خبرهای داغ:
رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد خبر داد

کمک رسانی عوامل راهداری استان به مسافران ۷۱ خودرو گرفتار در برف و کولاک

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: عوامل راهداری استان به مسافران ۷۱ خودرو گرفتار در برف و کولاک کمک‌رسانی کردند.
کد خبر: ۹۲۱۱۱۴۵
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

 محسن خادمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در ارومیه، اظهار داشت: از سه روز قبل بارش برف و بروز کولاک شدید باعث مسدود شدن راه ارتباطی روستاهای «سولغه»، «قورغان»، «جانداران»،  «چومل»،«اصحاب»، «سرخاب»، «کارگ»، «هه‌رمی»، «ازوندره»، «پیرمکایل»، «عین‌ملا»، «قزلجه علیا و سفلی»  و چند روستای دیگر در بخش‌های مرکزی و خلیفان این شهرستان شده است.

وی اضافه کرد: کولاک شدید باعث انباشته شدن مقدار زیادی برف در محورهای روستایی این شهرستان شده است، به طوری که در برخی مناطق ارتفاع برف به بیش از ۲ متر رسیده است.

این مسوول با بیان اینکه عوامل راهداری برای بازگشایی این محورهای روستایی اعزام شده‌اند، افزود: در محورهای بین‌شهری تردد خودروها بدون مشکل جریان دارد و تنها در قسمتی از گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت کولاک باعث لغزندگی و کاهش دیده شده که عوامل راهداری در مسیر برای کمک به رانندگان و برف‌روبی حضور دارند.

وی با اشاره به کمک‌رسانی عوامل راهداری به مسافران ۷۱ خودرو گرفتار در برف و کولاک، گفت: عوامل راهداری سرنشینان ۴۱ خودرو در گردنه «قره‌بلاغ» محور مهاباد - بوکان، ۱۲ خودرو مسیر روستای «آفان»، هفت خودرو در مسیر روستای «سیاقول»، ۶ خودرو در گردنه «جواله‌ره‌شان» محور مهاباد سردشت و پنج خودرو در گردنه «برده‌ره‌شان» مسیر مهاباد - میاندوآب را از برف و کولاک نجات دادند.

خادمی، ادامه داد: بارش برف که از اوایل هفته جاری در این شهرستان شروع شده بود، باعث ایجاد اختلال در تردد خودروها در محورهای کوهستانی و گردنه‌های این شهرستان شده بود و راه دسترسی به ۳۵ روستای این شهرستان را مسدود کرده‌ بود که با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری راه تعدادی از این روستاها بازگشایی شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار