رئیس هیات ورزشی پزشکی لرستان با اشاره به اینکه سال جاری ۵۶ هزار و ۱۰۷ ورزشکار را سازمان دادیم، گفت: برنامه ما افزایش 10 درصدی ورزشکاران سازمان یافته است.
کد خبر: ۹۲۱۱۵۰۱
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، افشین قنبری در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های هیات اظهار کرد: سازمان یافتن ورزشکاران عمده‌ترین برنامه هیات پزشکی ورزشی استان است که در همین راستا سال ۹۷ و تا ابتدای بهمن ماه ، ۵۵ هزار و ۷۵۶ ورزشکار سازمان یافتند.

 وی افزود: در سال‌جاری و نسبت به مدت مشابه سال گذشته این رقم به ۵۶ هزار و ۱۰۷ نفر افزایش پیدا کرد، برنامه ما برای سال آینده افزایش ده درصدی ورزشکاران سازمان یافته است. 

رئیس هیات پزشکی ورزشی لرستان گفت: همچنین سال ۹۷ بیش از ۳۲ دوره کلاس آموزشی برگزار کرده‌ایم که این میزان تا ابتدای بهمن ماه ۹۸ به ۳۵ دوره رسیده است.

قنبری در ادامه با بیان اینکه سال جاری هیات‌های علمی را توسعه دادیم، افزود: در همین راستا یک کارشناس تغذیه یک روانشناسی ورزشی و دکترای مدیریت آموزش نیز اضافه کرد‌ه‌ایم.

وی اظهار کرد: در زمینه آموزش‌ نیز در حوزه‌های مختلف از جمله تغذیه، دوپینگ، چگونگی ایجاد رژیم‌های غذایی مناسب برای ورزشکاران، پیشرفت‌های قابل قبولی داشته‌ایم.

رئیس هیات ورزشی پزشکی لرستان به پوشش پزشکی مسابقات نیز اشاره و عنوان کرد: تا ابتدای بهمن‌ماه سال‌جاری ۴ هزار و ۵۶۹ ورزشکار را پوشش ورزشی داده‌ایم، این عدد در سال گذشته ۶ هزار و ۵۰۰ نفر بوده است.

قنبری به موضوع بازرسی از باشگاه‌ها و‌ مکان‌های ورزشی اشاره و تصریح کرد: حدود ۸۱۹ باشگاه مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد ۱۰۸ تشویق ، ۴۰۱ تذکر و ۴۵ درخواست پلمب داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: سال‌جاری نیز یک نگاه ویژه به موضوع آسیب‌دیدگی داشته‌ایم که در این زمینه حدود ۳۹۵ پرونده درمانی تشکیل شد.

قنبری اضافه کرد: از این تعداد ۲۶۷ پرونده مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان بابت هزینه درمان واریز شد.

وی گفت: در خصوص جراحی نیز سال گذشته ۲۳ مورد را برای جراحی با کارت بیمه ورزشی اعزام شدند، امسال نیز ۴۲نفر را برای کارهای جراحی به تهران اعزام کردیم.

رئیس هیات ورزشی پزشکی لرستان گفت: با راه اندازی مرکز فیزیوتراپی امسال ۱۰۸ نفر تا بهمن‌ماه تحت درمان فیزیوتراپی قرار گرفته‌اند.

قنبری افزود: مبارزه با دوپینگ نیز در دستور کار ما قرار دارد و در این زمینه قرار است با همکاری آموزش و پرورش آموزش را در سطح دو هنرستان ارائه کنیم.

وی به برگزاری دوره ماساژ درمانی در استان اشاره و افزود: راه‌اندازی کتابخانه پزشکی ورزشی برای ورزشکاران نیز از دیگر مواردی است که می‌توان مطرح کرد.

رئیس هیات ورزشی پزشکی لرستان در ادامه با اشاره به اینکه ۵ فدراسیون از جمله هیات پزشکی ورزشی استان به صورت ویژه در بحث سیل ورود پیدا کردند، اظهار کرد: در جریان سیل فروردین ماه نیروهای خود را بسیج و راهی مناطق سیل‌‌زده کردیم.

قنبری افزود: همچنین ۱۳۰ میلیون تومان در راستای تهیه مایحتاج و کمک به خانواده‌های سیل‌زده هزینه کردیم، البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که بخشی از هزینه‌ها بعدا به حساب ما واریز شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات