امام جمعه بشاگرد عنوان کرد:

نجات جان بیمار بشاگردی توسط بالگرد «سپاه» /آرد به میهان رسید

با همکاری بالگرد هوافضای سپاه ، آرد به روستای میهان بشاگرد رسید و از فردا نیز قرار است یک بالگرد دیگر اضافه شود.
کد خبر: ۹۲۱۱۶۳۶
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان ، امام جمعه بشاگرد تصریح کرد: با همکاری بالگرد هوافضای سپاه، آرد به روستای میهان بشاگرد رسید و قرار است یک بالگرد دیگر نیز اضافه شود و گروه مهندسی نیروی دریایی سپاه هم به میدان آمده تا با همکاری نیروهای جهادی و دستگاه‌های اجرایی، راه زمینی بازگشایی شود.

حجت‌الاسلام حسین غلامی اظهار داشت : مشکل اصلی کندی امدادرسانی همچنان مسدود بودن بیشتر مسیرهای مواصلاتی با مرکز شهرستان است.

وی با بیان اینکه امدادرسانی فقط به‌وسیله خودروهای کمک‌دار و با سختی صورت می‌گیرد، افزود: امروز با همکاری بالگرد هوافضای سپاه، آرد به روستای میهان رسید و از فردا نیز قرار است یک بالگرد دیگر هم اضافه شود و گروه مهندسی نیروی دریایی سپاه نیز به میدان آمده تا با همکاری نیروهای جهادی و دستگاه‌های اجرایی، راه زمینی بازگشایی شود.

امام جمعه شهرستان بشاگرد گفت: در کنار مسیرهای گافر بخصوص زیرکوه از سگرکن تا کهورکان که از اولین روزهای سیل در محاصره رودخانه‌ها قرار دارند، رودخانه جگین نیز مانع عبور اهالی روستاهای سرحدی هم شده است.

حجت‌الاسلام غلامی ادامه داد: «ده‌پشت‌بیر» در بخش مرکزی جزو روستاهایی است که هنوز مورد توجه خوبی قرار نگرفته و گرفتاری مردم این روستا در بُعد راه همانند گافر است. روستاهای فراهک، براهنگ، کش میگی و پرانگی هم جاده مواصلاتی آنها با مرکز شهرستان مسدود است.

وی ضمن تمجید از فرماندار بشاگرد با بیان اینکه در کنار مشکلات سیل اخیر نهادهایی چون هلال احمر، کمیته امداد و سپاه پاسداران در کنار مردم هستند، عنوان داشت: دستگاه‌های دولتی از قبیل برق، راه، مرکز بهداشت و درمان، بنیاد مسکن و...... درگیر کار بودند اما این خلاء در بشاگرد احساس می‌شود که ادارات از لحاظ ماشین‌آلات تخصصی با توجه به شرایط منطقه تجهیز نیستند و عمده نیاز منطقه تجهیز ادارات مخصوصا اداره راه است.

امام جمعه بشاگرد افزود: مسیر دومرخ و پوسمن به خمینی‌شهر متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است و هنوز پس از بارندگی دو هفته قبل مسدود است.

حجت‌الاسلام غلامی تصریح کرد: اگر قرار است برای بشاگرد کاری صورت بگیرد بایستی استانداردها در نظر گرفته شود چراکه ما درگیر مشکل سیل هستیم وگرنه مشکلات راه درابسر کم نیست از تیدر گرفته تا بشنو، درشهر، ناشکی اوهکن و.... این‌ها همه عمده مشکلاتشان راه دسترسی است.

وی اضافه کرد: پروژه‌هایی که در بشاگرد شروع می‌شود و نیمه‌تمام رها می‌شود خود سبب مشکلات دو چندان مردم شده لذا از مسؤولان محترم درخواست داریم اولأ زود بیایند پای کار، ثانیأ نظارت دقیق نسبت به پروژه‌ها داشته باشند، ثالثأ پروژه‌ها را نیمه‌تمام رها نکنند و رابعأ نسبت به رودخانه‌های بشاگرد از تجربه بومیان منطقه استفاده شود.

امام جمعه بشاگرد یادآور شد: بشاگرد ضربه‌های زیادی از مهندسی اشتباه پیمانکاران در مسیل‌ها خورده است که به‌عنوان مثال می‌توان به پل نرسیده به خمینی‌شهر و آبنمای تیدر اشاره کرد.

غلامی در پایان افزود: بالگرد سپاه امروز خانمی از روستای میهان را که تازه وضع حمل کرده بود و حالش بسیار وخیم بود را از خطر نجات داد و جهت درمان به سردشت مرکز شهرستان بشاگرد انتقال داد.

ارسال نظرات