مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان گیلان گفت: ۴۰۰ نفر از روحانیون رزمنده و ایثارگر گیلان شناسایی شدند که به‌زودی کتاب تاریخ شفاهی «نقش روحانیون گیلان در دفاع مقدس» منتشر می‌شود.
کد خبر: ۹۲۱۸۲۸۹
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری پیش از ظهر امروز در همایش «روحانیون رزمنده و ایثارگر استان گیلان» ضمن تبریک سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(ع) و ولادت امام خمینی(ره) اظهار داشت: امروز نقش برجسته روحانیون و عالمان دین که در سنگر دفاع از دین و در عرصه‌های مختلف با عشق و ارادت حضور پیدا کردند و همچنان حضور دارند بر کسی پوشیده نیست.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان گیلان با اشاره به چهلمین روز شهادت سردار سرافراز جهان اسلام شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: یاد و خاطره امام(ره) و سردار سرافراز جهان اسلام شهید سلیمانی را گرامی می‌داریم و معتقدیم که روحیه عملگرایی و اخلاص شهید سلیمانی موجب تجلیل مردم از مقام و جایگاه او شد.

 

تسخیری به روحیه عملگرایی امام(ره) اشاره و بیان کرد: مردم عمل امام(ره) را به وضوح دیدند و ایشان را همراهی کردند تا اینکه انقلاب شکل گرفت و امروز هم مردم عمل رهبر انقلاب را مشاهده می‌کنند و با عشق و ارادت در پیچیده‌ترین و سخت‌ترین شرایط در عرصه‌های مختلف حضور پیدا کرده و از انقلاب دفاع می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه امام(ره) به مردم و همراهی مردم ایمان و باور داشتند و امروز رهبر انقلاب نیز به مردم ایمان و باور دارند خاطرنشان کرد: همه شاهد بودند که مردم گیلان امسال در بدترین شرایط جوی و با وجود برف و سرمای شدید در راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن شرکت کردند و عشق و ارادت خود را به انقلاب اسلامی نشان دادند که مایه افتخار است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه تاکنون 400 نفر از روحانیون رزمنده و ایثارگر استان گیلان در دوران دفاع مقدس شناسایی شدند افزود: استان گیلان دارای 152 شهید روحانی است و در میان رزمندگان روحانی گیلان، 4 آزاده سرافراز و 2 روحانی اهل سنت نیز از جمله رزمندگان استان در دوران دفاع مقدس هستند.

 

تسخیری از تهبه آلبوم عکس شهدای روحانی گیلان خبر داد و بیان داشت: هم‌اکنون 271 نفر از روحانیون رزمنده مقیم استان گیلان و بیش از 120 نفر نیز در سایر استان‌ها زندگی می‌کنند و 4 روحانی آزاده داریم البته یکی از روحانیون رزمنده گیلانی نیز در اسارت به شهادت رسید و 132 جانباز روحانی نیز شناسایی شدند که بنیاد شهید و امور ایثارگران برای آنان پرونده صادر کرده است.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به برخی اقدامات انجام شده افزود: برگزاری نخستین همایش روحانیون رزمنده گیلانی و برپایی نخستین نمایشگاه عکس روحانیون رزمنده گیلانی از جمله اقدامات مهمی است که انجام شد و از روحانیون ایثارگر نیز انتظار داریم که عکس‌ها و خاطرات مربوط به دوران دفاع مقدس خود را برای ما ارسال کنند تا ثبت و ضبط شود.

 

تسخیری بیان کرد: یک کانال نیز در فضای مجازی ایجاد کردیم تا روحانیون ایثارگر، عکس‌ها، آثار و خاطرات خود را برای ما ارسال کنند تا نخستین کتاب تاریخ شفاهی نقش روحانیون گیلان در دفاع مقدس تدوین و منتشر شود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات