استفاده از حریم به عنوان یک کمربند سبز بسیار مهم است

خبرگزاری بسیج: شهردار منطقه ۲۰ در آیین رونمایی از سامانه یکپارچه هوشمند حریم شهر تهران گفت: بحث حریم یکی از دغدغه‌های مهم امروز مدیریت شهری است که بخاطر کم کاری و بی توجهی در دو دهه گذشته تبدیل به تهدید شده است.
کد خبر: ۹۲۱۱۱۸۲
|
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 20؛ فرهاد افشار اظهار داشت: در بحث حریم تغییر نگاه به حریم و استفاده از حریم به عنوان یک کمربند سبز بسیار اهمیت دارد.

وی بیان داشت: انتقال صنایع و مشاغل به حریم تهران، بدون توجه به مسائل و پیوست های محیط زیستی مشکلاتی را خصوصا در جنوب تهران بوجود آورده است.

شهردار منطقه ۲۰ تصریح کرد: جدای از مباحث سلبی در حریم، باید حرکت های ایجابی را هم در نظر بگیریم تا صاحبان زمین در حریم بتوانند از رویکرد اقتصادی کمربند سبز بهره مند شوند.

وی گفت: یکی از اتفاقات بدی که در روستاهای ری رخ می دهد، منظر روستایی را در روستاها نمی بینیم و اتفاقاتی که در غرب تهران اتفاق افتاد در شرق تهران نیز شاهد هستیم و دهیاری ها برای تامین نیاز های مالی، اقدام به صدور پروانه ساخت می کنند که شاهد رشد بی رویه ساخت و سازهای شهری در نقاط روستایی هستیم.

فرهاد افشار در پایان اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا علاوه بر ساماندهی حریم، بحث ایجاد کمربند سبز و ایجاد فضاهای تفرجگاهی در حریم شهر تهران نیز اجرایی شود.

رونمایی از سامانه یکپارچه هوشمند حریم شهر تهران با همکاری معاونت شهرسازی و معماری، اداره کل حریم و سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و با حضور معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران، ریس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر، شهردار منطقه ۲۰، مدیر کل حریم شهر تهران و تعدادی از اعضای شورای شهر و مدیران ارشد شهرداری تهران و مدیران ارشد شهرداری منطقه ۲۰ در تالار ایران زمین برگزار شد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از تعدادی از حریم بانان برتر شهر تهران، از علی سوری حریم بان برتر شهرداری منطقه ۲۰ نیز تقدیر شد.

 این گزارش حاکی است سامانه یکپارچه هوشمند حریم شهر تهران در خصوص سامانه مکانی اطلاعات حریم و فرایندهای موجود مانند پهنه بندی های طرح راهبردی حریم، مرزبندی حریم شهرها و مناطق، مرزبندی طرح های هادی روستایی ، سامانه ثبت تخلفات در حریم شهر و مدیریت پیلارها است.

 

  

ارسال نظرات