یک تولیدکننده درگزی گفت: قطعات تولیدی کارگاه ما به شهر‌ها و استان‌های مجاور صادر می‌شود، اما عدم حمایت مسئولان و نبود سرمایه کافی، گاهی ما را برای خرید مواد اولیه دچار مشکل کرده و مجبور به توقف تولید می‌شویم.
کد خبر: ۹۲۱۱۱۶۴
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸
مجتبی سعادتمند در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی؛ از راه‌اندازی یک واحد تولیدی در شهرستان درگز خبر داد و اظهار کرد: پس از فارغ‌التحصیلی در رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه فردوسی مشهد، به این فکر افتادم که قطعات الکترونیکی خودرو‌ها را باکیفیتی عالی و قیمتی مناسب در شهرستان تولید کنم.

وی افزود: تحقیقات و آزمایشات مورد نیاز برای راه‌اندازی سیستم‌های برنامه‌نویسی واحد تولیدی خود را در بهمن ماه سال گذشته شروع کردم و پس از قریب به دو ماه، تولید و مونتاژ قطعات در سطح خیلی کوچک آغاز شد؛ این تولید بسیار کم برای ورود آزمایشی اجناس به بازار و سنجش میزان بازارپسندی محصولات بود.

این تولیدکننده درگزی گفت: استقبال فراوان فروشندگان لوازم‌یدکی خودرو ما را بر آن داشت تا تولید محصولات خود را با حجم بیشتر، در یک فضای بزرگ‌تر و با امکانات پیشرفته‌تر ادامه دهیم.

سعادتمند تأکید کرد: در این میان با استفاده از تسهیلات اشتغال‌زایی بسیج سازندگی، بنیاد برکت و کمیته امداد کارکنان کاری خود را از دو نفر به هشت نفر ارتقا دادم و امروز پس از گذشت یک سال، توانسته‌ایم ۸۰ مدل سوکت برای تمام خودرو‌های ساخت داخل را از صفر تا صد طراحی کرده و با ضمانت کیفیت و اصالت کالا روانه بازار کنیم.

وی عنوان کرد: فروش ماهیانه ما از هر نوع سوکت بیش از ۶۰۰۰ عدد بوده و محصولات خود را در شهر‌هایی مثل درگز، مشهد، قوچان، بجنورد، تهران و بندرعباس عرضه می‌کنیم.

تولیدکننده قطعات خودرو تصریح کرد: پس از مدتی کار کردن و تجهیز کارگاه تصمیم گرفتیم پا را فراتر گذاشته و اقدام به طراحی و تولید محصولاتی مانند تقویت شیشه بالابر خودرو و سه‌راهی و محافظ برق کنیم.

سعادتمند تأکید کرد: البته چاپ مدارات برخی محصولات بر روی فیبر‌های مسی نیاز به دستگاه‌های بسیار گران‌قیمت و نایاب داشت که کار ما را کمی با مشکل مواجه کرده بود؛ اما با تکیه بر انتظاری که مقام معظم رهبری از جوانان برای رونق تولید داشتند موفق شدیم پس از ۴ ماه بررسی و آزمایش، این دستگاه را با کمترین هزینه تولید کرده و از آن در تولیدات خود استفاده کنیم.

وی افزود: هدف ما از راه‌اندازی این واحد تولیدی صرفاً درامد زایی و کسب سود نبود؛ بلکه قصد داشتیم یک محصول باکیفیت در عین داشتن قیمت مناسب را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهیم؛ لذا تمام مواد مصرفی ما از بهترین جنس پلاستیک بوده و طراحی مدار‌ها و مونتاژ کار‌ها با دقت بسیار زیاد انجام می‌شود.

این تولیدکننده درگزی تبیین کرد: کارگاه تولید قطعات ما قابلیت ارائه انواع محصولات الکتریکی و به‌تبع آن به‌کارگیری نیروی کار بیشتری را دارد، اما نبود سرمایه اولیه باعث شده نتوانیم راندمان مطلوبی را داشته باشیم؛ به‌نحوی‌که در برخی موارد مجبوریم به دلیل نداشتن مواد اولیه، تا فروش رفتن محصولات و بازگشت سرمایه، فعالیت کارگاه را متوقف کنیم.

سعادتمند در پایان خاطرنشان کرد: ما به عنوان یک جوان تمام تلاش خود را برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب انجام می‌دهیم، اما گاهی کم لطفی و عدم حمایت برخی مسئولان، پیمودن ادامه مسیر را برای ما سخت و دشوار می‌کنیم؛ امیدواریم مسئولان حمایت بیشتری از چنین واحد‌هایی داشته باشند تا مجبور نشویم شاهد بیکاری بسیاری از جوانان و نخبگان بوده و برای تأمین محصولات موردنیاز خود چشم به دست بیگانگان داشته باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها