خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم با اشاره به آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره شعر کبوتران حرم گفت: ۵۱۰ اثر از انوع گونه‌های شعری در قالب‌های سنتی و آزاد مرتبط با موضوع فراخوان به دبیرخانه ارسال شده است.
کد خبر: ۹۲۱۱۵۱۹
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱

 
به گزارش سرویس بسیج هنرمندان خبرگزاری بسیج از قم؛سید محمد حسن یزدی نژاد در حاشیه جشنواره سراسری شعر کبوتران حرم  اظهار داشت: نخستین جشنواره شعر کبوتران حرم با هدف ترغیب و نگاه ویژه شاعران به مدافعان حرم در آستانه چهل و یکمین سالگرد انقلاب اسلامی برپا شد.

وی افزود: "کبوتران حرم" عنوان دلنشین و غرورآفرین جشنواره کشوری شکوهمندی است که در آستانه چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران برای تکریم و همچنین به تصویر کشیدن صحنه‌هایی از فداکاری‌های شگفتی ساز مدافعان همیشه سرافراز حرم با همکاری بسیج هنرمندان قم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و در جوار بارگاه کریمه اهل بیت (ع) برگزار شد.


مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم تصریح کرد:حضور پرشور شاعران متعهد در این حرکت ادبی، فرهنگی و ارسال آثار فاخر و برگزیده به دبیرخانه جشنواره شعر کبوتران حرم نمایانگر غیرت دینی و حمایت ملی و همت تحسین برانگیز شاعران در آفرینش آثار وزین و متین در حفظ ارزش‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی در به اهتزاز نگه داشتن پرچم شعر آئینی معاصر و حفظ سنگر جبهه فرهنگی کشور در این مقطع تاریخی است.

یزدی نژاد با اشاره به آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره شعر کبوتران حرم ادامه داد: ۵۱۰ اثر از انوع گونه‌های شعری در قالب‌های سنتی و آزاد مرتبط با موضوع فراخوان به دبیرخانه ارسال شد که پس از کدگذاری آثار، از هر شاعر حداکثر ۵ اثر در معرض ارزیابی و داوری قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: پس از ۳ مرحله بازبینی و بررسی در نهایت ۵ نفر از دارندگان بهترین آثار ارسالی طبق نظر داوران که بالاترین امتیاز را کسب کرده بودند معرفی شدند و هدیه آن‌ها تقدیم شد.
ارسال نظرات