خبرهای داغ:
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: عنصر امامت که در صدر اسلام در سقیفه دچار انحراف شده بود با پیروزی انقلاب اسلامی به مسیر اصلی خود بازگشت.
کد خبر: ۹۲۱۲۵۳۴
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

به گزارش سرویس بسیج طلاب و روحانیون خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام والمسلمین عباس کعبی شب گذشته در شبستان امام خمینی(ره) طی سخنانی اظهار کرد: آغاز چهل و یکمین فجر پیروزی انقلاب اسلامی که مصادف با ایام فاطمیه و همچنین مصادف با ایام شهادت سردار مقاومت و سردار دل‌ها، نوید پیروزی‌های پیاپی در جبهه اسلام مقابل جبهه کفر است.

وی افزود: تشکیل جامعه توحیدی مبتنی بر توحید، اعتقاد به ربوبیت الهی و نقش خداوند در زندگی فردی و اجتماعی، اساس و گوهر حرکت تمامی انبیای الهی است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: هدف از ارسال انبیاء آشنایی بشریت با خداوند است و انسان اگر به خداوند نزدیک شود، سعادت خود را تضمین و اگر فاصله گیرد دچار شقاوت خواهد شد.

سخنران حرم بانوی کرامت تأکید کرد: بعد از توحید، انسان‌ها با معاد باید آشنا شوند و به حیات برزخی، قبر و قیامت و حساب‌وکتاب اعتقاد داشته باشند و همچنین نبوت که ارائه نقشه جامعه زندگی برای انسان‌هاست را قبول نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی یادآور شد: بعد از نبوت، نقش عدالت و امامت امری بسیار مهم و تأثیرگذار است چراکه دستگاه عدالت دستگاه اجرایی دین و سوق دادن انسان‌ها به حیات طیبه است و امامت نیز قوه مجریه دین اسلام بوده و قرآن به همراه انبیاء نیز قوه مقننه دین اسلام هستند.

استاد  حوزه علمیه اظهار داشت: قسط و عدالت ثمره تلاش انبیاء الهی و رهبران الهی است و شکل‌گیری جامعه توحیدی و حرکت  به سمت زندگی سرشار از سعادت در دنیا و نجات در آخرت است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی در ادامه گفت: خط بنی‌امیه تلاش می‌کند خداشناسی را به سمت جبر سوق بدهد و جامعه را از توحید و عدالت خالی نماید اما مکتب تشیع بر دو اصل امامت و عدالت معروف است چراکه امامت متعلق به گذشته و تاریخ گذشته نیست بلکه متعلق به حال و آینده هست.

وی خاطرنشان کرد: بعد از رحلت رسول خدا انحراف بزرگی در دین صورت گرفت که در توحید و نبوت و معاد نبود بلکه این انحراف بزرگ تاریخی در امامت الهی و نظام اجتماعی-سیاسی اسلام بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: جامعه اسلامی بعد از رحلت نبی خدا، از نظام سیاسی و اجتماعی و ولایی اسلامی به‌نظام خلافت منتقل شد به‌گونه‌ای که فرصت‌طلبان و صاحبان قدرت مسلط بر اوضاع مسلمانان شده و زودهنگام این نظام خلافت تبدیل به‌نظام پادشاهی مطلقه معاویه و یزید و بنی‌امیه و بنی‌عباس و.. شد.

وی افزود: جامعه بدون امام معصوم و بدون امامت ، طبق روایات نقل‌شده از تشیع و اهل سنت، یک جامعه جاهلی است و اسلام بدون رهبری الهی و امام، یک جامعه عاری از روح است چراکه پیشرفت، عزت، اقتدار، امنیت و… در سایه وجود رهبری الهی صورت می‌گیرد اما انحراف از نظام ولایی بعد از رحلت رسول خدا باعث عقب‌ماندگی جامعه اسلامی شد.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی تأکید کرد: مراجع عظام تقلید طبق روایت وارده، نائبان عام امام معصوم هستند و حوزه‌های علمیه باعث حفظ دین اسلام شده و مردم ایران به همراه روحانیون و دانشگاهیان با پیوندی که با امام خمینی(ره) داشتند انقلاب اسلامی را به پیروزی رسانده و مسیر منحرف‌شده نظام خلافتی را از بین بردند.

وی اظهار داشت: عنصر امامت که در صدر اسلام در سقیفه دچار انحراف شده بود با پیروزی انقلاب اسلامی مجدداً به مسیر اصلی خود بازگشت و در حال حاضر قطب نظام استکباری در مقابل قطب نظام اسلامی در جهان شکل‌گرفته اما بعد از گذشت ۳۰ سال از رحلت رهبر ایران، این پرچم به دستان مقام معظم رهبری همچنان برافراشته است.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی در ادامه خاطرنشان کرد: ما هم‌اکنون در عصر اقتدار امامت الهی و در عصر زمینه‌سازی ظهور به سر می‌بریم و امامت زنده و پیام غدیر جهانی شده است.

استاد حوزه علمیه یادآور شد: ۱۲ بهمن یک روز بزرگ در تاریخ اسلام، امت اسلام و ایران اسلامی است که باید توجه شود.

وی در تبیین ویژگی‌های رهبران الهی گفت: رهبران الهی مردمی و از متن مردم و تافته جدا بافته نبودند و از مشکلات مردم ناراحت و در تلاش بودند رافع مشکلات باشند به همین خاطر خدمتگزاران دین و دنیای مردم بودند.

حجت الاسلام والمسلمین کعبی افزود: دولت اسلامی دولتی است که اسلامی و درعین‌حال خدمتگزار و عدالت‌خواه باشد و به فکر سود و مصلحت‌های جامعه اسلامی بوده و مصالح امت اسلام را در نظر بگیرد و مدار حکومت رهبران الهی بر پایه رأفت و رحمت الهی بود.

وی با اشاره به صفات اخلاقی امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام(ره) از متن مردم و دلسوز امت اسلام بود و هیچ‌گاه در مقابل دشمن و ایادی استکبار کوتاه نیامد و استقامت را در حد اعلا انجام و به وظیفه خود ایمان کامل داشت و از شرق و غرب نهراسید.

ارسال نظرات