مدیر عامل موسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام :

۸۰هزار دانش آموز در مدارس راهیان کوثر تحصیل میکنند/افزایش ده درصدی ثبت نام و استقبال از مدارس راهیان کوثر

مدیر عامل موسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام با اشاره به تعداد دانش آموزان مدارس راهیان کوثر گفت: بیش از 80 هزار دانش آموز در مدارس راهیان کوثر در حال تحصیل هستند.
کد خبر: ۹۲۱۷۸۴۰
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج؛ مرتضی فاطمی نژاد روز پنجشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به مدارس راهیان کوثر افزود: این موسسه در مدارس راهیان کوثر به دنبال ایجاد فضای تربیتی و آموزشی سالم برای دانش آموزان جامعه هدف بوده و در این راستا برنامه‌های گوناگونی را مورد توجه قرار داده است.

وی اضافه کرد: پویش‌های علمی، تربیتی و فرهنگی متنوعی در مدارس راهیان کوثر در حال برگزاری است و علاوه بر آن دانش آموزان در جشنواره ها، مسابقات و برنامه‌های فرهنگی وزارت آموزش و پرورش نیز مشارکت فعالانه‌ای دارند.

مدیرعامل موسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام ادامه داد: کادر مدارس راهیان کوثر با دوره‌های آموزشی بدوی و آموزش ضمن خدمت گزینش، رصد و آموزش‌های لازم را فرا میگیرند که در برگزاری دوره‌ها با آموزش و پرورش همکاری بسیار خوبی با آموزش و پرورش وجود دارد.

این مسئول ادامه داد: دانش آموزان مدارس راهیان کوثر در حوزه مهارت آموزی و مهارت‌های نازل به کارآفرینی و اشتغال در آینده تحت آموزش‌های لازم قرار می‌گیرند و علاوه بر آن هدایت شغلی، تحصیلی دانش آموزان این نوع مدارس نیز بر اساس استعداد سنجی و مسائل روانشناختی انجام می‌گیرد.

فاطمی نژاد افزود: در مدارس راهیان طرح کوثر دانش آموزان با هدایت شغلی و تحصیلی و استعداد یابی‌های انجام شده می‌توانند آینده شغلی خود را در مدارس راهیان کوثر جویا شوند.

وی با اشاره به اینکه به اجرای مسابقه وزیران دانای سرزمین من اظهار داشت: این مسابقه در سه محور سنجش تحصیلی، موضوعات روانشناختی، و یادگیری عملی به دور از فضای آزمون صرف و کنکور محوری که دانش آموزان را تک بعدی پرورش می‌دهد برای رشد تمامی ابعاد دانش آموزان برگزار می‌شود.
قائم مقام موسسه آموزشی فرهنگی راهیان کوثر کشور گفت:: تلاش می‌شود دانش آموزان علاوه بر جنبه تحصیلی در حوزه نظری، عملی و به کارگیری علم نظری نیز توانمند شوند و در حوزه روانشناختی نیز گروه‌های هدف بتواند هوش خودش را مبتنی بر نیاز‌ها و نظام ضرورت داخل کشور شناسایی و بکارگیری کنند.

وی اضافه کرد: در مدارس متنوع دولتی، غیر دولتی و هیات امنایی عدالت آموزشی و ارائه خدمات با کیفیت آموزشی پیگیری می‌شود که در حوزه آموزش به دنبال خارج کردن سیستم آموزشی از آموزش کنکور محور و استرس زا به فضای کشف استعداد و یادگیری و مهارت تفکر و فلسفه هستیم.

فاطمی نژاد افزود: یکی از مسائل تمایز این نوع مدارس از سایر مدارس در نوع نگاه مسائل تربیتی است که بک نگاه عام و فراگیر حاکم بوده و تمامی معلمان و کادر مدارس راهیان کوثر با این نگاه تربیتی در مدارس به کارگیری می‌شوند.

مدیرعامل موسسه خدمات علمی و آموزشی رزمندگان اسلام تاکید کرد: تمامی مسائل تربیتی بر اساس ساحت‌های ششگانه سند تحول بنیادین تدوین شده است و تمامی پرسنل این آموزش‌ها را فرا می‌گیرند.

به گفته این مسؤول، در مدارس راهیان کوثر به مولفه‌های تربیتی در ساحت‌های اعتقادی و اخلاقی توجه ویژه می‌شود و بیش از ۷۲ قاعده در سند استاندارد سازی مدارس راهیان کوثر پیاده سازی شده است.

وی اضافه کرد: دانش آموزان این نوع مدارس نیز در مسابقات رشته‌های نوظهور در مسابقات داخلی و خارجی شرکت می‌کنند و بر این مبنا لیگ علمی پایا ۱۲ سال است که با همکاری سازمان بسیج دانش آموزی برگزار می‌شود.

فاطمی نژاد افزود: تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار دانش آموز در این ۱۲ دوره لیگ بین المللی پایا شرکت کرده اند.

قائم مقام موسسه آموزشی فرهنگی راهیان کوثر کشور، با اشاره به حضور ۱۲ کشور از سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا در این لیگ علمی خاطر نشان کرد: در این لیگ‌ها دنبال تقویت روحیه کار گروهی برای حل مساله بین دانش آموزان هستیم.

وی یادآوری کرد: دانش آموزان در رشته‌های علوم پایه، کامپیوتر، زیست شناسی، نجوم و علوم انسانی در این لیگ‌ها رقابت می‌کنند که در این لیگ‌ها علاوه بر مباحث نظری باید یک ایده عملی برای حل یک مسئله از مسائل جامعه نیز ارائه شود.

این مسئول ادامه داد: این موسسه به دنبال راه اندازی گروه‌های دانش بنیان دانش آموزی است که در صورت شکل گیری گروه‌های دانش آموزی دانش بنیان در مدارس، دانش آموزان در دوره دانشجویی بهتر و بیشتر به افتخارات دست پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به طرح آمایش سرزمینی مدارس راهیان کوثر نیز گفت: هم اکنون فعالیت مدارس راهیان کوثر در مناطقی است که آموزش و پرورش در آن مناطق نتوانسته مدرسه ایجاد کند یا با کمبود مدرسه مواجه بوده است.

فاطمی نژاد خاطرنشان کرد: استقبال مردم از این مدارس هر ساله بیش از ۱۰ درصد افزایش می‌یابد که این موضوع نشان دهنده مقبولیت این مدارس در بین مردم است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار