مسئول دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر؛
آزاده آریایی گفت: فکر می‌کردیم که به دلیل تاخیر در انتشار فراخوان شاهد افت کمی و کیفی آثار در این دوره باشیم اما اینگونه نشد و رشد نسبتا خوبی را بخش‌های مختلف جشنواره شاهد بودیم.
کد خبر: ۹۲۱۸۱۶۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از ستاد خبری نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، آزاده آریایی، مسئول دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر درباره انتخاب موضوع "فر گلستان" در این دوره، گفت: این دومین سال است که به صورت رسمی موضوعی مفهومی برای جشنواره مد و لباس فجر تعییت شده است. بر همین مبنا نیز ما طی این دو دوره سعی کردیم که بر روی کلکسیون‌‌ها و مجموعه سازی یا به عبارتی کالکشن سازی تمرکز داشته باشیم.
او افزود: همه سعی ما در کارگروه مد ولباس این بود که بتوانیم طی دوره نهم به آثار با کیفیت‌تری دست پیدا کنیم بر همین مبنا نیز در این دوره، نظیر سال گذشته تعداد زیادی از کلاس‌های ما به صورت آنلاین و حضوری و کاملا رایگان برای علاقمندان برگزار شد.
مسئول دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر تصریح کرد: در این دوره ما با همکاری اتحادیه پوشاک، دانشگاه‌ها، مزون‌ها و موسسات صاحب امتیاز، توانستیم بالغ بر 12 کلاس آنلاین را به همراه بیش از 20 کلاس حضوری در 5 استان برگزار کنیم. جالب این است که کلیه کلاس‌های حضوری ما به صورت آنلاین در فضای اینترنت پخش و بازدیدکنندگان بسیاری نیز به صورت زنده آن را تماشا می‌کردند.
آریایی از آموزش بیش از 4 هزار نفر در روند این دوره خبر داد و گفت: در این دوره بدون در نظر گرفتن افرادی که از طریق پخش آنلاین با کلاس‌ها همراه بودند، نزدیک به 4 هزار نفر در رشته‌های مختلف مد و لباس و توسط اساتید در تهران و دیگر استان‌ها آموزش داده شدند.
او ادامه داد: همانطور که می‌دانید به دلیل تغییر مدیریت مجموعه کارگروه مد و لباس در یک برهه زمانی، ما امسال اندکی دیرتر اقدام به اطلاع رسانی کردیم اما با وجود اینکه فکر می‌کردیم این مسئله باعث رشد کمی و کیفی آثار ارسالی شود، اینگونه نبود و در این دوره بالغ بر 7 هزار اثر با رشد اندکی به لحاظ کمی و بهبود کیفی به دست ما رسید که مایه خرسندی است.
مسئول دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از شروع داوری‌های آثار خبر داد و بیان کرد: در این دوره ما سعی کردیم که داوران را از بخش‌های مختلفی شامل اتحادیه خیاطان، اتحادیه پوشاک، بنیاد ملی مد و لباس، انجمن طراحان، دانشگاه و ... انتخاب کنیم تا نوعی انسجام و بهبود را در عملکرد داوری شاهد باشیم ضمن اینکه اسامی کلیه داوران در این دوره منتشر و در اختیار عموم قرار گرفته است.
آریایی اظهار کرد: بنا داریم که پس از اتمام دوره نهم جشنواره، برای سال بعدی برنامه ریزی‌ها را آغاز کنیم تا در سال آینده پیشرفت قابل توجه‌تری را شاهد باشیم.
او درباره انتخاب موضوع "فر گلستان" در این دوره از جشنواره، گفت: به نظر من ما می‌توانستیم به جای تمرکز بر یک نقطه جغرافیایی بر یک گستره زمانی یا فرهنگی که محوریت این موضوع را نیز شامل شود، تمرکز کنیم تا هم بیننده در این روند گم نشود و هم دچار تداخل فرهنگی و ارتباطی نشویم.
مسئول دبیرخانه نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر ادامه داد: به نظر من ما در این راستا می‌توانیم به نمادها و نشانه‌ها به شکل یک امضای هنرمندانه بپردازیم تا محدودیتی برای هنرمندان ایجاد نشود زیرا همانطور که می‌دانید برای ارائه یک اثر با چنین موضوعی کلیه هنرمندان مجبور به تولید مجدد هستند و همین مساله باعث کاهش استقبال می‌شود اما با این وجود ما رشد خوبی را شاهد بودیم و بیش از 70 درصد آثار نیز با محوریت "فر گلستان" ارسال شده است.
نهمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر از 24 تا 29 بهمن ماه در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفتگو برپا است.

ارسال نظرات