مسئول سازمان فضای مجازی بسیج البرز گفت: تمام هدف دشمن روی 80درصد جمعیت خاکستری بوده به دنبال یارکشی است اما ما به جای تولید مطلب برای پاسخ به سم تزریق شده توسط دشمن و ایجاد پادزهر به خود دشمن می پردازیم و مجالی برای کار آفندی نمی ماند.
کد خبر: ۹۲۱۸۱۰۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

به گزارش سرویس بسیج رسانه خبرگزاری بسیج از کرج، کیوان بربند در آئین اختتامیه نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای فضای مجازی بسیج که با حضور بیش از 500 بسیجی در سالن شهدا کانون جوانان سپاه کرج برگزار شد، گفت: متاسفانه حاکمیت و مدیریت فضای مجازیِ کشور در اختیار دشمن است و اراده ای برای تغییر این حاکمیت وجود ندارد.

 باید به شبهه افکنی دشمن در فضای مجازی خلاقانه پاسخ داد
وی افزود: دغدغه مندان فضای مجازی با عناوین مختلف درصدد تغییر این حاکمیت هستند تا هنجارهای ایرانی - اسلامی را در فضای مجازی به مخاطب منتقل کنند اما انجام این مهم بسیار سخت است چرا که دشمن با عِده و عُده وارد عرصه شده است و ما ابزارهای دشمن را در اختیار نداریم.
 
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج البرز با اشاره به اینکه در زمینه نحوه عملکرد، تولید محتوای خوب و با کیفیتی برای پاسخ با دشمن نداریم و بخشی از آن به دلیل خطوط قرمزی که وجود دارد در اختیار ما نیست، اظهار داشت: دشمن این محدودیت ها را ندارد و به واسطه همین مسئله، برگشتن معادلات در تولید محتوا به نفع ما، بسیار سخت است در نتیجه باید با نگاه خلاقانه مواردی را تولید کنیم که شایعه پراکنی و شبهه افکنی دشمن را پاسخ دهیم. 
 
بربند با تاکید بر اینکه تولید خوب در فضای مجازی باید هدفمند باشد چرا که دشمن برای تولید محتوا مخاطب خاص دارد، تصریح کرد: از تمام فارسی زبان های دنیا که در وب مشغول به کار هستند 20 درصد آنها عملا در شبکه های اجتماعی، ماهواره و سایت ها، بر ضد انقلاب و رهبری فعالیت دارند. 
 
وی با اشاره به اینکه 80 درصد جمعیت وب خاکستری بوده و تولید محتوای آنچنانی ندارند، گفت: تمام هدف دشمن روی 80درصد جمعیت خاکستری بوده به دنبال یارکشی است اما  ما به جای تولید مطلب برای پاسخ به سم تزریق شده توسط دشمن و ایجاد پادزهر به خود دشمن می پردازیم و مجالی برای کار آفندی نمی ماند. 
 
بربند با اشاره به اینکه نیازمند خلاقیت در عرصه فضای مجازی هستیم، افزود: اگر مجموعه هایی که جزیره ای کار می کنند هم افزا باشند پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل می شود. 
 
بربند به فعالیت 8 ساله فضای مجازی بسیج در زمینه وبلاگ نویسی و پایگاه های خبری اشاره کرد و اظهار داشت:  با تغییر و تحولات قالب کار تغییر کرد و طی یک سال و نیم اخیر تلاش کرده ایم تا یک شبکه منسجم در فضای مجازی برای جریان سازی ایجاد کنیم و تا زمانی که این مهم محقق نشود کارهای جزیره ای پیش نمی رود.
 
بربند در خاتمه با اشاره به اینکه نباید نگاه سازمانی و ابلاغی به فضای مجازی داشت، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم در راستای تولید محتوای دیجیتال، رویدادی بود که تیم های تخصصی برای تولید محتوا دعوت شدند و طی 48 ساعت در 3 محور نرم افزار تلفن همراه، بازی تلفن همراه و پویانمایی با یکدیگر رقابت کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها