جهت ارتقای کیفیت خدمات حوزه سلامت است، همکاری بین بخشی را نیاز و لازمه امروز بوده و اگر سلامت نباشد زیربنایی‌ترین موضوع جامعه که امنیت است تحت الشعاع قرار می‌گیرد، زیرا تامین امنیت نیز نیازمند نیروی انسانی سالم است.

وی ضرورت پیگیری ساختمان بیمه سلامت را خواستار شد و گفت: مشارکت همگانی برای تامین، حفظ و ارتقای سلامت اصل اساسی و حیاتی در حوزه سلامت است.

فرماندار میانه افزود: ما به عنوان دستگاه‌های اجرایی و بازوان حاکمیت در تمامی امور باید به رعایت پیوست بهداشت پرداخته و رعایت پیوست سلامت را از ادارات و دستگاه‌های اجرایی شروع کرده و الگوسازی کنیم.

ارسال نظرات