افراد مسلحی که ارتش سوریه آنها را در اطراف شهر حلب به اسارت گرفته است، اعتراف کردند که طرف ترکیه‌ای در فعالیت‌های گروه تروریستی جبهه النصره نقش داشته و به همراه عربستان، به آنها حمایت مالی ارائه داده و نیرو و کادرهایی را در اختیار این گروه گذاشته است.
کد خبر: ۹۲۱۳۹۸۹
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از سرویس بین الملل ترجمه شفقنا، فرد مسلحی به نام محمود النجم (ابو عبدالله) در هنگام بازجویی گفت: نیروهای پلیس ترکیه من را بازداشت کرده و به من ابلاغ کردند که اگر با آنها همکاری نکنم و در کنار جبهه النصره نجنگم، آنها خانواده‌ام را یا بازداشت می‌کنند یا آنها را می‌کشند. آنها به من مبلغی به ارزش ۱۰۰ دلار دارند.

وی گفت که ترکیه‌ای‌ها نزدیکان وی را به اردوگاه آوارگان فرستاده و آنها را به عنوان گروگان نگه داشتند و به وی گفتند تا زمانی که با جبهه النصره همکاری کند، خانواده‌اش در امنیت هستند.

وی فاش کرد که حمایت کامل از این گروه از سوی ترکیه و عربستان تامین می‌شود.

یک تندروی دیگر به نام حسین عبدالعزیز (ابو عدی) که از ساکنان دیر حافر است، اذعان کرد زمانی که یگان وی به مرکز بازرسی ترکیه در منطقه الرشیدین -۵ در شهر حلب بازگشت، وی به اسارت گرفته شد و به نظر می‌رسد که افراد مسلح تمایل داشتند که در پشت ناظران ترکیه‌ای خود را پنهان سازند.

وی ادامه داد: خانواده من مال کافی برای تامین غذا نداشتند، این گروه‌های مسلح مردان را به خدمت گرفته و به آنها پول می‌دهند. من ثبت نام کردم، سپس در میان گروه‌های مختلفی همچون احرار الشام، ارتش آزاد سوریه، نور الدین زنکی جنگیدم. تمامی این گروه‌ها بخشی از جبهه النصره هستند. افراد مسلحی از پاکستان و افغانستان نیز در حال حاضر در کنار تندروها در ادلب می‌جنگند.

ارسال نظرات