یادداشت/

امام راحل رساترین فریاد تاریخ است

دهه فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه، روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست، روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است: انقلابی که رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و برای حفظ آن، با تمام وجود تلاش کرد.
کد خبر: ۹۲۱۳۳۲۴
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی،  دهه فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه، روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست، روزهای پیروزی انقلاب اسلامی است: انقلابی که رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و برای حفظ آن، با تمام وجود تلاش کرد.
انقلابی که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود که در آن عده ای قلیل، با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند.
آغاز سال چهل‌ویکم انقلاب با شرایطی تقارن پیدا کرده که بر اساس آن تحولات مهمی را پشت سر گذاشته و رخدادهای مهم دیگری نیز در پیش‌روی‌مان قرار دارد.
در بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکومند انقلاب اسلامی، باید تلاش شود تا با هدف تبیین و شناخت گفتمان، ماهیت و امامین انقلاب برای نسل چهارم و پنجم انقلاب، ترویج آثار فرهنگ مقاومت و روحیه استکبار ستیزی در پیشرفت کشور و همچنین تشریح دستاورد‌های انقلاب اسلامی و نقش مردم در عرصه شکل گیری انقلاب، خودکفایی و اقتصاد مقاومتی در مقطع تحریم‌های حداکثری استکبار جهانی، گام‌های موثری برداشته شود.
تحقق بیانیه گام دوم انقلاب، آشنایی عموم مردم با دستاورد‌های چهل ساله انقلاب، ارائه تصویر واقعی از پیشرفت‌های جامعه اسلامی، ایجاد هوشیاری، وحدت و آمادگی نیرو‌های انقلابی برای مقابله با هرگونه فتنه انگیزی و ابهام افکنی، توسعه و تقویت مشارکت‌های مردمی و بستر سازی مناسب جهت حضور فعال تشکل‌ها و نهاد‌های مردم نهاد انقلابی در اجرای برنامه‌های دهه فجر با محوریت حضور جوانان و نوجوانان و مشارکت حداکثری آنان در برگزاری این مراسمات، مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمن و خنثی سازی توطئه‌های آنان، و همچنین تبیین خدمات شایسته سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در راستای عزت و اقتدار ملت ایران و جبهه مقاومت از جمله مواردی است که در دستور کار قرار گرفته شده است.
ورود به آستانه دهه مبارک فجر و تقارن آن با حادثه پربرکت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و پاسخ کوبنده سپاه همیشه سرافراز اسلام نیز انزجار و تنفر ملی و بین المللی از استکبار جهانی را بیشتر کرده و موجب شد روح حمایت از هسته‌های مقاومت در منطقه بیش از گذشته دمیده شده است.
دشمن بداند ملت ایران با پشتوانه مقام معظم رهبری از تمام گردنه‌های سخت روزگار عبور کرده است این همه تحریم، تهدید، فشارهای حداکثری اقتصادی بر معیشت مردم، به حول و قوه الهی هیچکدام از این ترفندهای دشمن نتوانست اقتدار و عزت ملت ایران را بشکند دشمنان با ترور ناجوانمردانه حاج قاسم سلیمانی خواستند محور مقاومت از هم بپاشد اما نفهمیدند که این کار باعث همبستگی و اتحاد بیشتر بین مسلمانان جهان خواهد شد.
رخداد مهم پیش‌رو «انتخابات مجلس» است که با حضور حداکثری و شکل‌گیری مجلس تراز انقلاب اسلامی و متمرکز شدن بر روی اولویت‌ها و مسائل اصلی کشور می‌تواند شتاب‌دهنده حرکت انقلاب و برطرف‌کننده معضلات اقتصادی مردم باشد.این رخداد پس از گذشت چهار دهه در عمل ثابت کرده است که توانسته برخی آرمان‌هایش را تحقق ببخشد و نیز در مسیری قرار گرفته که آرمان‌های اولیه اعلام شده‌اش را همچنان سر دست نگه داشته و در جست‌وجو و تلاش برای تحقق آن هاست.
 
حجت الاسلام رجب حمدی
ارسال نظرات
پر بیننده ها