یک محقق برجسته مذهبی گفت: شهدای انقلاب اسلامی همگی در مکتب فاطمیه رشد کرده اند،آنها با وصیت نامه هایی که همه آنها به دفاع از ولی فقیه توصیه کرده اند گام اول را طی کردند و با رفتار شهادت و جان دادن در برابر ارزش ها و آرمان ها به شکل عملی نشان دادند که مدافعین ولایت هستند.
کد خبر: ۹۲۱۸۲۳۴
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از کمیجان ؛ احمد کریمی از اساتید برجسته دانشگاه و محقق مذهبی در گفتگو با  بسیج گفت: وقتی صحبت از فاطمیه و فاطمی بودن می شود ناخودآگاه ولایت را به ذهن انسان یادآور می کند،فاطمیه بدون ولایت معنی ندارد،یعنی اگر کسی بخواهد فاطمی باشد ابتدا باید رفتار در قبال ولی را تمرین کند.

وی افزود: پس اولین گامی که برای فاطمی بودن باید برداریم تبیین ولایت و رفتار در قبال ولی است و دومین گامی که پس از این می آید این است که رفتار خود را عملیاتی کنیم،حضرت زهرا(س) با رفتار خود نشان دادند از مدافعان ولایت هستند.

این محقق مذهبی ادامه داد: شهدای انقلاب اسلامی همگی در مکتب فاطمیه رشد کرده اند،آنها با وصیت نامه هایی که همه آنها به دفاع از ولی فقیه توصیه کرده اند گام اول را طی کردند و با رفتار شهادت و جان دادن در برابر ارزش ها و آرمان ها به شکل عملی نشان دادند که مدافعین ولایت هستند.

وی تأکید کرد: همچنین مدافعان حرم که به دفاع از ارزش های اسلام و به خصوص دفاع از حریم حضرت زینب(س) می پردازند یک رفتار به شدت فاطمی دارند که شهید حججی از نمونه های بارز این رفتارهای فاطمی است.

این کارشناس برجسته مذهبی بیان داشت: در طول انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) با قیام علیه رژیم زورگو و فاسد پهلوی با عمل نشان دادند که مدافع حضرت زهرا(ع) و فرزندان ایشان هستند،هرکس بخواهد رفتار فاطمی داشته باشد باید هزینه بدهد.

وی در همین خصوص تصریح کرد: امروز که دشمنان اسلام برای نابودی انقلاب اسلامی باهم متحد شده اند و تحریم را همراه با جنگ های فرهنگی و اعتقادی روانه کشور کرده اند تنها با رفتار فاطمی می توان سربلند از این مقطع عبور کرد،ملت ایران با تبعیت از الگوی حضرت زهرا(س) باید در مقابل زورگویان عالم ایستادگی کند و این رفتار فاطمی را به دنیا نشان دهد.

این استاد برجسته دانشگاه در پایان خاطر نشان کرد: بانوان نیز با تأثیر پذیری از همسری نمونه بودن حضرت زهرا(س) سنگر خانواده را حفظ کنند،دشمن امروز حملات خود را از خانواده ها شروع کرده است،امروز مادران جامعه وظیفه سنگینی بر عهده دارند و باید الگوی برتر فاطمه زهرا(س) را در وجود فرزندان خود تربیت کنند.

ارسال نظرات