مسئول بسیج دانشجویی استان یزد:

کادرسازی مهمترین وظیفه بسیج دانشجویی/ 30 گروه جهادی دانشجویی در مناطق محروم خدمت رسانی می کنند

علی پور میرزایی با بیان اینکه کادرسازی مهمترین وظیفه نهادهای انقلابی از جمله بسیج دانشجویی است اظهار داشت: این کادرسازی طی گام‌های پنج‌گانه‌ مبتنی بر نهضت مسئله محوری تعریف شده اند.
کد خبر: ۹۲۱۱۸۷۷
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، علی پورمیرزایی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س)از برگزاری نشست میعاد با هدف توانمندسازی دانشجویان جهت نقش آفرینی در انتخابات خبر داد و گفت: دانشجویان نباید با قرار گرفتن در فضای احساسات به گروه ها و احزاب اجازه دهند تا آنان را ملعبه دست خود کنند بنابراین درتلاشیم تا از طریق برگزاری نشست میعاد و تقویبت روحیه مطالبه گری نمایندگان مسئله محور را روانه مجلس یازدهم کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد افزود: در همین زمینه از180 دانشجوی استان‌های یزد، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و کرمان دعوت کردیم طی سه روزدر دانشگاه آزاد میبد به بررسی مسائل و مشکلات مشترک چهاراستان بپردازند و شبکه ای از دانشجویان مطالبه گرتشکیل دهند.

وی تصریح کرد: مراسم افتتاحیه این نشست صبح روز جمعه 11بهمن ماه و مراسم اختتامیه شامگاه یکشنبه 13 بهمن ماه خواهد بود.

پورمیرزایی در ادامه کادرسازی را مهمترین وظیفه نهادهای انقلابی از جمله بسیج دانشجویی دانست و اظهار داشت:این کادرسازی در دل نقش‌آفرینی قرار داشته و برای آن پنج گام اساسی تعریف شده است.

این مقام مسئول گام‌های پنج‌گانه‌ را مبتنی بر نهضت مسئله محوری برشمرد و اضافه کرد: شناخت مسئله، حل مسئله،تشکیل هسته های گفتمان ساز،تشکیل هسته های مطالبه گر و تشکیل هسته های اقدام از پنج گام تعریف شده در بستر نهضت مسئله محوری هستند.

پورمیرزایی با اشاره به این مطلب که شناخت مسئله به عنوان نخستین گام در نهضت مسئله محوری است خاطر نشان کرد: در همین راستا و با هدف عملیاتی کردن این گام، شبکه ملی شناسایی مشکلات استان‌ها با نام اختصاری شمسا در کشور راه‌اندازی شده است.

مسئول بسیج دانشجویی استان حل مسئله دومین مرحله‌ از نهضت مسئله محوری بیان کرد و ابراز داشت: توجه به پایان‌نامه‌های دانشجویی یکی از روش های حل مسائل در نظر گرفته شده و در تلاشیم تا پایان‌نامه‌ها درراستای مسائل و مشکلات استان تدوین شوند.

وی در تشریح گام های سوم تا پنجم گفت: درزمینه سه گام دیگر بسیج دانشجویی از گذشته فعالیت داشته و تکمیل پیشبرد اهداف استان را در دستور کار خود دارد.

پورمیرزایی تربیت دانشجوی مطالبه گر را از دیگر اهدف سازمان متبوعش عنوان کرد و گفت: دانشجویان همواره در صحنه هستند و مشکلات جامعه را با روحیه مطالبه گری از مسئولان استان پیگیری می کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان در بخش دیگری از سخنانش به بیان خدمات دانشجویان پرداخت و گفت: 30 گروه جهادی دانشجویی با انجام 6هزار نفر روز خدمت در اردوی های جهادی نشان دادند دانشجوی انقلابی هر زمانی که احساس کند جامعه به حضور وی نیاز دارد، در عرصه خدمت حضور دارد

وی ادامه داد:دانشجویان بسیجی در قالب اردوهای جهادی هم در داخل و هم در خارج استان منشاء خدمات زیادی بوده وهستند البته اخیرا نیز یک گروه جهادی به سیستان و بلوچستان اعزام شدند ضمن اینکه برخی گروه های جهادی نظیر جمعیت جهادی امام حسن(ع) نیز به مردم مناطق حاشیه شهر به ویژه منطقه حسن آباد خدمت رسانی می کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان در تشریح برنامه های فرهنگی این نهاد هم اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که امسال برای اولین بار صورت گرفت بحث اسکان روزانه 600 زائر در موکب دانشجویی یزد بود و اعزام 20 دستگاه اتوبوس زائراربعین نیز بی سابقه بود.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات
آخرین اخبار