دبیر کل کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی از برگزاری اجلاسیه خادمین شهدا در ۱۷ بهمن ماه خبر داد و گفت: این اجلاسیه به منظور تجلیل از کلیه دستندرکاران کنگره برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۱۱۴۷۸
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرتیپ دوم  پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح الله و دبیر کل کنگره در هجدهمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) دردفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: یکی از مهمترین برکات برگزاری کنگره شهدای استان ایجاد و تقویت وحدت در بین سایر دستگاه های استان از جمله دولتی و غیر دولتی و حتی مسئولین بود که در طول برگزاری کنگره شاهد این بودیم همه برای برگزاری یک رویداد بزرگ فرهنگی پای کار آمدند و خوشبختانه توانستیم از این امتحان بزرگ کاملا سربلند بیرون بیاییم.

وی با اشاره به دستاوردهای کنگره شهدا بیان داشت: کنگره شهدای استان مرکزی در بخش های مختلفی دستاوردهای بزرگی ایجاد کرد و با برگزاری اجلاسیه های تخصصی و قشری همه افراد درگیر کار شدند اما توجه به خانواده های معظم شهدا،جانبازان و ایثارگران و محرومیت زدایی از مهمترین دستاوردهای کنگره است که در این حوزه ها کارهای بزرگ و قابل توجه انجام داده است.

فرمانده سپاه روح الله با اشاره به اجلاسیه های برگزار شده در گام اول کنگره افزود: گام اول کنگره نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی با ۱۶ اجلاسیه؛ سنگر سازان بی سنگر،کارگری،مدافعان حرم،کارگری،دانش آموزان،شهدای گمنام،پیشکسوتان جهاد و شهادت،طلاب و روحانیون،ورزشکاران،بانوان،امیران وشهدای ارتش،جامعه پزشکی،مهندسی رزمی،دانشگاهیان،نقش امام خمینی(ره) و اجلاسیه اصلی انجام شد که طبق بیانات امام خامنه ای در دیدار اعضای ستاد کنگره گام دوم با قوت ادامه پیدا می کند.

وی با تأکید بر اینکه امروز همه دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی برگرفته از خون پاک شهدا است، گفت: لذا همه ما مدیون آنها هستیم و به همین جهت باید استوار و محکم در این مسیر قدم برداریم و نگذرایم خون شهدای انقلاب پایمال شود.

سردارکریمی با اشاره به استقبال گسترده مردم استان از برنامه های کنگره عنوان کرد: همه مردم استان مرکزی در طول مراسمات کنگره شهدا نقش موثری داشتند و قطعا عنایات شهدا شامل حال همه مردم شهید پرور استان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تجلیل و تقدیر از دستندرکاران کنگره در قالب یک اجلاسیه برگزار می شود،گفت: اجلاسیه خادمین شهدا با دو هدف تکریم و تجلیل از دست‌اندرکاران کنگره و تبیین دستاوردهای کلی کنگره در ۱۷ بهمن ماه برگزار می شود که باید با برنامه ریزی مناسبی انجام شود چراکه اینکار می تواند یک فرهنگ سازی مناسب برای ایجاد فرهنگ خدمت به شهدا در جامعه ایجاد کند.

فرمانده سپاه روح الله ادامه داد: اجلاسیه خادمان شهدا با محوریت تجلیل از خادمین شهدایی که در طول کنگره دلسوزانه کمک رسانی کردند یک ضرورت است چراکه کار آنها متصل به راه شهدا است و همه باید در جهت گرامیداشت یاد و خاطر شهدای انقلاب به خصوص ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی تلاش کنیم و در این مسیر کم نگذرایم.

وی با اشاره به حضور مسئولین کشوری در این اجلاسیه بیان کرد: این اجلاسیه با سخنرانی سردار حسین دهقان وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و مداحی حاج مهدی سلحشور و با حضور جمعی از فرماندهان و مسئولین ارشد کشوری و استانی در مصلی بیت المقدس شهر اراک برگزار می شود.

سردارکریمی خاطر نشان کرد:  جمعیت پیش بینی شده برای اجلاسیه خادمان شهدا بیش از ۳ هزار نفر است و تاکنون بیش از ۲۵۰۰ نفر در ذیل برنامه های کنگره کمک کرده اند که در کنار این اجلاسیه  برنامه های مختلفی از جمله نمایشگاه دستاوردهای کنگره، برگزاری تئاتر و سرود پیش بینی شده است.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات