عدم بهره‌مندی از لوله کشی گاز طبیعی و کمبود نفت سفید، مردم روستانشین منطقه کوهستانی میانکوه را با مشکلات زیادی مواجه کرده و این افراد از مسئولان درخواست اعلام کوپن جدید نفت دارند.
کد خبر: ۹۲۱۱۱۵۷
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ فصل زمستان با تمام جذابیت و زیبایی‌هایی که دارد، سردی هوای آن همواره باعث نگرانی عده‌ای از مردم علی‌الخصوص ساکنین روستا‌ها می‌شود؛ روستاییانی که از مناطق شهری فاصله زیادی داشته و از نعمت لوله‌کشی گاز طبیعی محروم هستند.

مردم منطقه میانکوه درگز یکی از مصادیق بارز این مطلب هستند که به دلیل قرار گرفتن در منطقه سرد و کوهستانی و عدم دسترسی به شبکه گاز شهری، زمستان سرد خود را با نفت سفید سر می‌کنند.

اما سرد شدن یک‌باره هوا، نداشتن سهمیه نفت کافی و اعلام نشدن کوپن دریافت نفت مشکلاتی را برای مردم این منطقه و سایر مناطق روستایی درگز فراهم کرده است.

مصطفی جلیلی یکی از اهالی منطقه میانکوه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: درحالی‌که مردم روستای ما با سرمای طاقت‌فرسای زمستان دست‌وپنجه نرم می‌کنند از اواسط آذر ماه هنوز هیچ شماره کوپنی برای تهیه نفت اعلام نشده و طبق اظهارات مسئول شعبه تا انتهای اسفند هم کوپنی اعلام نخواهد شد.

وی افزود: به نمایندگی از مردم منطقه خواستار اعلام شماره جدید کوپن‌های نفتی هستیم؛ چراکه سرما و نبود سوخت کافی واقعاً برای مردم مشکل بزرگی شده است؛ علی‌الخصوص خانواده‌هایی که بچه کوچک دارند به‌سختی این روز‌ها را می‌گذرانند.

سهم هر خانوار از کوپن‌های اعلامی فقط ۳ بشکه است

یکی دیگر از روستانشینان به نام اکبر بوطالبی گفت: مشکل کمبود نفت ناشی از اعلام یک شماره کوپن جهت گرفتن هر خانوار ۳ بشکه نفت است درحالی‌که ۳ بشکه نفت پاسخگوی نیاز ۱ خانوار در زمان مقرر در فصل زمستان را نداشته و مردم نیز توان ذخیره یا خرید آن را ندارند.

وی تصریح کرد: مشاهده شده بعضی از روستائیان مجبور هستند جهت جایگزینی نفت، از بخاری‌های چوبی استفاده کنند که این امر باعث آسیب رساندن به باغات و منابع طبیعی می‌شود.

علی فراهی فرماندار درگز در تماس تلفنی به خبرنگار ما گفت: با توجه به برودت هوا و به دنبال دریافت اعتراضات مردمی نسبت به مسئله کمبود سوخت، هماهنگی‌های لازم از طریق فرمانداری درگز با مدیرکل شرکت نفت استان خراسان رضوی انجام شد.

وی تشریح کرد: علی‌رغم اعتبار داشتن کوپن‌های نفت قبلی تا پایان بهمن ماه، مقرر شد برای رفاه حال عزیزان ساکن در منطقه میانکوه، کوپن‌های جدید نفت اعلام شود که این افراد می‌توانند برای دریافت سهمیه خود به شعب نفت منطقه مراجعه کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها