خبرهای داغ:
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه خراسان جنوبی گفت: در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) مدرسه اشتغال روستای مهردشت درح افتتاح گردید.
کد خبر: ۹۲۱۸۱۹۸
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مهدی هنری جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان صبح امروز در آیین افتتاح مدرسه اشتغال روستای مرزی مهردشت درح در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه های قرارگاه پیشرفت و آبادانی در حوزه اشتغال و تعلیم و تربیت ایجاد کارگاههای اشتغال آموزش حین تولید در مدارس بوده که دانش آموزان حین آموزش تئوری موضوعات مهارتی و اشتغال مبتنی بر بوم محل را آموزش می بینند.

وی اضافه کرد: بر اساس تفاهم نامه فی مابین سپاه و اداره کل آموزش و پرورش استان مدارس بلا استفاده و یا تعطیل شده برای راه اندازی کارگاه اشتغال در اختیار قرارگاه گذاشته و با کمک خیرین و قرارگاه بهسازی و مرمت انجام شده و مطابق با رسته شغلی اولویت دار شناسایی شده در روستا و آموزش اشتغال انجام شده از طریق قرارگاه تجهیزات کارگاه اشتغال تامین شده و کارگاه تولید حین آموزش راه اندازی می شود .

هنری ادامه داد: مطابق این طرح بعد از مدتی که افراد خودکفا  شده و قادر به تامین تجهیزات بصورت شخصی باشند مشاغل بصورت خانگی پیگیری می شود . حمایت های لازم تا زمان به ثبات رسیدن مشاغل ادامه پیدا می کند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان گفت: در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) مدرسه اشتغال روستای مهردشت درح افتتاح گردید. این کارگاه خیاطی که به همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان در یک مدرسه قدیمی و بلا استفاده روستا ایجاد شده ضمن بهسازی با کمک خیرین و گروه جهادی با چهار دستگاه چرخ خیاطی و لوازم جانبی مرتبط تجهیز شده است. 

وی عنوان داشت: در زمینه بازار هم با تفاهم انجام شده با مجمع خیرین مدرسه ساز تعداد 200 دست لباس محلی برای دانش آموزان محروم از طریق خیرین هزینه تامین شده و دوخت آن توسط کارگاه مهردشت انجام می شود و تا قبل از عید تحویل خواهد شد.

هنری خاطرنشان کرد: در این راستا در یک سال گذشته در 6 دهستان هدف قرارگاه تعداد 1450 دست لباس فرم مدارس توسط کارگاههای خیاطی ایجاد شده توسط قرارگاه به ارزش ریالی 102 میلیون تومان  دوخته شده که هزینه توسط خیرین تامین شده است.

وی ادامه داد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه انصار الرضا (ع) در 6 دهستان درح سربیشه ، شوسف و میغان نهبندان ، پترگان زیرکوه، منتظریه طبس و قهستان درمیان در 5 عرصه عمران ، اشتغال ، فرهنگ ، سلامت و تعلیم و تربیت فعالیت کرده و به دنبال ایجاد یک مدل الگویی جامع توانمند سازی روستایی می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها