دکتر مجتبی زارعی در واکنش به سخنان دکتر ظریف در مصاحبه با اشپیگل نوشت: آیا ظریف نمی‌داند که در میانهٔ رستاخیز انسانی ایران و عراق، و فلاکت پرستیژ سیاسی جمهوری‌خواهان و ترامپ پس از یوم الله عین الاسد، نفْسِ گزاره او دربارهٔ مذاکره، پاس روی تور علیه ایرانیان متمدن است؟!
کد خبر: ۹۲۱۱۲۶۶
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، در متن یادداشت این استاد دانشگاه آمده است:

آیا ظریف جاسوس غربی هاست!؟

دکتر ظریف با اشپیگل مصاحبه کرده و گفته: حتی پس از ترور سپهبد اسلام و ایران؛ حاضر به مذاکره با جنتلمن‌های آدمکش فرودگاه بغداد است!

سوال: آیا ظریف نمی‌داند که در میانهٔ رستاخیز انسانی ایران و عراق، و فلاکت پرستیژ سیاسی جمهوری‌خواهان و ترامپ پس از یوم الله عین الاسد، نفْسِ گزاره او دربارهٔ مذاکره، پاس روی تور علیه ایرانیان متمدن است؟!

من می‌گویم چرا به خوبی از پیامد این گزاره در جنگ‌ شناختی آگاه است؛

سوال: مگر ظریف جاسوس غربی هاست که چنین کند؟!

من می‌گویم نه! بر اساس اطلاعات عمومی من، او جاسوس نیست؛ بلکه هفت سال کلاهبرداری غربی‌ها از این دیپلماتِ تکنوکراتِ متدین، «عقلِ دیپلماتیک‌اش» زایل و زبانش از کار افتاده است؛ و مبادا تصور شود این اظهار نظر، دشنام به ظریفِ متدین و وطن‌خواه است خیر! گزارشِ واقع از «ظرفیت وجودیِ» «زبان شناسیِ سیاسیِ و فرهنگیِ وزارت خارجهٔ ناهم سنخ با روحِ بزرگِ ایرانیان، بخصوص در رستاخیزِ پسا ترور در ایران و عراق است؛

اما ظریف که چند روز قبل رسماً به اروپا گفته بود: «مراقب باشند تا بی‌شرف نشده و شرف‌شان را به آمریکا نفروشند» باز هم می‌تواند ظرفیت و «گشودگی زبانی» پیدا کند؛

می پرسید فرمولش چیست؟ می‌‍گویم؛ حاج قاسم‌ها در مقابل سختی شب‌های عملیات عبور از اروند و درست از مقابلِ ماشینِ نظامیِ خشنِ حزب بعث به ما می‌گفتند: برادرها! «وجعلنا یادتان نره»!

حالا برهمان طریق به ظریف می‌گوییم: برادر جواد!

خدای جبهه‌ها خدای دیپلماسی هم است؛ کلید انتخاباتی در دستان روحانی، دروغی مقابل قدرت خدای جبهه‌ها بود؛

آمریکا، کدخدا نیست؛ ایران «گفتار زمان» است؛ و این خود از فارسی نویسی ترامپ معلوم شد که معیار جهان جدید ایران است؛ پس، باید به قدرت خدا و در طولش قدرت ارادهٔ ملی ایمان بیاوری! و هنگام سخن گفتن مقابل جنتلمن‌های آدمکش، بسان موسی مقابل فرعون، بگویی: رب اشرح لی صدری و یسر لی امری واحلل عقده من لسانی یفقهوا قولی!

 

برادر جواد! گرفتگی زبانت را با قوای آزاد شدهٔ الهیِ ملّت بگشا!

 

 

ارسال نظرات