خبرهای داغ:
مسئول گروه جهادی انصارالله بیرجند با تأکید بر اینکه ما بیشتر روی توانایی اعضای گروه و مردم بومی حساب می کنیم گفت: اگر بوروکراسی اداری جلوی بسیاری از کارهای گروه جهادی برداشته شود می توان خدمات رسانی به مردم را وسعت داد.
کد خبر: ۹۲۱۸۲۵۸
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

حسن معافی مسئول گروه جهادی انصارالله بیرجند در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی اظهار داشت: این گروه جهادی در محله موسی ابن جعفر بیرجند به عنوان محله هدف مشغول به کارهای عمرانی و فرهنگی است و مشکلات مردم این محله را برطرف می کند.

وی خاطرنشان کرد: تأسیس این گروه جهادی اوایل سال 97 صورت گرفت و به کمک خیرین و تعدادی جهادگر تعداد هشت منزل محروم را کارهای بنایی و کچ کاری انجام دادیم.

وی افزود: تا کنون 40 نفر نیروی جهادی پای کار داریم، ما به این بسنده نکردیم و اطلاع رسانی از طریق کانال در فضای مجازی و پیام رسان سروش باعث انتشار کارهای جهادی شده است.

مسئول گروه جهادی انصارالله بیرجند بیان داشت: استقبال مردم، خیرین و جذب نیرو برای مشارکت در فعالیت های گروه جهادی بسیار خوب بوده است و همچنان جذب ما بالاست.

وی عنوان کرد: در محله موسی ابن جعفر که نزدیک مرکز شهر بیرجند است محرومیت بسیار زیاد است و اختلاف طبقاتی در این قسمت شهر نسبت به سایر نقاط بیرجند به صورت فاحشی زیاد است.

عزم خودمان را برای محرومیت زدایی از محله موسی ابن جعفر جزم کردیم/ بروکراسی اداری کار جهادگران را سخت می کند

معافی با تأکید بر اینکه ما عزم خودمان را برای محرومیت زدایی از این محله جزم کردیم خاطرنشان کرد: مردم، خیرین، شرکت کویر تایر، دان و علوفه شرق و سایر مجموعه ها نیز کمک هایی به گروه جهادی داشتند اما واقعاً محرومیت زیاد است.

وی اضافه کرد: از جمله مشکلات مردم محله می توان به نشست رطوبت از پشت بام به داخل خانه و مشکلات سازه ای درون ساختمان ها اشاره کرد که چنانچه مرمت و بازسازی نشود ساختمان دچار ریزش می شود و خسارتهای بیشتری برای مردم به بار می آورد.

مسئول گروه جهادی انصارالله بیرجند با بیان اینکه مهمترین مشکلات محله این است که ساختمانها از نظر فنی اکثرا دچار عیب و نقص هستند و برخی احتمال ریزش، نم و رطوبت سقف دارند گفت: برخی از ساکنین این محله از حمام مناسب برخوردار نیستند و در برخی منازل که حمام در حیاط است ما کانال ارتباطی سرپوشیده ای از منزل به حمام ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: آماده سازی پشت بام ها که اکثراً گاه گلی است را دنبال می کنیم و قیرکاری و ایزوگام نیز در برنامه کاری ما است. در برخی منازل گچ کاری داخل بنا را گروه جهادی انجام می دهند.

معافی اظهار داشت: تعدادی بسته های معیشتی و کمک تحصیلی توسط گروه جهادی تهیه و به چند خانواده اهدا شده است.

وی بیان داشت: منطقه موسی ابن جعفر از مناطق هدف قرارگاه جوادالائمه نیز محسوب می شود و در حال حاضر به صورت سازمانی از طریق بسیج سازندگی استان در این محله کار می کنیم و تا کنون مستقیماً با قرارگاه جوادالائمه ارتباط نداشتیم.

مسئول گروه جهادی انصارالله بیرجند خاطرنشان کرد: شناسایی محرومین را نیز از طریق کمیته امداد و مرکز نیکوکاری جوادالائمه  مطلع می شویم و منازلی که مشکلات عمرانی دارند را عیب یابی می کنیم.

وی با بیان اینکه ما گروه جهادی معین حوزه پیامبر اعظم(ص) هستیم گفت: به اینکه تنها باید به محرومین یک منطقه خدمت کنیم اعتقاد نداریم و در هر جایی از شهرستان آماده خدمت به مردم هستیم.

