محمد حسین خانی نویسنده ی کتاب "من قاسم سلیمانی هستم" گفت: من وهمکارانم به دفعات متعدد برای تصحیح کتاب ها و مطابقت شان با واقعیت موجود با شهید حاج قاسم سلیمانی در ارتباط بودیم و به نوعی ایشان ناظر اصلی کتاب های ما بودند.
کد خبر: ۹۲۱۸۱۶۷
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان :محمد حسین خانی نویسنده کتاب "من قاسم سلیمانی هستم" در گفت وگو با خبرنگار بسیج نیوز ؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی  گفت: حاج قاسم از زمان کودکی اسطوره والگوی من بوده است؛ حتی بعدها که وارد سپاه شدیم و در زمینه امنیت جنوبشرق همرزم بودیم همیشه در تعقیب حاج قاسم بودم و تمام سخنرانی های ایشان را دنبال می کردم.

نویسنده ادبیات پایداری اضافه کرد:چند سالی است که در حوزه  شهدای کرمان کتاب می نویسم از جمله کتاب" بابا کی می آیی" که به چاپ هشتم رسیده  است و این کتاب شرح زندگی شهید جاویدالاثر"محمود میر افضلی" است و"کتاب مرد لحظه ها " که روایت گر زندگینامه سردار شهید "جعفر روح اللهی" مسئول حفاظت اطلاعات تیپ ثارالله سیرجان است.

وی با اشاره به کتاب های دیگر همچون "درجست و جوی لاله ها "،"میخواهم تکاور شوم"و کتاب" پای پیاده " که توانسته ام به رشته تحریر در آورم، ابراز کرد: سردار سپهبد شهید سلیمانی فرمانده لشکرثارالله در دوران دفاع مقدس ومخزن الاسرار جبهه و جنگ بود.

حسین خانی گفت: من وهمکارانم به دفعات متعدد برای تصحیح کتاب ها و مطابقت شان با واقعیت موجود با شهید حاج قاسم سلیمانی در ارتباط بودیم و به نوعی ایشان ناظر اصلی کتاب های ما بودند.

این پژوهشگرادبیات پایداری اظهار کرد: پس از مدتی در تاسوعای حسینی توانستم خدمت حاج قاسم برسم؛ قبل از اذان مغرب بود که آنجا کتاب "بابا کی می آیی" را به ایشان هدیه کردم؛ دراین کتاب یک بیوگرافی در مورد شهید سلیمانی هم نوشته شده بود که سردار سلیمانی آن را نیزتایید کردند.

وی ادامه داد: کتاب مرد لحظه ها را هم که تاریخچه لشکر 41 ثارالله ونقش حاج قاسم در تشکیل این لشکر و اعزام رزمندگان کرمانی به اهواز و تیپ ثارالله بود خدمتشان تقدیم کردم.

نویسنده کتاب"من قاسم سلیمانی هستم" عنوان کرد: در این دیدارقراربراین شد که سردارسلیمانی کتاب ها را حتما مطالعه ونظرشان را به ما ابلاغ کنند از طرفی ما هم از طریق شهید حسین پورجعفری پیگیر دیدار مجدد با ایشان باشیم.

حسین خانی با اشاره به آخرین ملا قاتشان با سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت:مدتی بعد توانستیم در تهران یک ملاقات کوتاه با سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی داشته باشیم که در آن ملاقات یک نسخه از کتاب "در جست وجوی لاله ها"  را تقدیم شهید بزرگوارمان کردم که در آن کتاب هم صفحه آخر به ایشان اختصاص یافته بود.

وی بیان کرد: در این دیدارقرار شد من بازی ها و حال وهوای منطقه کودکی خودمان را در قالب یک کتاب با محوریت کودکی سردار سلیمانی قلم بزنم و به مرحله  چاپ برسانم ودراین مدت هم مرتبا با ایشان در تماس باشم.

حسین خانی اظهار کرد: سردار سپهبد شهید سلیمانی در خصوص اینکه محوریت کتاب ایشان باشند، مخالفت کردند وتاکید داشتند تا زمانی که در قید حیات هستند هیچ کتابی برای ایشان نوشته نشود.

نویسنده  کتاب"من قاسم سلیمانی هستم" تصریح کرد: پس از انتشار خبر شهادت سپبهد حاج قاسم سلیمانی محوریت کار را به سمت روایتگری سیره و زندگی 40 ساله جهادی ایشان تغییردادم.

وی افزود: این کتاب فقط40 روز زمان برد تا به مرحله  چاپ رسید در این بین برای بسیاری از دوستان سوال بود که چطور می توان یک کتاب را در چهل روز نوشت و به چاپ رساند.

محمد حسین خانی گفت: سردار سلیمانی از کودکی اسطوره  من بوده و همواره به ایشان عشق می ورزیدم و نوشتن کتاب برای کسی که در همه ی لحظه ها اسطوره من بوده کار سختی نیست و از طرفی من شناخت کاملی از دوران کودکی،نوجوانی و حتی زمانی که در جبهه  مقاومت فعالیت می کردند، داشتم.

پژوهشگر ادبیات پایداری تصریح کرد:حتی به یاد نمی آورم خبری از ایشان در جایی منتشر شده باشد و یا جایی سخنرانی کرده باشند ولی من آن را گوش نداده باشم وبه همین دلیل هم احساس می کنم؛ تواناترین شخص در نوشتن این کتاب در این مدت زمان کوتاه خودم بودم همین امرهم باعث شد به سرعت نوشتن کتاب را تمام کنم و آن را به چاپ برسانم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه  کودک ونوجوان در زمینه  ادبیات پایداری و دفاع مقدس ضعیف عمل شده است، گفت: این کتاب در حوزه  کودکان و نوجوانان قلم زده شده تا علاوه براینکه معرف بزرگترین سردارسپاه اسلام به آیندگان باشد؛ به سهم خود خلا موجود در این زمینه را هم پوشش دهد.

این نویسنده  ادبیات پایداری با اشاره به اینکه سردارشهید حاج قاسم سلیمانی الگو وسمبل رزمندگی ایثار و شجاعت در سطح کشور و جبهه مقاومت است، گفت: از نظر من لازم است نویسندگان در این حوزه بیشتر کارکنند به این دلیل که قشر کودک ونوجوان امروز ما آینده سازان فردای این کشور هستند.

وی افزود: کودکان و نوجوانان باید بدانند انسان های پرتلاش و خدمتگزاری که امروز هستند؛ زمانی می رسد که دیگر نیستند و مسولیت آنها به نسل بعد منتقل می شود؛ آنها از همین کودکی باید دلیرمردان این سرزمین را بشناسند تا بتوانند در آینده پرچمداران لایقی باشند.

 

حسین خانی در پایان خاطر نشان کرد:ان شاالله این کتاب مورد استقبال قرار گیرد و از همه مهمتر برای کوکان و آینده سازان کشور اسلامی و فرزندان ایران زمین مفید واقع شود.

ارسال نظرات