با حضور سردار سلیمانی در 17 بهمن ماه انجام می شود

رونمایی از سند تحول و نوسازی حرکت های جهادی در دومین مجمع ملی جهادگران

صادق مفرد با اعلام نزدیک شدن به زمان رونمایی سند تحول و نوسازی حرکت های جهادی گفت:سند تحول و نوسازی حرکت‌های جهادی ۱۷ بهمن ماه باحضور سردار سلیمانی سردار نقدی و ۵۰۰ گروه جهادی کشور رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۲۱۲۶۲۱
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۹

به گزارش  سرویس سازمان بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج، صادق مفرد با اعلام نزدیک شدن به زمان رونمایی سند تحول و نوسازی حرکت های جهادی به خبرنگار پایگاه جهادگران گفت: سند تحول و نوسازی حرکت‌های جهادی ۱۷ بهمن ماه سال جاری باحضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین، سردار نقدی معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ۵۰۰ گروه جهادی کشور رونمایی خواهد شد.

وی افزود: این سند حاصل جلسات متعددی است که در استان‌های مختلف کشور در یک سال گذشته با موضوع حرکتهای جهادی برگزار شده است.
مفرد تاکیدکرد: یک سالی است که مجمع جهادی جهادگران در کشور تشکیل شده و عزیزانی که نمایندگان گروه‌های جهادی در سطح کشور هستند به بحث و بررسی در رابطه با موضوعات جهادی پرداخته‌اند و در طی این مدت نکات و مطالب خود را ارسال کردند. مرکز مطالعات و هدایت حرکت های جهادی و سازمان بسیج دانشجویی هم در طول سال حداقل به ۱۸ استان از نزدیک سر زده و جلساتی با گروه های جهادی داشتند و با توجه به نکات و مسائلی که پیش روی گروه های جهادی قرار دارد و جلساتی که برگزار شد سند تحول و نوسازی طراحی شد.
مسئول مرکز مطالعات و هدایت حرکت‌های جهادی تصریح کرد: در تدوین این سند ابتدا مطالعاتی روی بیاناتی که مقام معظم رهبری درباره حرکت های جهادی داشته اند، داشتیم. البته در رابطه با حرکت های جهادی برخی از این اسناد بالادستی ازجنس بیانات امام و رهبر معظم انقلاب و آیات و روایات بعد از دیدار سال ۸۹ گروه های جهادی با رهبر معظم انقلاب در قالب “سند چشم انداز حرکت های جهادی” تدوین شده بود.
وی یادآور شد: سند تحول و نوسازی اجرایی‌تر و عملیاتی تر از سند چشم انداز است. در این سند نظام مسائل گروه های جهادی مبتنی بر ماموریت ها ترسیم شده و سپس تحولات مورد نیاز مورد نظر مشخص شده است.
مفرد با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای تدوین سند تحول نوسازی گفت: در نهایت این سند که به عنوان بالاترین سند و مبنای عملیات گروه های جهادی و بسیج سازندگی است تنظیم شده است.
وی گفت: یکی از بخش های این سند به مبانی و ماموریت ها می‌پردازد که اشاره به چشم انداز حرکتهای گروه‌های جهادی و بیانات اخیر مقام معظم رهبری در جمع جهادگران دارد.
مفرد گفت: بر اساس ماموریت های نظام مسائل ترسیم شده است، یعنی به شیوه مسئله یابی بجای پرداختن به مشکلات، علل را مورد بررسی قرار دادیم و بعد از آن به بحث تحول حرکتهای جهادی رسیدیم که این تحول در دو بخش سازمانی و تشکلی (گروه های جهادی) باید اتفاق بیفتد و هر کدام از این دو بخش هم در دو سطح تحول گفتمانی و تحول ساختاری محقق می شود.
دبیر مجمع جهادگران کشور اظهار داشت: آنچه گفته شد در سند تحول نوسازی حرکت‌های جهادی منسجم شد و این سند را به بحث و نظر دوستان جهادی گذاشتیم و نظر صاحب نظران مختلف را در رابطه با این سند جمع آوری کردیم و انشالله بنا داریم در دومین اجلاس مرکزی گروه های جهادی آن را رونمایی کنیم.
وی گفت: همچنین بنا داریم این سند را مبنای عملیات خود در چه در لایه سازمانی و چه در لایه گروههای جهادی قرار دهیم و انشالله بر اساس آن برنامه‌های آینده گروه‌های جهادی تنظیم و اجرایی خواهد شد.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار