معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان از تشکیل پرونده‌های قضایی برای برخی کاندید‌ای متخلف انتخاباتی در استان خبر داد.
کد خبر: ۹۲۱۱۸۴۹
|
۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، بیژن دارایی امشب در حاشیه جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی لرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ماده 68 قانون انتخابات، مراجع قضایی مکلف به ایجاد تشکیلات با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم و برخورد با برخی جرائم تخلفات انتخاباتی شدند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا سه ستاد شهرستانی، استانی و مرکزی ایجاد شده است، ضمن اینکه در ستاد استانی جلسات به صورت مستمر و با حضور اعضا برگزار می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با اشاره به تشکیل 4 کمیته برای پیشگیری از جرائم انتخاباتی در استان، افزود: کمیته‌های انذار و نصیحت، فضای مجازی، رصد مدیران و اخبار و اطلاعات برای پیشگیری از وقوع جرائم در زمینه انتخابات تشکیل شده است.

دارایی با تاکید بر اینکه رویکرد نخست، رویکرد پیشگیری است، گفت: تاکنون گزارش‌هایی از تخلفات از جمله انجام تبلیغات زودهنگام و انتخاب هیات‌های اجرایی ارسال شده است.

وی ادامه داد: در صورت مشاهده تخلف، فرد یا افراد خاطی احضار و به آن‌ها اخطار لازم داده شده است، ضمن اینکه گزارش تبلیغات بسیاری از کاندیدهایی که صلاحیت آن‌ها هنوز احراز نشده به کمیته‌ها ارسال گردیده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با اشاره به تشکیل پرونده‌های قضایی برای کاندید‌های متخلف انتخاباتی، تصریح کرد: برای پیشگیری از تخلف‌ها در فضای مجازی نیز جلسه‌ای با حضور فعالان این عرصه و همچنین پلیس فتا برگزار شد.

دارایی بیان داشت: پلیس فتا به صورت ناشناس در بسیاری از کانال‌ها عضو بوده و به کمیته اجازه داده شده که در صورت مشاهده تخلف کانال‌ها مسدود شوند که تاکنون در مورد برخی نیز این اقدام صورت گرفته است.

وی، عرصه انتخابات را وسیع خواند و افزود: احتمال بروز تخلف وجود دارد، با این وجود عزم دستگاه قضایی برای برخورد با متخلفان جزم بوده و هیچ‌گونه  تعارفی با هیچ فردی نداریم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با بیان اینکه در خصوص تبلیغات خلا قانونی وجود دارد، گفت: در قانون، تبلیغات رسمی توسط کاندیدها ممنوع شده، حال اینکه از این خلا گاهی سوء‌استفاده‌هایی می‌شود، با این وجود تبلیغات در نشریه‌های محلی تخلف بوده و از جرائم مطبوعاتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات