نیروی زمینی سپاه به بیش از ۷۰۰ روستا در استان سیستان و بلوچستان به تعداد حدود ۵۲ هزار خانوار خدمات امدادی، پزشکی و معیشتی را ارائه کرده است.
کد خبر: ۹۲۱۱۹۴۰
|
۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان به نقل از سپاه نیوز، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با اشاره به امدادرسانی این نیرو به ۷۰۰ روستای سیل‌زده سیستان و بلوچستان گفت: ۲ هزار نفر از رزمندگان به طور شبانه روزی به مردم مناطق سیل زده خدمات ارائه میکنند، بالگردهای سپاه تاکنون ۸۴ سورتی پرواز انجام داده و ۹۰ تن بسته معیشتی را در مناطق سیل‌زده این استان توزیع کرده‌اند.

سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان با اشاره به اقدامات گسترده نیروی زمینی سپاه در خدمت‌رسانی امدادی، پزشکی و معیشتی به مناطق سیل‌زده اظهار داشت: سامانه جراحی حیات بخش معاونت بهداری رزمی نیروی زمینی سپاه تاکنون ده‌ها عمل جراحی را با موفقیت انجام داده است.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه افزود: اعزام بیش از ۲۰ دستگاه آمبولانس و ۳ سامانه جراحی تاکتیکی و حیات بخش به مناطق سیل‌زده از جمله روستاهای تابعه کنارک و چابهار (مناطق عورکی، نگور، پلان و ... ) بخشی از اقدامات پزشکی نیروی زمینی سپاه در مناطق سیل‌زده تا امروز بوده است.

پورجمشیدیان با اشاره به استقرار بیمارستان‌های صحرایی نیروی زمینی سپاه در مناطق سیل‌زده تاکید کرد: تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر به بیمارستان‌های صحرایی نیروی زمینی سپاه مراجعه کرده‌اند که ۴۰ هزار "نفر، خدمات" رایگان در این بیمارستان‌ها به مراجعه‌کنندگان ارائه شده است.

وی اضافه کرد: بالگردهای نیروی زمینی سپاه ۸۴ سورتی پرواز انجام داده‌اند و ۹۰ تن بسته معیشتی را در مناطق سیل‌زده توزیع کرده‌اند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه یادآور شد: توزیع ۲۵ هزار بسته معیشتی، ۱۵ هزار تخته پتو، ۲ هزار سری لوازم گرمایشی و خانگی و هزاران بطری آب معدنی از دیگر اقدامات نیروی زمینی سپاه در مناطق سیل‌زده بوده است. همچنین ۴۰۰ هزار پرس غذای گرم در روستای استان سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

پورجمشیدیان با اشاره به حضور پررنگ یگان‌های مهندسی نیروی زمینی سپاه در مناطق سیل‌زده اضافه کرد: ۳۰۰ دستگاه از ماشین‌آلات مهندسی نیروی زمینی سپاه اعم از لودر، کامیون، بیل مکانیکی و ... درخصوص امدادرسانی جاده‌ها فعالیت کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه خود را خدمتگزار مردم می‌دانیم، یادآور شد: پاسداران، خدمت صادقانه و جهادی به ملت شریف ایران را رسالت و وظیفه خود می‌دانند. خداوند شوق خدمت به ملت ایران را در دل پاسداران انقلاب برانگیخته و ما این خدمت را افتخاری بزرگ برای خودمان می‌دانیم.
ارسال نظرات