خبرهای داغ:
همزمان با دهه فجر،

برگزاری دهمین هفته جشنواره فیلم و عکس شاهرود

مدیرمسوول انجمن سینمای جوان شاهرود گفت: دهمین هفته جشنواره فیلم و عکس شاهرود همزمان با دهه فجر در این شهر برگزار می شود.
کد خبر: ۹۲۱۱۷۸۰
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
برگزاری دهمین هفته جشنواره فیلم و عکس شاهرودبه گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، مجتبی فیروز آبادی در نشست خبری اظهار کرد: دفتر انجمن سینمای جوان شاهرود از سال ۱۳۶۳ تاسیس شده که تاکنون هر ۲ سال یکبار به مدت یک هفته جشنواره فرهنگی را برگزار کرده است.
وی با بیان اینکه شهرستان شاهرود از نظر برگزاری منظم این جشنواره با مراکز استان‌ها برابری می‌کند، افزود: دهمین هفته فیلم و عکس این دوره هم از ۱۲ تا ۱۷ بهمن به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود برگزار می‌شود.
فیروزآبادی با اشاره به فراخوان این جشنواره، تصریح کرد: تاکنون ۲۷۵ عکس و ۲۹ فیلم کوتاه توسط ۶۰ عکاس و فیلمبردار به دبیرخانه جشنواره رسیده است.
وی با بیان اینکه از این تعداد ۴۰ عکس انتخاب و در نمایشگاه عرضه می‌شود، اظهار داشت: نمایشگاه عکس از ۱۲ بهمن و نمایش فیلم‌ها از ۱۵ بهمن آغاز می‌شود.
به گفته وی، عکس‌های ارسالی در ۲ بخش حرفه‌ای و موبایلی و فیلم‌های کوتاه در ۲ بخش رقابتی و جنبی اکران می‌شوند.
فیروزآبادی با بیان اینکه در هر روز پس از اکران هر فیلم مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: فیلم‌های کوتاه با موضوع‌های داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی در زمان ۳۰ دقیقه‌ای باهم رقابت می‌کنند.
مدیر مسوول انجمن سینمای جوان شاهرود گفت: در این جشنواره ۶ کارگاه عکاسی و فیلم سازی از جمله کارگاه مستند و فیلمنامه نویسی با حضور استادان شاهرودی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه جوایز شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و مبلغ نقدی است، تصریح کرد: در بخش فیلم به نفراول هفت میلیون ریال، نفر دوم پنج میلیون ریال و به نفر سوم هم چهار میلیون ریال اهدا می‌شود.
وی ادامه داد:در بخش عکس حرفه‌ای به نفر اول پنج میلیون ریال، نفر دوم سه میلیون ریال و به نفر سوم هم ۲ میلیون ریال و به برگزیدگان نخست و دوم عکس موبایلی هم به ترتیب سه میلیون ریال و ۲ میلیون ریال اهدا می‌شود.
فیروز آبادی با بیان اینکه به برگزیدگان عکس و فیلم از نظر تماشاگران هم جوایزی اهدا می‌شود، افزود: قضاوت این جشنواره را در بخش عکس هفت تن و در بخش فیلم هم پنج تن از استادان شاهرودی بر عهده دارند.
مدیر مسوول انجمن سینمای جوان شاهرود با اشاره به اینکه امسال انجمن سینمای جوانان ایران اختیار تولید را به شهرستان‌ها داده است، ابراز داشت: امسال برای شهرستان شاهرود اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیون ریال برای تولید فیلم حرفه‌ای، نیمه حرفه‌ای و آموزش تخصیص یافته است.
به گفته وی، سه نفر برتر این جشنواره در بخش فیلم در تولیدات بعدی مورد حمایت قرار گرفته و به هر کدام ۳۰ میلیون ریال کمک می‌شود.
این جشنواره با همکاری انجمن سینمای جوان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری، شورای شهر، اداره میراث فرهنگی شاهرود و شهرداری بسطام برگزار می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها