حجت الاسلام تیکدری درمراسم شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در حسینیه ثارالله سپاه زرند گفت :

انسان با بصیر می تواند حق را از باطل تشخیص دهد

فهم وبصیرت و ولایت مداری را باید از حضرت زهرا (سلام الله علیها) آموخت واگر با بصیر نباشیم نمی توانیم حق را ازباطل تشخیص دهیم وبه بیراهه خواهیم رفت .
کد خبر: ۹۲۱۱۵۵۳
|
۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۸
حجت الاسلام تیکدری

درمراسم شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در حسینیه ثارالله سپاه زرند گفت:

انسان با بصیر می‌تواند حق را از باطل تشخیص دهد

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان وهمزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) مراسم سوگواری وعزاداری آن حضرت با حضور حجت الاسلام تیکدری کارشناس ومبلغ مذهبی، وقشر‌های مختلف مردم در حسینیه ثارالله سپاه زرند برگزار گردید.

در این مراسم حجت الاسلام تیکدری کارشناس ومبلغ مذهبی با تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) گفت:فهم وبصیرت و ولایت مداری را باید از اهل بیت (علیه السلام)، خصوصا حضرت زهرا (سلام الله علیها) آموخت واگر با بصیر نباشیم نمی‌توانیم حق را ازباطل تشخیص دهیم وبه بیراهه خواهیم رفت.

وی افزود:در زمان حضرت علی (علیه السلام) که قرآن‌ها را برنیزه کردند به خاطربی بصیرتی آن‌ها بود. حضرت علی (علیه السلام) را تنها گذاشتند، شمری که سرامام حسین (علیه السلام) را ازبدن جدا کرد هم نمازخوان بود وهم جانبازجنگ صفین بود وبه خاطربی بصیرتی وهوای نفس بود ولان افرادی را داریم صدای ولایت را می‌شنوند، صدای ملت را که مرگ برآمریکا می‌گویند وهمه مردم دنیا آمریکا را شیطان بزرگ وتروریست می‌دانند که سردار دل‌ها را به شهادت رساند، همه باورکردند آمریکا قابل اطمینان نیست، حضرت آقا اعلام کرده، اما وزیر امورخارجه ایران ما حرف از مذاکره مجدد می‌زند با آمریکا می‌زند، این افراد نفهم هستند وبصیرت کافی را ندارند واگر این قبیل افرادبابصیربودند، به بیراهه نمی‌رفتند.

حجت الاسلام تیکدری در ادامه با اشاره به شهادت حاج قاسم سلیمانی یادآور شد:شما نگاه کنید که این شهید عزیز چه کرد که در دنیا این همه عزت واقتدار پیدا کرد، محبوب دل‌های مردم می‌شود، به خاطراین بود که این بزرگوار خدا محوربود وبه عبودیت رسیده بود، وکسی که خدا محور باشد خداوند به او عزت وعظمت می‌دهد. حاج قاسم دنبال پست ومقام ومنصب نبود، فقط رضای خدا را در نظر داشت، مطیع وسرباز ولایت بود.

وی در ادامه با اشاره به روایت حضرت زهرا (سلام الله علیها) که می‌فرماید. اََللّهُمَّ إِنّی أَسْئَلُکَ قُوَةً فی عِبادَتِکَ، وَ تَبَصُّرَاً فی کِتابِکَ، وَ فَهْمَاً فِی حُکْمِکَ، خداوندا! من از تو قدرتی خواهم در عبادت تو، و بصیرتی در قرآن تو، و فهمی از احکام و دستورات، واین دعای حضرت زهرا (سلام الله علیها) است ومطمئن باشید که قرآن کریم تنهاجوابگونیست باید جوابگوی ما در همه مسائل قرآن وعترت باشد. واین همان کاری است که حضرت زهرا (سلام الله علیها) در طول زندگی انجام داد. وکاری کنیم که سیره آن حضرت درزندگی همه من وشماپیاده شود وهمه کار ما رضای خداوند وائمه اطهار (علیه السلام) در آن باشد.

ازخداوند متعال می‌خواهیم که به همه ما توفیق دهد وما را با آن حضرت محشور فرماید.

این مراسم با مدیحه سرایی ومداحی همراه بود.
 
ارسال نظرات