معاون اسبق عملیات نیروی هوایی ارتش با اشاره به تلاش همه جانبه این نیروی خدوم در پیشبرد اهداف انقلاب، گفت: همافران ارتش ماموریت خود را در انقلاب و دفاع مقدس بخوبی ایفا کرده اند.
کد خبر: ۹۲۱۵۳۳۴
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر سرتیپ خلبان سیداسماعیل موسوی در مصاحبه با برنامه "صبح و گفت وگو" ضمن گرامیداشت روز نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: «امروز بعد از گذشت 41 سال با حرکتی که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و وزارت دفاع انجام می دهند، کارایی و موفقیت به رخ دشمن کشیده می شود و امیدواریم این توفیقات ادامه دار باشد.»

وی با اشاره به حضور نیروهای ارتشی در راهپیمایی های اوایل انقلاب اسلامی یادآور شد: «دولت بختیار تا قبل از تشریف فرمایی امام-ره-، اقدام به بستن فرودگاه ها کرد و بعدها دیدیم این تحرکات در شور انقلابی مردم تاچه میزان موثر بود.»

امیر موسوی با بیان اینکه 22 بهمن در نهایت یوم الله نامگذاری شد، ابراز امیدواری کرد همواره شاهد موفقیت های روز افزون نظام جمهوری اسلامی باشیم و گفت: «ما طلایه داران نیروی هوایی هستیم؛ در گذشته تلاش کردیم نقش و ماموریت خود را در دوران دفاع مقدس در حراست از آسمان کشور انجام دهیم و امروز نیز دوستان ما در نیروهای مسلح تلاش می کنند موفقیت های بیشتری برای نظام کسب کنند.»

وی در بخشی دیگر از مصاحبه با رادیو گفت وگو خاطرنشان کرد: «بزرگ ترین افتخار نیروی هوایی اینست که مدیران کنونی از صدر تا ذیل، آموزش های خود را در داخل کشور طی کرده اند و این بزرگ ترین سند افتخار کشور است چون نیرویی را برای آموزش به خارج از کشور اعزام نکرده ایم.»

در ادامه سرهنگ مجتبی جعفری، مورخ و نویسنده انقلاب اسلامی ضمن بازخوانی شکل گیری روز 19 بهمن ماه اظهار کرد: «صبح روز 19 بهمن اعلام شده بود مردم از نخست وزیری بازرگان حمایت کنند و مردم تظاهرات بزرگی را در دانشگاه تهران شکل دادند و بنده نیز در آن تظاهرات حضور داشتم.»

وی افزود: «بعد از سخنرانی مهندس بازرگان جمعیت کم کم پراکنده شد. وارد خیابان جمهوری اسلامی شدیم و به سمت میدان بهارستان رفتیم. یکباره به جمعیتی 300 نفره برخوردیم که وسایلی در دست داشتند. حتی از عکاسان ممانعت می کردند. کنجکاو بودم تا بدانم این گروه چه کسانی هستند.»

سرهنگ جعفری با بیان این خاطره افزود: «کم کم به مقر استقرار حضرت امام-ره- در مدرسه رفاه رسیدیم. این افراد وارد کوچه ای شدند و لباس خود را عوض کردند. یکباره متوجه شدم این افراد همافران نیروی هوایی هستند که به شکل یگان نظامی منظم و مرتب به حیات مدرسه وارد شده و مقابل حضرت امام-ره- رژه رفتند و قطعنامه بیعت با امام-ره- را خواندند.»

وی این کار همافران ارتش را بسیار ارزشمند توصیف کرد و افزود: «چه بسا این افراد با مقابله سخت رژیم روبرو می شدند. عکسی از پشت سر این افراد گرفته و در روزنامه کیهان چاپ شد که بسیار تاریخی و به یادگار مانده از انقلاب است.»

ارسال نظرات