خبرهای داغ:
رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان :

ما شیعه بودن مان را مدیون حضرت فاطمه زهرا (س) هستیم

صبح امروز مراسم عزاداری ایام شهادت حضرت زهرا (س) با حضور پاسداران سپاه نینوا با سخنرانی حجت الاسلام کیایی ؛ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان در حسینیه غدیر سپاه نینوا برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۱۱۲۵۹
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰

حجت الاسلام کیایی در این مراسم بیان داشت : وقتی مراجعه می کنیم به آیات و روایات یک سوال برای انسان پیش می آید و آن اینکه تعاریفی که نسبت به حضرت زهرا(س) داریم نسبت به هیچکس نداریم؛ قطعا مقام حضرت زهرا(س) نسبت به پیامبر(ص) پایین تر است، چرا نسبت هایی که برای حضرت زهرا(س) داریم از پیامبر هم بالاتر است، مگر حضرت چه جایگاهی در خلقت دارند؟

کیایی ادامه داد : در آیات قرآن یک سوره که کلش در شان پیامبر و مولا امیرالمومنین نداریم، هرچند داریم هرجای قرآن یا ایهالذین آمنو دیدیم در شان مولاست اما خداوند برای حضرت زهرا(س) یک سوره ی کوثر از ابتدا تا انتها در شان حضرت زهرا(س) نازل کردند. چرا خداوند برای فاطمه اش این چنین کرد؟ همانطور که قدر شب قدر مخفی است قدر حضرت زهرا(س) هم مخفی باقی می ماند. 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر (ص)  در شان حضرت زهرا (س) افزود : پیامبر اکرم فرمود اگر فضائل اخلاقی را یک شخص تصور کنید از اول خلقت تا آخر خلقت، آن شخص فاطمه زهرا(س) است؛ بلکه فاطمه(س) از آن شخص هم بالاتر است، دخترم فاطمه(س) بحث کرم و شرف بهترین های روی زمین است.راوی می گوید می دیدم براهای بار پیامبر خم می شد سینه ی فاطمه را می بوسد، پیامبر می فرماید هر وقت مشتاق نسبت به بهشت می شوم خم می شوم سینه ی او را می بوسم، او حوریه ی انسیه است. 

 رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه گلستان عنوان کرد :همانطور که شب قدر میانبر است یک شب عبادت هشتاد سال پیشرفت دارد، هرچه که مهر فاطمه زهرا(س) روی آن زده شود و نسبتی به فاطمه زهرا(س) پیدا کند این گونه برکت پیدا می کند.اباهارون آمد خدمت امام باقر(ع)، امام فرمود ابوهارون ما بچه های مان را امر می کنیم به تسبیحات مادرمان فاطمه زهرا(س) همان گونه که به نماز امرشان می کنیم. تو هم ملتزم شو این ها را به جا آوری، بدان هیچ کس نیست ملازم تسبیحات مادرمان شود و شقی بشود.

وی ادامه داد : در شب قدر مقدرات بنده های الهی مقدر می شود، همین شب نسبت به حضرت زهرا(س) و ائمه است. در زیارت مطلقه ی امام حسین داریم، مقدرات بندگان الهی اول به محضر شما می رسد و سپس حضرت زهرا(س) آن را ابلاغ می کند.سلمان می گوید دیدم امیرالمومنین دارد عقب عقب از خانه بیرون می آید، گفتم آیا روایتی داریم که مرد عقب عقب باید از خانه بیرون بیاید؟ فرمود نه سلمان، فاطمه در خانه بود نمی خواستم  به او پشت کنم.

کیایی در پایان گفت : مهمترین شباهت بین حضرت زهرا(س) و شب قدر، شب قدر و سوره ی قدر از محکمات قرآن است، حضرت فرمود کسی ولایت ما را قبول ندارد و خواستید با او مناظره کنید با این سوره با او مناظره کنید. همچنان که با سوره ی قدر مناظره کنید قطعا پیروز خواهید شد، با سیره ی فاطمه هم مناظره کنید قطعا پیروز خواهید شد. 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها