رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: تغییر خطوط قرمز در جامعه اسلامی یکی از راهکارهای دشمن برای جریان‌سازی در جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۹۲۱۸۲۹۴
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حیدر مصلحی پیش از ظهر امروز در نخستین همایش روحانیون رزمنده و ایثارگر استان گیلان اظهار داشت: روحانیت در عین حال که رزمندگان اسلام را به صراط‌المستقیم و اقدامات جهادی دعوت می‌کردند خودشان نیز در همه عرصه‌ها در دوران دفاع مقدس پیشگام بودند.

 

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به حضور موثر روحانیت در دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: روحانیون نقش بسیار کلیدی در تحول و دگرگونی رزمندگان و همچنین نقش موثری در تربیت حاج‌ قاسم‌ها در دوران دفاع مقدس داشتند تا اینکه امروز شهید قاسم سلیمانی به‌عنوان یک شهید بین‌المللی مطرح می‌شود و تحولی بزرگی در دنیا ایجاد می‌کند.

 

مصلحی ایجاد حکومت اسلامی در ایران، ایجاد بیداری اسلامی در دنیای اسلام و زمینه‌سازی برای ظهور امام زمان(عج) از جمله اهداف والای امام(ره) دانست و گفت: تحمیل جنگ 8 ساله یکی از برنامه‌های دشمن برای جلوگیری از ایجاد حکومت اسلامی در ایران بود اما به کوری چشم دشمنان، امروز بیداری اسلامی در دنیای اسلام شکل گرفته و در حال جلو رفتن است و در آینده شاهد نابودی آل سعود و نجات حرمین خواهیم بود.

 

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه هر 3 هدف والا و الهی امام(ره) امروز در دنیای بشریت در حال آشکار شدن است ابراز داشت: روحانیت در مسیر تحقق اهداف الهی امام(ره) نیز دارای نقش اساسی و پیشگام بوده‌اند و امروز باید خود را برای عرصه‌های آینده آماده کنند.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: موفقیت رزمندگان در جهاد اکبر یکی از ویژگی‌ها و شاخصه‌های دفاع مقدس است و حاج قاسم سلیمانی در جهاد اکبر و جهاد اصغر در هر دو عرصه سربلند شد و در طول عمر با عزت خود هرگز آلوده تشریفات نشد و خانه خود را تبدیل به حسینیه کرد و خودش در خانه سازمانی زندگی می‌کرد.

 

مصلحی به نقش کلیدی روحانیت در جهاد اصغر نیز اشاره و بیان کرد: تربیت و تقویت روحیه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس به‌گونه‌ای انجام می‌شد که بسیاری از رزمندگان از روحیه دفاع از ولایت حضرت زهرا(س) الگوبرداری می‌کردند چون حضرت زهرا(س) دارای شخصیت بسیار بزرگ و برجسته‌ و دارای یک جایگاه عظیمی هستند تا جایی‌که این بانوی بزرگ جهان اسلام حتی مذاکره پروردگار با ملائکه را می‌دید.

 

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اینکه امام(ره) حرکت عظیمی در جهان اسلام آغاز کرد که حتی دانشمندان دنیا این حرکت را پیش‌بینی می‌کردند افزود: در طول تاریخ بسیاری از تمدن‌ها در دنیا از بین رفتند و در اینجا یک متفکر انگلیسی معتقد است که تنها یک تمدن در دنیا وجود دارد که تبدیل به فسیل نشده و آن هم تمدن اسلامی است و این تمدن مانند یک شیر خفته است که اگر بیدار شود تمام غرب را از بین خواهد برد.

 

وی بیان داشت: امام(ره) فرمودند که با عنایت پروردگار، این قرن در واقع قرن غلبه بر مستکبران است و اسلام ابرقدرت‌ها را در این قرن به خاک ذلت می‌کشاند و سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد و رهبر انقلاب نیز در سخنرانی‌ خود مساله فروپاشی و رو به افول بودن آمریکا را مطرح کردند اما عده‌ای در داخل کشور به این سخن الهی رهبر انقلاب پوزخند زدند و باور نکردند.

 

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با بیان اینکه امروز بیش از 14 میلیون مقاله توسط اندیشمندان و دانشگاه‌های آمریکا به فروپاشی آمریکا در بُعد فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی اعتراف کردند گفت: 70 درصد این 14 میلیون مقاله، عامل اصلی فروپاشی آمریکا را انقلاب اسلامی ایران دانستند بنابراین یعنی هر سه هدف والا و الهی امام(ره) در حال شکل‌گیری است.

 

مصلحی با بیان اینکه در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، دستگاه اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و موساد برنامه‌ریزی کردند و گفتند که باید انقلاب اسلامی را از کار انداخته و برای رسیدن به این هدف طراحی‌های بسیار داشتند گفت: در همین زمان مقام معظم رهبری با صدور بیانیه گام دوم انقلاب، توطئه‌های دشمن را به‌یکباره خنثی کردند و به دشمن ثابت کردند که این 40 سال تازه گام نخست انقلاب بود.

 

وزیر سابق اطلاعات تاکید کرد: اقتدار امروز جمهوری اسلامی از برکات خون شهداست و ما هزینه‌های بسیار دادیم تا به این اقتدار رسیدیم و برای پیروزی‌های متعدد جبهه مقاومت در عراق، سوریه، لبنان، یمن و فلسطین نیز هزینه‌ها و خون‌های پاک بسیاری بر زمین ریخته شد تا این اقتدار و پیروزی‌ها به دست آمد.

 

وی خاطرنشان کرد: دستگاه اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و موساد اسرائیل فعالیت‌های گسترده بسیاری برای خاموش کردن انقلاب اسلامی انجام دادند از طرفی این 3 دستگاه، موسسات فراوانی در داخل و خارج از ایران دارند که در حال طرح‌ریزی علیه انقلاب اسلامی هستند و طرح نفوذ و ترور شخصیت از جمله راهکارهای این 3 دستگاه اطلاعاتی برای براندازی انقلاب است.

 

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به نفوذ جریانی دشمن گفت: دشمن در موضوعات مختلف اقدام‌ به جریان‌سازی در کشور، جنگ روانی و چند قطبی کردن جامعه می‌کند و هدف دشمن از نفوذ جریانی این است که مردم، مسئولان و نخبگان کشور در تصمیم‌گیری‌ها دچار اشتباه محاسباتی شوند.

 

مصلحی با اشاره به اینکه دشمن‌ برای جریان‌سازی در جامعه اسلامی 10 کار اساسی انجام می‌دهد بیان کرد: تهدید و ایجاد ترس و بیان گزینه نظامی، وعده دروغ، مشروع کردن به خیال‌پردازی و آرزوهای دور و دراز، زیبا جلوه دادن عمل نادرست، شایعه‌سازی و دروغ‌پراکنی، القاء یأس و ناامیدی در جامعه، ایجاد غفلت از امدادهای غیبی خداوند و بی‌توجهی به سرمایه‌های داخلی، تغییر خطوط قرمز، خیرخواه نشان دادن خود و تحریف سخن حق از جمله 10 کار دشمن است.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات