رئیس جمهور لبنان تاکید کرد که اجازه نمی دهد کشورش قربانی تنش های بین ایران و آمریکا شود. او خواستار بازگشت آواره گان سوری به سرزمین خود شد.
کد خبر: ۹۲۱۵۷۱۵
|
۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱

 

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری بسیج به نقل از آرتی عربی، میشل عون رئیس جمهور لبنان در گفت و گویی که با مجله فرانسوی “Valeurs actuelles” داشت، گفت: لبنان نیازی به کمک های استثنایی و فوق العاده ندارد بلکه این حق را داریم که بخشی از هزینه زیادی را که صرف آواره گان سوری کردیم طلب کنیم تا به ما برگردانده شود.

 

او ادامه داد: لبنان ۲۵ میلیارد دلار برای اسکان و پذیرایی از آوارده گان سوری هزینه کرد و این  حق را داریم که بخشی از این پول را طلب کنیم.نمی دانم چرا غربی ها مخالف بازگشت آواره گان سوری به سرزمین خود هستند. غیر ممکن است که لبنان قربانی و طعمه تنش های بین ایران و آمریکا شود.

 

رئیس جمهور لبنان در ادامه سخنان خود گفت: بحران کنونی که لبنان دامنگیر آن شده است فراتر از توان و طاقت کشورهای بزرگ است با این حال برای برون رفت از این بحران نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت. مبارزه با فساد بخشی از برنامه کاری جدید ما است. با شرکای بین المللی خود برای بازگرداندن اموال به تاراج رفته خود تلاش خواهیم کرد.

 

لبنان از آغاز جنگ در سوریه میزبان بیش از یک میلیون آواره سوری بوده است.

 

متن خبر را در آرتی دنبال کنید

منبع:شیعه نیوز

ارسال نظرات