خبرهای داغ:
همزمان با فرارسیدن سالروز ولادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س)، تکریم مقام زن و روز مادر، بسته کتاب‌شناسی به‌نشر با موضوع دخت پیامبر اکرم (ص) معرفی گردید.
کد خبر: ۹۲۱۸۲۴۹
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از فارس، انتشارات آستان قدس رضوی در سالروز میلاد با برکت حضرت زهرا(س) این گوهر تابناک نبوت به معرفی و بررسی آثار منتشر شده در حوزه زندگی نامه، احادیث، سروده‌های فاطمی و... به منظور شناخت و الگوگیری از سبک و سیره زندگی پرافتخار این بانوی بهشتی می‌پردازد.

کتاب «پیراهن دوستی» شامل هشت قصه از زندگی حضرت زهرا(س) از تازه ترین آثار حوزه ادبیات دینی به‌نشر است که روایت داستان‌هایی کوتاه از کودکی تا شهادت این بانوی بزرگوار است.

این اثر به قلم مسلم ناصری و برای گروه سنی «ج» و «د» در قالب «کتاب‌های پروانه» برای نوجوانان منتشر شده است. «پیراهن دوستی» یکی از عناوین مجموعه «هشت قصه از زندگی معصومین» است که نویسنده در این اثر هشت قصه با عناوین «پیراهن دوستی»، «گرده‌های طلایی نان»، «اشکی بر زخمی»، «یادگاری»، «باران مروارید»، «گردنبند»، «خالی، اما پر از آفتاب» و «اذان ناتمام» را نگارش کرده است.

کتاب «پیراهن دوستی» ذیل بسته برنامه‌های ریحانه آستان قدس رضوی به عنوان منبع اصلی سومین دوره مسابقه کتابخوانی «ریحانه» در نظر گرفته شده است که توسط انتشارات به‌نشر در بازه زمانی ایام شهادت تا ولادت حضرت زهرا (س) در حال برگزاری است.

کتاب «حکمت‌های فاطمی» دیگر اثر منتشر شده به‌نشر با موضوع حضرت زهرا (س) است که توسط جواد محدثی نگارش شده، نگارنده این اثر به ترجمه و توضیح چهل حدیث از بانوی بزرگوار و گرامی همراه با ترجمه ای روان و توضیحات مختصری پیرامون احادیث می‌پردازد.

«یک نفر تو را دوست دارد» عنوان دیگر مجموعه انتشارات به‌نشر است که همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و بزرگداشت مقام زن برای مخاطبان و علاقه‌مندان به کتاب معرفی می‌شود. در هر جلد از این مجموعه ۱۲ حدیث از ائمه معصومین (ع) برای نوجوانان بیان شده است.

علی باباجانی نویسنده این اثر در یکی از عناوین این مجموعه روایتگر داستان‌هایی برگرفته از احادیث حضرت فاطمه(س) برای نوجوانان است.

«سیره فاطمی» شامل ترجمه و توضیح چهل حدیث درباره سیره حضرت زهرا (س) نوشته جواد محدثی از دیگر آثار منتشر شده انتشارات به‌نشر است که در کنار معرفی احادیث، توضیح مختصری از احادیث را ارائه می‌دهد و ذکر اشعار و نقل داستان‌های تاریخی، از ویژگی‌های این کتاب محسوب می‌شود.

«عروس مهربان» عنوان دیگر اثری است که از مجموعه «قصه‌های شیرین از زندگی معصومین» در بازار کتاب قرار دارد. مسلم ناصری در این کتاب که در گروه «کتاب‌های پروانه» انتشارات به‌نشر منتشر شده است، قصه هایی از زندگی حضرت فاطمه (س) را روایت می‌کند.

علاقه‌مندان برای آگاهی از اخبار به‌نشر و مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره ۳۰۰۰۳۲۰۹ یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق پیامرسان‌های بله و ایتا به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها