خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی تاکید کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: توسعه تشکل‌های فراگیر کشاورزان در شهرستان‌ها یک ضرورت است و باید در این زمینه گام برداشت.
کد خبر: ۹۲۱۱۴۱۰
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج از اشنویه، رسول جلیلی در ملاقات مردمی و چهره به چهره با کشاورزان و بهره‌برداران شهرستان اشنویه که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اعلام این خبر اظهار کرد: اشنویه با دارا بودن ۳۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی از تولیدکنندگان مهم محصولات کشاورزی استان است که تولید محصولات صادراتی باکیفیت و برندسازی محصول سیب اشنویه ضروری است.

وی افزود: جایگزینی باغات قدیمی پایه بذری با باغات پایه رویشی در سراسر استان در دستور کار قرار دارد که تسریع در اجرای این طرح در اشنویه نیز بیش از پیش ضرورت دارد.

این مسوول ادامه داد: کمیسیون رفع تداخلات اراضی کشاورزی جهت حل مسایل و مشکلات کشاورزان خصوصا مشکل مالکیت اراضی با بررسی دقیق و قانونی وضعیت تداخلات موجود نقش مهمی در تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی دارد که در اشنویه نیز پرونده‌های متعددی در حال بررسی و تصمیم گیری است.

جلیلی خاطرنشان کرد: توسعه تشکل‌های فراگیر کشاورزان در شهرستان می‌تواند نقش مهمی در پیگیری و احقاق حقوق کشاورزان داشته باشد.

وی توسعه فرهنگ بیمه کشاورزی، اصلاح الگوی کشت، توسعه کشت گیاهان دارویی را نیز از مواردی عنوان کرد که در جهت توسعه پایدار کشاورزی در شهرستان، باید در اولویت کارهای اجرایی قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظرات