خبرهای داغ:
رئیس‌جمهور آمریکا در حال انتقام از تمام کسانی است که علیه او در روند استیضاحش در کنگره شهادت داده‌اند.
کد خبر: ۹۲۱۵۳۷۱
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از نیویورک تایمز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درحال انتقام از تمام کسانی است که علیه او در روند استیضاحش در کنگره شهادت داده اند.

 

موج انتقام ترامپ از عاملان استیضاح خود

بر این اساس، ترامپ گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا را به دلیل شهادت علیه خود در جریان رسوایی اوکراین گیت برکنار کرد. ساندلند با حضور در جلسه استماع مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را متهم به سواستفاده از قدرت کرده بود.

ساندلند با انتشار یک بیانیه اعلام کرد: به من اطلاع داده اند که رئیس جمهور خواستار فراخواندن فوری من از بروکسل است.

 

ترامپ ساعاتی قبل نیز سرهنگ الکساندر ویندمن، متخصص امور اوکراین در شورای امنیت ملی کاخ سفید را از سمتش برکنار کرد. دلیل این برکناری شهادت ویندمن علیه استیضاح ترامپ در جریان رسوایی اوکراین بوده است.

ویندمن به عنوان یک افسر ارشد نظامی در شورای امنیت ملی کاخ سفید فعالیت می‌کرد. او فردی است که پس از گوش دادن به مکالمه تلفنی دونالد ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین، علیه رئیس‌جمهور آمریکا شهادت داد. سرهنگ الکساندر ویندمن در جریان تحقیقات استیضاح ترامپ که در کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شد، به عنوان شاهد حضور یافت.

مجلس سنای آمریکا بامداد روز پنجشنبه، ۱۷ بهمن، رای‌گیری نهایی خود درباره پرونده استیضاح ترامپ را برگزار کرد و سناتور‌های آمریکایی در نهایت رای به تبرئه او دادند. از آنجایی که اکثریت سنا (۵۳ کرسی از ۱۰۰ کرسی) را جمهوری‌خواهان به عنوان هم‌حزبی‌های ترامپ در اختیار دارند این رای دور از انتظار نبود.

در پی افشای مکالمه جنجالی ترامپ و همتای اوکراینی او در روز ۲۴ سپتامبر (۲ مهر) «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آغاز تحقیقات درباره این رسوایی که به «اوکراین گیت» مشهور شده را اعلام کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ترامپ پس از بیل کلینتون (چهل‌ودومین رئیس‌جمهور) و اندرو جانسون (هفدهمین رئیس‌جمهور)، سومین رئیس‌جمهور آمریکاست که طرح استیضاح او در مجلس نمایندگان تصویب می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها