خبرهای داغ:
نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، بعد از ظهر امروز پنجشنبه ۲۴ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۹۲۱۷۸۶۸
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد خبری نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر،  نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر همچون ادوار گذشته از سوی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور و این بار به ریاست سیدهبه مرضیه شفاپور دبیر این کارگروه، از بعد از ظهر امروز؛ پنجشنبه ۲۴ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو آغاز به کار کرد.

سیده مرضیه شفاپور؛ دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، علی‌اصغر کاراندیش؛ معاون حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تنی چند از سفرای کشورها، دبیران، هیئت داوران و ستاد اجرایی نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر و جمع کثیری از فعالان عرصه مد و لباس کشور در آئین افتتاحیه این رویداد حضور داشتند.

نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر نیز همچون سنوات گذشته در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می‌شود که براین اساس در بخش رقابتی از میان ۷ هزار و ۷۳۴ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، منتخبان آنها به تشخیص هیئت ارزیاب و انتخاب، در طول مدت برپایی جشنواره در معرض دید عموم علاقه‌مندان قرار گرفته و مورد داوری نهایی قرار خواهند گرفت.

از میان مجموع آثار رسیده به دبیرخانه، آمار تفکیکی هر بخش به شرح زیر است:

بخش علمی و دانشگاهی؛ ۱۵۳ پایان نامه و مقاله

بخش طراحی پارچه و روسری؛ بالغ بر ۳۰۵ اثر

بخش تصویرسازی و طراحی لباس؛ یک هزار و ۳۲۱ اثر

 

بخش مجموعه سازی؛ بالغ بر ۷۰ اثر

بخش عفاف و حجاب؛ ۳۱۶ اثر

بخش پوشش سر؛ ۵۱۲ اثر (۱۶۲ اثر فیزیکی)

بخش لباس بانوان؛ دوهزار و ۶۱۴ اثر شامل ۸۰۹ اثر در بخش لباس اجتماع بانوان، ۸۰۵ اثر در بخش لباس مجلسی و بالغ بر یک هزار اثر در بخش لباس کاربردی

بخش لباس آقایان؛ ۳۰۶ اثر شامل ۲۲ اثر لباس اجتماع و ۸۴ اثر لباس مجلسی و ۲۰۰ اثر لباس کاربردی

بخش کیف و کفش؛ بالغ بر ۴۰۰ اثر

بخش زیورآلات؛ بالغ بر ۸۰۰ اثر به دبیرخانه این دوره از جشنواره واصل شد.

از میان آثار رسیده به جشنواره این تعداد از آثار در بخش‌های مختلف جشنواره به نمایش درآمده و در معرض دید عموم قرار گرفته اند:

بخش علمی و دانشگاهی؛ ۹۵ اثر در بخش پایان نامه، ۵۲ اثر در بخش مقالات

بخش طراحی پارچه و روسری؛ بالغ بر ۶۵ اثر در بخش طراحی پارچه

بخش تصویرسازی لباس؛ ۹۰ اثر

بخش مجموعه سازی؛ ۲۸ مجموعه

بخش عفاف و حجاب؛ ۳۱۶ اثر

بخش پوشش سر؛ ۱۰۴ اثر

بخش لباس بانوان؛ ۱۰۸ اثر در بخش لباس اجتماع بانوان، ۱۰۵ اثر در بخش لباس مجلسی و ۲۰ اثر در بخش لباس کاربردی

بخش لباس آقایان؛ به دلیل نرسیدن آثار به حد نصاب، نمایش آثار در این بخش منتفی شد.

بخش کیف و کفش؛ ۱۲۰ اثر در بخش کیف و ۱۵۰ اثر در بخش کفش

بخش زیورآلات؛ ۲۰۰ اثر شامل ۱۵۰ طرح و ۵۰ اثر فیزیکی

همچنین در بخش غیررقابتی نیز جشنواره امسال شاهد حضور مؤسسات، برندهای حوزه مد و لباس کشور در قالب برپایی غرفه است که هر یک به فراخور آخرین دستاورد و محصولات خود را در حوزه مد و لباس به نمایش درآورده اند.

برپایی کارگاه‌های آموزشی، نشست‌ها و همچنین برگزاری پنل‌های تخصصی و گفت و گوی کارشناسی در حوزه مد و لباس کشور از جمله دیگر بخش‌های این جشنواره است که از سوی ستاد برگزاری جشنواره برنامه‌ریزی شده است.

این دوره از جشنواره مد و لباس فجر در بخش بین‌الملل پذیرای طراحان و فعالان این عرصه از ۹ کشور جهان شامل بنگلادش، افغانستان، اسلوونی، ترکیه، عراق، عمان، ایتالیا، هندوستان و اندونزی است که با رویکرد پژوهش‌محور و به‌منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌الملل و تأثیرگذاری الگوهای اسلامی و ایرانی در دنیا به‌ویژه کشورهای مسلمان، نمایندگان آنها در این دوره از جشنواره حضور دارند.

یادآور می‌شود، نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر تا ۲۹ بهمن در بوستان گفتگو به کار خود ادامه خواهد داد و علاقه‌مندان می‌توانند هرروز از ساعت ۱۰ تا ۲۰ از آثار و غرفه‌های برپاشده در این رویداد، بازدید کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها