نماینده ولی فقیه در آذرباییجان شرقی و امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز حضور در انتخابات را سرنوشت ساز دانست و تاکید کرد: حضور مردم در انتخابات قدرت نرم نظام در برابر تهدیدات دشمنان است.
کد خبر: ۹۲۱۷۹۸۰
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اهمیت برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفته آینده، نامزدها و طرفداران آنها را به تقوا و پرهیز از هر گونه تهمت زنی به یکدیگر توصیه و اضافه کرد: باید توجه داشت که یکی از مصادیق تقوا، تقوای انتخاباتی است که باید توسط تمامی افراد، جریان ها و احزاب سیاسی رعایت شود.

وی با بیان اینکه علاج حل مشکلات کشور به فرموده رهبر انقلاب، قوی تر شدن در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، فناوری و دفاعی است، افزود: یکی از مولفه های قوی شدن کشور، تشکیل یک مجلس قوی است که چنین مجلسی دو رکن دارد که اولین آن مربوط به حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوق های رای است که نشانه ای از قدرت نرم جمهوری اسلامی می باشد و دومی انتخاب درست و هوشمندانه مردم می باشد.

آل هاشم انتخابات آینده مجلس را یکی از آزمون های بزرگ ایران اسلامی در ابعاد داخلی و بین المللی دانست و با اشاره به اینکه دشمن از مدت ها قبل تلاش می کند مردم را نسبت به این انتخابات دلسرد کند، اظهار داشت: اما ملت قهرمان، نقطه سنج و بصیر ایران اسلامی دشمنان را در رسیدن به آمال شوم خود ناکام خواهند گذاشت.

وی با تاکید بر اینکه در زمان تبلیغات انتخاباتی کاندیداها باید خودشان را ثابت کنند و از تخریب دیگران دست بردارند، گفت: از همه کسانی که دل در گروی نظام و انقلاب اسلامی دارند، تقاضا میکنم بار دیگر با حضور پرشور در انتخابات هفته آینده، طرح ها و توطئه های دشمنان را خنثی کنند و با انتخاب افراد اصلح، موجبات حل شدن مشکلات کشور را فراهم آورند.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن، از این بانوی بزرگوار اسلام به عنوان بانوی مکتب ساز جهان اسلام و مذهب تشیع یاد کرد که تمام زندگی خصوصی و اجتماعی او سرشار از الگو برای زنان امروز است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در آیات قرآنی از ۱۲ بانو به عنوان بانوان پاک، منزه و نمونه یاد شده است، اظهار داشت: نام تعدادی از این بانوان با اشاره مستقیم آمده است و تعدادی نیز به صورت غیرمستقیم در قرآن مورد اشاره قرار گرفته اند که حضرت فاطمه نمونه ای از این بانوان است.

وی نامگذاری سالروز ولادت حضرت زهرا به عنوان روز زن را از برکات بزرگ نظام اسلامی دانست و گفت: این در حالی است که در رژیم گذشته مناسبت های خاصی برای گرامیداشت رزو زن در نظر گرفته می شد.

آل هاشم، حضرت فاطمه(س) را جامع ترین و معتبرترین مکتب برای بشریت خواند و افزود: طبق آموزه های دینی این بانوی بزرگ اسلام نه یک شخص، بلکه یک جریان و یک نظام مکتبی برای جهان و اسلام است که جامعیت و اعتبار ویژه ای به مقام زن داده است.

ارسال نظرات