خبرهای داغ:
بعد از شهادت فرمانده سپاه قدس ایران توسط آمریکا ادبیات جدیدی در منطقه علیه امپریالیسم شکل گرفته است.
کد خبر: ۹۲۱۶۴۰۵
|
۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، نزدیک چهل روز از شهادت سپهبد سلیمانی مقاومت می‌گذرد، کسی که خواب آمریکا و رژیم صهیونیستی را در ایجاد خاورمیانه جدید مطابق با اهداف، امیال و منافع آنان آشفته کرده بود تاجائیکه دشمن از زبونی و خواری خود او را نه در میدان رزم بلکه بزدلانه به شهادت رساند تا اهداف شوم خود را در منطقه با همراهی برخی کشورهای سرسپرده و مرتجع اجرایی سازد اما نمی‌دانست که شهید سلیمانی از سردار سلیمانی خطرناک‌تر است به‌طوری‌که به گفته آمریکایی‌ها این کشور امروز در منطقه تنها شده و هیچ متحد و پشتیبانی ندارد. امروز دومینوی مبارزه علیه ارتش تروریستی آمریکا در منطقه ایجاد شده و گروه‌های مقاومت برای اخراج سنتکام از غرب آسیا دست به‌کار شده‌اند.

پس از ترور سردار شهید «قاسم سلیمانی» توسط آمریکایی‌ها در نزدیکی فرودگاه بغداد بود که ایران در پاسخ قاطعانه به گستاخی دولت تروریست آمریکا، با شلیک چندین موشک پایگاه نظامی این کشور در عراق را مورد هدف قرار داد.

انتقامی سخت که به اذعان رسانه‌های غربی موجب مجروح شدن (شما بخوانید هلاکت) بیش از 60 نظامی تروریست آمریکایی درعین‌الاسد شد. سیلی سخت ایران، موجب فروریختن قدرت پوشالی تروریست‌های آمریکایی درمنطقه شد و یک خیزشی بر علیه آمریکایی‌ها درغرب آسیا ایجاد کرد تا خروج نیروهای آمریکایی از منطقه را رقم زند.

اقدامی که نخستین نمونه آن تصویب قانونی بود که بدین منظور در پارلمان عراق نهایی شد و نمایندگان عراقی خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از کشورشان شدند و حتی برنامه زمان‌بندی شده‌ای را هم در این خصوص اعلام کردند.

 

خشم عراقی‌ها نسبت به آمریکا

 

هرچند پارلمان، قانون اخراج نیروهای آمریکایی ازعراق را به تصویب رساند، اما مردم این کشور نیز با حضور گسترده خود در مقابل سفارت آمریکا در بغداد و برگزاری تظاهرات میلیونی خواستار تسریع قانون پارلمان و اخراج نیروهای آمریکایی از عراق شدند. موضوعی که برخی نیروهای سیاسی دیگر درعراق راه متفاوتی را برای تحقق خواسته خود انتخاب کردند و با شلیک چندین موشک به لانه جاسوسی آمریکا در منطقه سبز بغداد و حمله به پایگاه القیاره عراق خواستار خروج زودهنگام این تروریست‌ها از کشورشان شدند تا آنجا که خسارت‌هایی به بخش‌هایی از سفارت آمریکا وارد ساخت و همچنین سرنگونی یک هواپیمای امریکایی در عراق را به‌دنبال داشت.

 

سرنگونی هواپیما و بالگرد نظامی آمریکا در افغانستان

 

البته این تمام داستان نیست و تنها به مردم عراق محدود نشد، بلکه دیگرکشورها هم نسبت به حضور اشغالگران واکنش نشان دادند، که افغانستان یکی از این کشورهاست و طالبان در اقداماتی منحصر به فرد موفق شد سرنگونی هواپیما و بالگرد نظامی آمریکا در افغانستان را جشن بگیرد و همچنین این شکست‌ها منجر به خروج نیروهای تروریستی سنتکام از منطقه شد.

البته دستگیری جاسوس عالی‌رتبه سیا که تحت پوشش پیمانکار در افغانستان فعالیت می‌کرد، یکی دیگر از موضوعات قابل اشاره در این کشور جنگ‌زده است که شکست آمریکایی  در اشغال 19‌ساله‌ای در افغانستان دارند را نشان می‌دهد.

 

سوریه بعد از حاج قاسم

 

پاسخ قاطعانه ایران پس از شلیک چند موشک به پایگاه عین‌الاسد در عراق علاوه بر تاثیرگذاری‌اش در شکست‌های پی‌درپی آمریکایی‌ها در عراق و افغانستان در سوریه هم دنبال شد و ارتش و محور مقاومت سوریه با تأسی از رشادت‌های سردار شهید سلیمانی و همرزمانش توانستند در هفته‌ها و روزهای اخیر مواضع زیادی از حومه حلب و ادلب را که در تصرف تروریست‌ها بود آزاد سازند که خان طومان یکی ازاین مناطق است که نوید پیروزی بزرگ محور مقاومت در سوریه را نشان می‌دهد. همچنین رزمندگان حزب‌الله توانستند 17‌تروریست را در حلب به اسارات در آورند و شهرها و روستاهای زیادی را پی‌درپی در استان ادلب از تصرف تروریست‌ها آزاد سازند.

 

تحرکات یمنی‌ها

 

البته یمنی‌ها هم در هفته‌ها و روزهای اخیر آرام ننشستند و ضربات کاری به نیروهای ائتلاف سعودی در مناطق همجوار خود وارد ساختند. آرامکو یکی از این نقاط بود که بار دیگر مورد حمله نظامی انصارالله یمن قرار گرفت و کاهش صادرات نفت سعودی‌ها را باعث شد، همچنین در حملاتی به پایگاه ائتلاف سعودی در مرزهای خود هلاکت 1500‌مزدور سعودی را رقم زدند.

مقاومت فلسطین هم آرام ننشست و پاسخ‌های متعددی به سران رژیم صهیونیستی داد که می‌توان به شلیک چندین راکت و خمپاره از غزه و کرانه باختری به اراضی اشغالی نام برد که دراین میان می‌توان به سرنگونی یک جنگنده اسرائیلی در کرانه باختری اشاره کرد که هیمنه نظامی رژیم صهیونیستی را به کلی فروریخت.

این گوشه‌ای از مقاومت ملت‌ها و گروه‌های مختلف در منطقه است که با شکست نیروهای آمریکایی-  صهیونیستی در منطقه بر خروج نیروهای اشغالگر در سرزمین‌های خودشان تاکید دارند، موضوعی که یکی از اهداف اصلی محور مقاومت است و سال‌ها توسط سردار شهید سلیمانی در جبهه مقاومت دنبال شد و اکنون نیز با شهادت این سردار بزرگ، همچنان راهش ادامه دارد.

 

اکبری: ادبیات جدیدی علیه امپریالیسم برای اخراج آمریکا در منطقه شکل گرفته است

 

حسین اکبری، رییس مرکز مطالعات مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اینکه هیمنه آمریکا پس ازحمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین‌الاسد درمنطقه فرو ریخته است، به خبرنگار روزنامه صبح‌نو گفت: پس ازشهادت سردار قاسم سلیمانی که اکنون در آستانه چهلمین روز شهادت ایشان هستیم، اتفاقات مختلفی درمنطقه روی داد که نخستین آن تصویب قانونی در پارلمان عراق بود که نیروهای آمریکایی را مجبور می‌کرد که از این کشور خارج شوند و قراردادهای خودشان را با آمریکا لغو کردند. پس از آن بود که مصوبه پارلمان به دولت ابلاغ شد تا مراحل اجرایی خود را طی کند که رییس‌جمهوری عراق هم آن را دنبال کرد.

این کارشناس حوزه مقاومت با اشاره به اینکه عراق مجبور به عقب‌نشینی ازعراق شده است، افزود: پس از آنکه اقدام جمهوری اسلامی ایران که پایگاه نظامی عین‌الاسد را موشک‌باران کرد، آمریکا توان جلوگیری و حتی توان پاسخگویی نداشت. این شکست آمریکایی‌ها را نشان می‌دهد. وی افزود: نکته دیگری که می‌توان در شکسته شدن هیمنه آمریکا درمنطقه اشاره کرد این است، وقتی آقای ابومهدی المهندس که یکی از رهبران مقاومت عراق بود درکنار سردار سلیمانی به شهادت رسید، عراقی‌ها خشم‌شان نسبت به آمریکایی‌ها زیادتر شد و حتی در خود آمریکا هم مخالفت‌هایی جدی با ترامپ صورت گرفت چرا که تبعات وخسارات اینگونه اعتراضات بیشتر از سودش است. به این خاطر بود که شاهد تصویب قانونی در کنگره آمریکا بودیم که اختیارات نظامی ترامپ لغو کرد.

اکبری با اشاره به اینکه انتقام موشکی ایران از آمریکا تأثیر مثبتی در سوریه برجای گذاشت، تصریح کرد: پس از انتقام ایران از آمریکا، حتی سوریه هم از حوزه قدرت پیشروی‌ها خود را در حلب و ادلب انجام داد و توانست تروریست‌ها را از این مناطق دور کند و تعداد روستاها و شهرهای زیادی را از اشغال تروریست‌ها آزاد نماید. البته در یمن هم دوعملیات بی‌سابقه انجام شد و بیش از 2‌هزار کیلومتر زمین تصرف شده، توسط نیروهای مقاومت آزادسازی شد و غنیمت‌های نظامی و کشته و اسیر از عربستان سعودی گرفتند که یک کاری قابل توجه بود که در این جنگ پنج ساله انجام گرفت. وی افزود: اگر آمریکا به پشت سرش نگاه کند می‌بیند حضورش در منطقه دستاوردی نداشته که هیچ حتی نمی‌تواند در منطقه بماند و ملت‌ها و کشورهای منطقه خواستار اخراج او هستند. مانند کاری که در ویتنام هم انجام دادند. اکنون اخراج آمریکا از منطقه درحال گسترش است و ملت‌ها و دولت‌ها می‌خواهند با زور آمریکا را از منطقه خارج کنند و این به‌دلیل پاسخ قاطعانه ایران و موشک باران عین‌الاسد بود که هیمنه آمریکا را شکست چرا که هم پاسخی به حمله ما نداد وهم نتوانست آن حملات را دفع کند.

این کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا با اشاره به اینکه اخراج آمریکا از منطقه به یک ادبیات سیاسی در میان کشورهای منطقه تبدیل شده است، تصریح کرد: ادبیات اخراج که رایج شد طالبان هم این عبارات را استفاده کرد که اگر آمریکا خارج نشود آن‌ها را اخراج می‌کنیم واین عبارت اکنون در دیگر کشورها نیز جاری شده است . در سوریه هم این عبارت را مطرح می‌کنند که اگر آمریکا از سوریه خارج نشوند آن‌ها را اخراج می‌کنیم. اخراج آمریکا دیگری چیزی از هیمنه آمریکا باقی نمی‌گذارد و این یک ادبیات جدیدی است که برعلیه نظام سلطه در حال شکل‌گیری است و می‌گویند ما می‌رویم ولی ناتو بماند، درحالی که براساس قوانین بین‌المللی کسی نمی‌تواند در یک کشور دیگر حضور یابد.

وی افزود: با اخراج آمریکا دیگر چیزی از هیمنه آمریکا در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی باقی نمی‌ماند. آمریکایی‌ها هم می‌دانند که شرایط جایگزین ندارند وعراقی‌ها هم ناتو را نمی‌پذیرند و می‌دانند که گروه تروریستی داعش را خود عراقی‌ها از بین بردند. پس از شهادت سردار سلیمانی شرایط برای آمریکا در عراق، سوریه، یمن و حتی در افغانستان نیز سختر شده است. مهم‌تر ازهمه این‌ها معامله قرن است که ترامپ با افتخار از این طرح رونمایی کردند و ترامپ این جنایت را برعهده گرفت تا برای استیضاح خودش بهره‌برداری کند. ترامپ برای منافع شخصی خودش منافع دولت آمریکا را نادیده می‌گیرد.

 

وحدت گروه‌های فلسطینی

 

رییس مرکز مطالعات مجمع جهانی بیداری اسلامی، تاکید کرد: علاوه بر شکست آمریکا در سوریه، عراق، افغانستان و یمن حتی در فلسطین هم به شکست خورده است چراکه یک وحدت میان محمود عباس، حماس و گروه‌های مقاومت شکل گرفته وطبیعتا مردم فلسطین اراده‌شان مصمم‌تر از گذشته شده‌است تا در مقابل صهیونیست‌ها بایستند. اکنون کشورهای عربی و اسلامی که به صورت پنهان از رژیم اسرائیل حمایت می‌کردند مجبور شدند درمعامله قرن موضع‌گیری خودشان را علنی کنند. روشدن وعلنی شدن اینگونه مواضع، نشان داد که کشورهای عربی مرتجع از سال‌های گذشته در جهت منافع رژیم اسرائیل و برای اشغال فلسطین کمک و از اسرائیل غاصب حمایت می‌کردند. اینگونه پیروزی‌ها برای امت اسلامی و شکست‌ها برای آمریکا و حامیانش را می‌توان از دستاوردهای شهادت سرداران مقاومت دانست که منجر به آزادی و استقلال فلسطین می‌شود.

 

تحولات منطقه بعد از ترور شهید سردار سلیمانی

 

 1-  حمله موشکی ایران به عین‌الاسد
 18‌دی‌98
2- تصویب طرح خروج آمریکا از عراق در پارلمان این کشور
 15‌دی‌98
3- تظاهرات میلیونی مردم عراق علیه اشغالگری آمریکا
 4‌بهمن‌98
4- حمله راکتی به سفارت آمریکا در بغداد
 6‌بهمن‌98
5- سرنگونی هواپیما و بالگرد نظامی آمریکا در افغانستان
 7‌بهمن‌98
6- عملیات بنیان مرصوص نیروهای مسلح یمن آزادسازی مساحتی بالغ بر۲۵۰۰ کیلومتر
 9‌بهمن‌98
7- حمله پهپادی نیروهای یمن به شرکت آرامکو در جیزان و فرودگاه‌های ابها، جیزان وپایگاه خمیس مشیط عربستان
 9‌بهمن‌98
8- سرنگونی دو هواپیمای آمریکایی در ولایت قندز افغانستان
 9‌بهمن‌98
9- سقوط یک هواپیمای نظامی آمریکایی در الانبار عراق
 9‌بهمن‌98
10- سقوط یک جنگنده اسرائیلی در کرانه باختری
 9‌بهمن‌98
11- آزادی خان طومان توسط ارتش سوریه
 9‌بهمن‌98
12- پیشروی‌های ارتش سوریه در حلب و ادلب
 در ماه جاری
13- حمله به پایگاه موشکی آمریکا در القیاره موصل
 12‌بهمن‌98
14-ربوده شدن یک جاسوس سیا در شرق افغانستان
 نیمه اول بهمن
15-کشته شدن 6‌سرباز آمریکایی در ننگرهار افغانستان
 19‌بهمن
16-حمله راکتی به فرودگاه قندوز محل استقرار ارتش آمریکا در افغانستان
 20‌بهمن

 

منبع: صبح نو

ارسال نظرات
پر بیننده ها