معافی اظهار داشت: تا قبل از دهه فجر امسال هشت میلیون تومان جذب داشتیم و در این مدت با صرفه جویی کار جهادی و کمک خیرین به صورت متفرقه هشت منزل را تعمیرات انجام دادیم.

وی متذکر شد: اگر خیرین و جهادگرانی از استانهای دیگر نیز قصد کمک به محرومین را دارند ما آماده ایم که کمک های مردم را جمع آوری کنیم.

مسئول گروه جهادی انصارالله بیرجند خاطرنشان کرد: مردم محله در زمینه فرهنگی، مذهبی و رعایت عفاف و حجاب خیلی خوب هستند اما از نظر معیشتی مشکل دارند و چون اکثراً قشر کارگری هستند نیازمند کمک همه مجموعه ها در کنار کمیته امداد هستند.

 وی با بیان اینکه یکی از آسیب های دیگر محله حضور فروشندگان مواد مخدر کلی و جزئی است اظهار داشت: ما با استفاده از پر کردن اوقات فراغت جوانان به کارگاه های اشتغال که گروه جهادی مشارکت دارد در بحث مکان یابی کارگاه های اشتغال در این محله قدمی برداشتیم تا از این طریق ساکنین و جوانان محله منبع درآمد داشته باشند تا دنبال اعتیاد به مواد مخدر نروند.

معافی با تأکید بر اینکه ما بیشتر روی توانایی اعضای گروه و مردم بومی حساب می کنیم تصریح کرد: اگر بوروکراسی اداری جلوی بسیاری از کارهای گروه جهادی برداشته شود می توان خدمات رسانی به مردم را وسعت داد.

عزم خودمان را برای محرومیت زدایی از محله موسی ابن جعفر جزم کردیم/ بروکراسی اداری کار جهادگران را سخت می کند

وی اضافه کرد: مسئولین گاهی برای بازدید از گروه جهادی به محله می آیند و علاوه بر اینکه اطمینان و نظارت بر کار جهادگران باید قوی باشد کمکی که به گروههای جهادی نیاز است اینکه بدون گذر از پیچ و خم های نامه نگاری اداری کارها زودتر انجام شود.

مسئول گروه جهادی انصارالله بیرجند با تأکید بر اینکه برای خدمت به مردم و محرومیت زدایی نیازمند تغییر نگاه مسئولین  هستیم تصریح کرد: قول هایی که مسئولین می دهند نیز در پرداخت هزینه ها دیر می رسد و یا نمی رسد که ما دست به دامن خیرین می شویم که زودتر به نتیجه می رسیم.

وی بیان داشت: قریب ۴۵منزل محروم شناسایی شده که علاوه بر نیازمندی کارهای عمرانی نیازمند خدمات پزشکی و بسته های معیشتی هستند.

معافی خاطرنشان کرد: رابطه خوبی با ارگانهای انقلابی داریم، از ظرفیت ادارات و بنیاد برکت استفاده می کنیم و نیاز داریم دستگاه های دولتی همکاری و پشتیبانی بیشتری از ما داشته باشند.

وی خواستار نظارت مسئولین بر کار گروه های جهادی شد و اظهار کرد: ما هر سه ماه یکبار خدمات ارائه شده را به مسئولین گزارش میدهیم حتماً کمک ادارات و خیرین می تواند راهگشا باشد و باری از دوش مردم برداشته شود.

مسئول گروه جهادی انصارالله بیرجند گفت: چون ما در خط مقدم محرومیت زدایی هستیم و با تمام وجودمان شرایط سخت زندگی محرومین و حاشیه نشین ها را لمس و درک می کنیم بهتر می توانیم بودجه بدست آمده را هدفمند در جهت مطلوبی هزینه کنیم.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در دیدار اخیرشان با جهادگران که بر تبلیغات و اطلاع رسانی در اردوهای جهادی تاکید داشتند افزود: برای اینکه خدمات ارزنده تری به مردم ارائه شود دعوت می کنیم از همه کسانی که خواهان عضویت در گروه جهادی هستند با شماره تماس 09155612784 به نام مسئول گروه جهادی تماس بگیرند یا به پایگاه مالک اشتر واقع در بلوار جمهوری اسلامی، خیابان قائم، مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) مراجعه کنند.

گفتنی است، به همت این گروه جهادی به مناسبت دهه فجر 40منزل محروم در محله موسی ابن جعفر بیرجند تعمیرات بنایی و عمرانی انجام شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها