رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه:

کاندیداهای مجلس تنها در حدود اختیارات قانونی خود وعده دهند

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه اظهار داشت: براساس اصل قانون اساسی انتخاب نماینده مجلس به طور مستقیم و با رأی مخفی از حقوق مردم است که برای چهار سال در سرنوشت خود نقش‌آفرینی می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۱۸۱۸۰
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱

کاندیداهای مجلس تنها در حدود اختیارات قانونی خود وعده دهندبه گزارش روابط عمومی سازمان بسیج حقوق دانان کشور، رسول بهرامی‌پور امروز در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: براساس اصل  قانون اساسی انتخاب نماینده مجلس به طور مستقیم و با رأی مخفی از حقوق مردم است که برای چهار سال در سرنوشت خود نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مردم در مجلس دو وظیفه مهم به عهده دارند عنوان کرد: یکی از این وظایف قانون‌گذاری است که براساس اصل ۷۱ قانون اساسی در عموم مسائل کشور در حدود مقرر در قانون اساسی قانون‌گذاری می‌کنند.

بهرامی‌پور افزود: وظیفه دیگر نماینده مجلس نظارت از طریق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور، سؤال، استیضاح، رسیدگی به شکایات از ما قوای سه‌گانه و دیگر امور نظارتی است.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان استان کرمانشاه بیان کرد: بنابراین کاندیداهای انتخابات مجلس صرفاً در حدود اختیارات قانونی خود که قانونگذاری و نظارت است به مردم وعده دهند.

وی افزود: با گذشت ۴۱ سال از عمر بابرکت انقلاب اسلامی همه باید براساس قانون عمل و از قانون تمکین کنند و در عرصه انتخابات نیز رعایت قانون از سوی همگان، مردم، مجریان، ناظران، سیاسیون و کاندیداها امری ضروری است.

بهرامی‌پور با اشاره به لزوم توجه به این فرمایش امام امت که فرمودند «همه باید مقید به این باشید که قانون را بپذیرید، برخلاف رأی شما باشد هم باید بپذیرید» عنوان کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی حرکت بر مبنای قانون و گسترش فرهنگ قانون‌مداری و عدالت گستری ضروری است و بنابراین کاندیداها در ایام تبلیغات بر مبنای قانون عمل و حقوق شهری شهروندان را نیز رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه براساس قانون انتخابات نوشتن یا اظهار مطالب خلاف واقع، دیوارنویسی، فریب مردم و تخریب ممنوع است گفت: براساس قانون خرید و فروش آرا، رأی گرفتن با شناسنامه کسی که حضور ندارد، تهدید یا تضییع در امر انتخابات، رأی دادن با شناسنامه جعلی، رأی دادن بیش از یکبار و اخلال در امر انتخابات همه از رفتارهای مجرمانه هستند که در قانون جرم انگاری شده و لازم است همه از انجام این اقدامات پرهیز کنند.

بهرامی‌پور ابراز امیدواری کرد که با حضور با صلابت مردم پای صندوق‌های رأی و انتخاب نمایندگان اصلح و در تراز انقلاب تشکیل یک مجلس انقلابی و قانون‌مدار باشیم که نوید‌دهنده  تشکیل تمدن نوین اسلامی باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات