دبیر بخش عفاف و حجاب نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر؛
مریم کریمی گفت: در این دوره و تا 14 بهمن ماه، چیزی نزدیک به 300 اثر در بخش عفاف و حجاب به دست ما رسیده که نشان از رشد 12 برابری این بخش نسبت به سال گذشته دارد.
کد خبر: ۹۲۱۵۵۹۱
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد خبری نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، مریم کریمی دبیر بخش عفاف و حجاب نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از رشد چشمگیر آثار در این بخش خبر داد و در این باره گفت: این نخستین بار است که پس از هشت دوره جشنواره، بخش عفاف و حجاب به شکل متفاوت و با دبیر مستقل برگزار می‌شود. در واقع همین هویت مستقل نیز سبب شده است که شاهد رشد چشمگیر آثار ارسالی به بخش عفاف و حجاب باشیم.
او افزود: با توجه به اینکه در این دوره فراخوان بخش عفاف و حجاب به دلایلی بر روی سایت قرار نگرفت باز هم به شکل چشمگیری شاهد رشد آثار ارسالی بودیم که واقعا به خاطر آن شکرگذار هستیم.
دبیر بخش عفاف و حجاب نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ادامه داد: در بخش عفاف و حجاب این دوره مانتوهای بلند تا مچ پا و چادر مورد توجه قرار گرفتند که البته تغییراتی را در آن مد نظر قرار دادیم. به عنوان مثال در این دوره بحث رنگ در چادرها مطرح شد و این نکته که صرفا چادرها نباید مشکی باشند، مورد توجه قرار گرفت بر همین مبنا نیز در آثار ارسالی برخی از شرکت کنندگان از رنگ در طراحی چادرها استفاده کرده بودند.
کریمی از رشد چند برابری آثار در این دوره خبر داد و گفت: سال گذشته بالغ بر 28 اثر به بخش عفاف و حجاب ارسال شد اما در این دوره و تا 14 بهمن ماه، چیزی نزدیک به 300 اثر در بخش عفاف و حجاب به دست ما رسیده که نشان از رشد 12 برابری این بخش نسبت به سال گذشته دارد.
او ادامه داد: جشنواره امسال در 6 بخش شامل تک اثر، مجموعه سازی یا همان کالکشن سازی، بخش ویترین ملی، خانه‌های مد و موسسات، مسابقه زنده طراحی و ورک شاپ‌های رایگان برای عموم فعالیت خواهد داشت.
دبیر بخش عفاف و حجاب نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از انجام رایزنی برای افزوده شدن یک جایزه به این حوزه خبر داد و گفت: نظیر سال‌‎های قبل ما در بخش چادر مجلسی و در قسمت چادر اجتماع یک برگزیده خواهیم داشت اما ما در حال رایزنی هستیم که بتوانیم جایزه‌ای را برای نفر اول در بخش مجموعه سازی عفاف و حجاب نیز انتخاب کنیم.
کریمی درباره نمایش آثار در این بخش، توضیح داد و بیان کرد: با توجه به استقبال گسترده از بخش عفاف و حجاب در این دوره، بعد از داوری، آثاری که دارای رتبه‌های بالاتری باشند، انتخاب و در بخش عفاف و حجاب به نمایش گذاشته می‌شوند که پیش بینی ما نمایش نزدیک به 60 یا 70 اثر در این بخش است.
او تاکید بر محور "فر گلستان" را از جمله مفاهیم کلیدی بخش عفاف و حجاب در این دوره خواند و گفت: طراحان در بخش مجموعه سازی با استفاده از مفاهیم منطقه گلستان و خراسان شمالی کارهای بسیار فاخری ارائه کرده‌اند که باعث شده عملا بخش حجاب دیدنی‌تر شود و بتوان گفت که در سطح بین‌المللی ظاهر شده است، به همین خاطر من معتقدم که بازدیدکنندگان امسال می‌توانند آثار متفاوت‌تری را شاهد باشند. به عنوان مثال در بخش مجموعه سازی، یکی از طراحان یک مجموعه ورزشی را با استفاده از المان‌های منطقه گلستان ارائه کرده که در نوع خود اثر متفاوت و خاصی است و یک تغییر جدی در این بخش به شمار می‌رود زیرا تا امروز طراحان کمتر با استفاده از مفاهیم اینچنین به اجرای کارهایی از این دست پرداخته‌اند.
دبیر بخش عفاف و حجاب نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، تاکید خانواده را از جمله مباحث محوری بخش مجموعه سازی خواند و بیان کرد: در بخش مجموعه سازی تاکید بسیار زیادی بر موضوع خانواده و نیازهای این بخش وجود داشت به همین خاطر شاهد آثاری هستیم که موضوع خانواده را به صورت جدی مد نظر قرار داده‌اند و مباحثی چون جنسیت، جایگاه و حتی کمیت فرزندان نیز مورد توجه قرار گرفته است.
کریمی عملگرایی را از جمله تفاوت‌های جدی این دوره با سال‌های پیشین خواند و افزود: در این دوره ما از طراحان خواستیم که به جای ارائه آثار مصنوعی بیشتر بر آثار کاربردی تمرکز کنند زیرا در این دوره شاهد حضور تولیدکنندگان از اتحادیه پوشاک هستیم که کاملا آمادگی خریداری طرح‌ها و تولید گسترده آن را دارند بنابراین امیدواریم که در این دوره شاهد تولید و فروش آثار برتر جشنواره در سطح کشور باشیم.
او در پایان خاطرنشان کرد: هدف ما در بخش عفاف و حجاب ارائه پوشیده‌ترین لباس های اسلامی است و امیدواریم که امسال شاهد تحولی جدی در این بخش باشیم.
نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از 24 تا 29 بهمن ماه در بوستان گفتگو برگزار می‌شود.

 

ارسال نظرات