خبرهای داغ:
موکب حیدریون کازرون در ظهر شهادت حضرت زهرا (س)، ۱۵ هزار پرس دمپخت کازرونی را میان عزاداران توزیع کرد.
کد خبر: ۹۲۱۱۹۰۷
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، دهقان، مدیر اجرایی موکب حیدریون اظهار داشت: این موکب با حمایت ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون، از سال گذشته نذر فاطمی را با طرح 1440 شروع کرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته برای شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) 40 دیگ آش پخت داشتیم که همه هزینه‌ها با کمک خیرین تأمین شد، تصریح کرد: امسال تصمیم بر این شد که با همکاری خیرین، روز شهادت بانوی دو عالم، دمپخت کازرونی را طبخ و میان مردم پخش کنیم.

به گفته دهقان، برنامه امسال با یاد شهید لیله القدر- حجت الاسلام خرسند- امام جمعه شهید کازرون که امسال اولین فاطمیه بدون ایشان را پشت سرمی گذاریم، و همچنین به یاد سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از 10 روز پیش شروع کردیم و با حضور و کمک خیرین امروز با پخت 50 دیگ دمپخت معادت 15هزار پرس غذا برای شهادت بی بی دو عالم به سرانجام رسید.

مدیر اجرایی موکب حیدریون افزود: هزینه این کار برای موکب و پخت دمپخت و نیز برنامه های موکب های جانبی و توزیع شربت و ایستگاه های صلواتی که در این چند روز در کنار موکب اصلی  برقرار بود، بالغ بر 90 میلیون تومان بوده و 80 نفر به صورت مستقیم در چهار روز گذشته درگیر فعالیت برای این برنامه بوده اند.

وی ادامه داد: این موکب از سه سال گذشته توانسته در طول سال نیز در همه مناسبت ها برنامه داشته است.

دهقان، پیام این موکب در این ایام را طبق خواسته آحاد مردم، مطالبه گری خون شهید سلیمانی دانست و تصریح کرد: ما در تبلیغات، نام موکب، شعار امسال و برنامه های اجرایی این ایام، هم یاد و خاطره شهید لیله القدر و هم شهید سلیمانی را لحاظ کردیم و این باعث شد که بسیاری از جوانان که حتی در مناسبت های دیگر هم در کنار ما نبودند، امسال با ما همراه شوند و به خصوص در موکب حیدریون امسال در ایام فاطمیه به مدت هشت شبانه روز که هم ایستگاه‌های صلواتی و هم مراسم شبهای شهادت را داشتیم، شاهد حضور بی سابقه جوانان در برنامه های مختلف موکب بودیم.

به گفته وی، برای مراسم چهلم شهید سلیمانی هم همانند دیگر آحاد ملت ایران برنامه هایی خواهیم داشت و روز 22بهمن حتما در مسیر راهپیمایی موکب حیدریون با نام و یاد شهید سلیمانی خواهیم داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها