مجید اسدی فر مدیر شعب گلستان با حضرت آیت‌الله سید کاظم نور مفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه شهرستان گرگان دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۹۲۱۱۶۶۱
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، در این دیدار که حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی امام جماعت این مدیریت نیز حضور داشت، حضرت آیت الله نورمفیدی نماینده ولی‌فقیه در استان گلستان و امام‌جمعه گرگان ضمن ابراز خرسندی از حضور مسوولان بانک مسکن استان، به واقعه شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و آثار آن در کل منطقه اشاره کرد و به ابعاد شخصیتی ایشان و آثار و برکات شهادت وی پرداخت و گفت: یکی از این برکات ایجاد تحول درونی در بازماندگان و افرادی است که شاهد تلاش ها، زحمات و فداکاری وی بوده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزود: شهید قاسم سلیمانی انسانی وارسته و بی‌ادعا بود که با خدا معامله کرده و تمامی زندگی‌اش در مسیر قرب به خدا و تمامی سختی ها و مرارت ها رابرای رضایت و خشنودی خداوند متعال تحمل کرد.

آیت‌الله نورمفیدی اظهار داشت: شهید سردار سلیمانی هیچ‌گونه توقع و انتظار مادی و دنیوی نداشت و تمام‌وقت خود را صرف حفظ و امنیت کشور و آسایش مردم مصروف داشت و مقام شهادت، پاداش خداوند متعال به جهت مجاهدت‌های بی‌وقفه و زحمات و ایثار و ازخودگذشتگی او بود.

امام‌جمعه گرگان با بیان این مطلب تصریح کرد: این درس بزرگی است برای همه ما که فقط حساب سود و زیان این دنیا را نداشته باشیم و برای آخرت خود توشه و ذخیره نیک جمع‌آوری کنیم.

آیت‌الله نورمفیدی در ادامه سخنان خود گفت: باید زندگی نامه، شرح‌حال و اوصاف شهید قاسم سلیمانی تدوین و به رشته تحریر درآید تا شخصیت وی به همگان معرفی و شرح‌حال و اوصاف او را مطالعه نمایند و از زندگی ارزشمند وی درس‌های مهمی بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در گلستان عنوان کرد: اگر مردم به‌منظور رفع حوایج و مشکلات خود به ما مراجعه می‌کنند باید ما را در مقامی ببینند که در جهت رفع مشکلات و باز کردن گره‌ای از کار آنان تلاش می‌کنیم و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نمی‌ورزیم و این نیت و انگیزه و تلاش برای رفع مشکلات مردم می‌تواند برای ما بسیار کارساز و راهگشا باشد.

وی یادآور شد؛ بانک ها نیز باید به‌ عنوان یک مجموعه خدمتگزار در خدمت مردم و در جهت توسعه و پیشرفت اقتصادی کشور بوده و در این راستا چرخه اقتصادی جامعه رو به جلو درحرکت باشد و از رکود و سکون خارج شود. آیت‌الله نورمفیدی در پایان سخنان خود از درگاه خداوند متعال برای مجموعه بانک مسکن آرزوی توفیق و خدمت به مردم در چارچوب ضوابط و مقررات نمود.

در بخش دیگری از این دیدار، مجید اسدی فر مدیر شعب استان ضمن تشکر و قدردانی و اظهار خشنودی از این دیدار، گزارشی از وضعیت و عملکرد بانک مسکن ارائه نمود. وی گفت: بانک مسکن در استان گلستان دارای 27 شعبه و 316 نفر پرسنل بوده که در امر خدمت‌رسانی به مردم فعالیت می‌نماید. مدیرشعب ادامه داد؛ مأموریت و رسالت اصلی بانک مسکن به‌عنوان یک بانک دولتی و تخصصی و بانک اقشار متوسط جامعه، تأمین مسکن اقشار متوسط و کم درآمد کشور است.

اسدی فر افزود: در استان گلستان به بیش از 60 هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر ، مسکن روستایی و بافت فرسوده تسهیلات پرداخت‌شده است و بانک مسکن استان در سال 97 و 98، بیش از 1611 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و در بخش اشتغالزایی نیز بیش از 314 فقره تسهیلات با مبلغ 7 میلیارد و ششصد میلیون تومان به متقاضیان پرداخت کرده است.

مدیر شعب گلستان ضمن بیان این موارد توضیحاتی را در خصوص مطالبات معوق بانکی عنوان کرد و گفت: بانک مسکن همراه با تعیین جرائم دیرکرد برای مشتریان بدحساب، طرح بخشودگی جرائم را در مقاطعی از سال اجرایی می‌نماید و برای مشتریان خوش‌حساب نیز جوایز خوش‌حسابی به دلیل پرداخت به‌موقع اقساط در نظر می‌گیرد.

وی اضافه کرد: کلیه قراردادهای بانک مسکن در چارچوب و در قالب عقود اسلامی بوده و بانک در این زمینه دقت نظر کافی و لازم را داشته است. مدیر شعب استان در بخش پایانی نیز توضیحاتی را پیرامون انواع خدمات و تسهیلات بانک ارائه کرد.

ارسال نظرات