خبرهای داغ:
امشب . ششمین یادواره شهدای پایگاه مقاومت بسیج خاتم الانبیاء (ص) و پنجمین سالگرد تدفین شهدای گمنام شهرستان کردکوی ، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رعایتی ؛ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا در مسجد جامع شهرستان کردکوی برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۱۱۵۳۴
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۴

حجت الاسلام والمسلمین رعایتی در این مراسم گفت : از ابتدای تاریخ برخی انسان ها با معنویت بزرگ شدند اما بزرگ نماندند و کار را خراب کردند.اما برخی هم برعکس این موضوع برای آنها اتفاق اقتاده است.مثلا برخی تا لحظات آخر با امام حسین (ع) بودند اما ناگهان امام را رها کرده و رفتند اما یک نفر هم مانند حر توبه کرده و به درجات بالا دست یافت.

وی ادامه داد : نمونه بارز شخصیتی که در کنار معصوم رشد کرد و تا اخر هم پیرو ولی زمان خودش بود ، حضرت سلمان است.ایشان به جایگاهی رسید که پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) در وصف ایشان فرمودند سلمان منا اهل البیت . چرا سلمان به این جایگاه رسید . اولا سلمان تابع محض ولی زمان خودش بود ثانیا کسب علم را دوست داشت یعنی هرجایی ذره ای علم و دانش وجود داشت جناب سلمان حتما در آنجا حضور داشت و آن علم را کسب می کرد ثالثا اینکه سلمان هیچگاه فقرا و یتیمان را فراموش نمی کرد و همواره در تلاش برای رسیدگی به آنان بود.

وی سپس به جایگاه والای اهل بیت (ع) نزد خداوند متعال اشاره کرده و افزود : خداوند در زندگی انسان ها سه نوع استثنا قرار داده ، زمان ، مکان و بعضی افراد . زمان مثل شب قدر که فضیلتش از هزار شب بالاتر است. مکان مثل ثواب نماز در مسجد جامع که صد برابر نماز در غیر مسجد جامع حساب می شود.در مورد افراد هم خداوند در قرآن سفارش کرده که از وسیله برای رسیدن به خدا استفاده کنید. یکی از مهم ترین این استثناها هم اهل بیت (ع) است.زندگی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) راهنمای بسیار روشنی است برای کسانی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند؛ این مساله آن قدر پر اهمیت است که علمای بزرگ جهان اسلام به التزام و تبعیت عملی از سبک زندگی تاکید کرده‌اند.

رعایتی خاطرنشان کرد: از میان معصومین (ع) آنکه زندگی پر برکتش به خصوص برای زنان مسلمان همچون خورشیدی نورافشانی می‌کند، وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا (س) است که آشنایی با سبک زندگی آن حضرت بسیار برای ما راهگشا خواهد بود. حضرت زهرا(س)فردی انسان ساز بودند که سلمان ها، مقدادها و سردار سلیمانی ها در مکتب ایشان پرورش پیدا کرده‌اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا تصریح کرد : در جامعه امروز که نظام سرمایه‌داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند، مسلماً پرداخت به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می‌تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین رعایتی با بیان اینکه باید جلوی مستکبرین عالم خصوصا آمریکا ایستاد و مقابله کرد افزود: امام (ره) میفرمود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند . ما معنی این جمله را در تمام طول تاریخ انقلاب اسلامی دیدیم.خصوصا در همین قضیه انتقام موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، که هیمنه و بزرگی آمریکا در دنیا فرو ریخت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه نینوا در پایان عنوان کرد :امروز دشمن در ضعیف ترین حالت در تمام طول تاریخ قرار دارد . ما 13 موشک به پایگاه آمریکایی ها زدیم اما آنها حتی نتوانستند یک موشک ما را منهدم کنند.جدای از مباحث نظامی ، عامل مهم موفقیت اینگونه عملیات ها نصرت و امداد الهی است .همانطور که این نصرت الهی در تاریخ چهل ساله ی انقلاب اسلامی نصیب مردم ایران شده است.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها