همزمان با دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع)؛
دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر علیه السلام (جوان سرباز) در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۱۸۴۵۵
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ سردار علی محمد اکبری در دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر علیه السلام (جوان سرباز) و آئین تجلیل از سربازان نمونه سپاه استان چهارمحال و بختیاری که در حسینیه امام خمینی(ره) تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با تبریک سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و ولادت حضرت امام خمینی(ره)، یاد و خاطره شهدای سرباز در هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و گفت: برای رفاه حال نیروهای وظیفه و خانواده محترم آنها، سعی کرده ایم سربازان در نزدیک ترین رده به محل سکونت و زندگی خود خدمت کنند.

سردار علی محمد اکبری، افزود: زمینه برای شکوفا شدن استعدادهای سربازان در نیروهای مسلح فراهم شده است و همه نیروهای وظیفه می توانند در این بستر توانمندی های خود را بروز و ظهور دهند.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح حافظ امنیت کشور و انقلاب اسلامی و دستاوردهای ارزشمند آن هستند؛ لذا باید آمادگی کامل در همه زمینه ها را داشته باشند.

سردار اکبری، خاطرنشان کرد: کسانی که در نیروهای مسلح خدمت می کنند، سربازان ولایت هستند. شهید حاج قاسم سلیمانی وصیت کرد که روی سنگ قبرش بنویسند سرباز، همه اینها نشان از اهمیت جایگاه و مقام سربازی در نظام اسلامی و ولایی دارد.

فرمانده سپاه قمربنی هاشم علیه السلام گفت: سردار سلیمانی از هیچ کوشش و تلاشی برای حفظ انقلاب اسلامی و دفاع از آرمان های امامین انقلاب کوتاه نیامد. محبوب ترین سردار سپاه خود را سرباز می داند، پس همه ما باید قدر این جایگاه بالا را بدانیم.

سردار اکبری، با اشاره به اهمیت دوران جوانی و پاسداری از دین خدا، افزود: امکانات نیروهای مسلح در زمینه های فن آوری، علم آموزی و کارآموزی در خدمت شما سربازان عزیز است و بسیاری از کسانی که وارد بازار کار می شوند، به دلیل آموزش هایی است که در دوران سربازی آموخته اند.

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به رشادت های سربازان در هشت سال دفاع مقدس، گفت: در دوران دفاع مقدس، کسانی به عنوان سرباز وارد جنگ شدند؛ اما با نشان دادن شایستگی های خود تا فرماندهی گردان پیش رفتند.

وی، افزود: این جشنواره به نام مبارک حضرت علی اکبر علیه السلام مزین است. ایشان در ارتباط با دفاع از حریم آل الله، در روز عاشورا اوج فداکاری را انجام دادند. ما هم باید همانند ایشان در عرصه های مختلف دفاع از کشور و نظام و ارزش های والای انسانی و اسلامی، بویژه جنگ نرم دشمنان با الگوگیری از حضرت علی اکبر علیه السلام در مقابل دشمن بایستیم.

ارشد نظامی استان چهارمحال و بختیاری، خطاب به سربازان وظیفه سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، خاطرنشان کرد: این جایگاه و این فرصت را غنیمت بشمارید و رفتارتان به گونه ای باشد که شایسته لباس و نام مقدس سرباز باشد. شما نماد نیروهای مسلح کشور هستید و باید این شأن بالا را رعایت کنید.

حجت الاسلام والمسلمین سیدامان الله حسینی صدر، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام نیز در این جشنواره به ایراد سخن پرداخت و ضمن تجلیل از مقام سرباز، با اشاره به اهمیت جایگاه جهاد در راه خدا بر اساس آیات و روایات، اظهار کرد: جایگاه نگهبانی در راه خدا جایگاه بسیار بالایی در نظر گرفته است و مجاهدان فی سبیل الله بالاترین پاداش را نزد خداوند دارند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی صدر، با اشاره به اهمیت اعتماد به نفس در زندگی و نقش آن در خلاقیت و ابتکار،  افزود: آنهایی که خلاق و مبتکر هستند، اعتماد به نفس بالایی دارند؛ البته باید در زندگی و انجام امور محوله؛ به خدا، به پیامبر و امامان معصوم علیهم السلام ا عتماد داشته باشیم و بدانیم که معنویت نقش مهمی در پیشبرد زندگی ما دارد.

وی، رسیدن شهدا به مقام والای معنوی شهادت را نتیجه اعتماد آنها به امام در دوران دفاع مقدس دانست و افزود: شهید سلیمانی هم به امام و مقتدای خود اعتماد کرد و خداوند این همه عظمت به ایشان بخشید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام با اشاره به سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و روز مادر، در جمع سربازان جوان سپاه استان تصریح کرد: ما باید پای مادرانمان را ببوسیم و احترام ویژه به پدر و مادر داشته باشیم. مادر همه چیز ماست. هرکس برای مادرش احترام قائل باشد، عزیز می شود. مادر یک تکیه گاه و کوه عظمتی است که با دعایش پشتوانه ما می شو و سرنوشت ما را به بهترین وجه تغییر می دهد.

گفتنی است؛ در دوازهمین جشنواره حضرت علی اکبر علیه السلام (جوان سرباز) از 41 سرباز برتر سپاه قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری در زمینه های مختلف؛ دینداری و بصیرت، وظیفه شناسی، خلاقیت و فن آوری، مسئولیت پذیری، فرهنگی هنری، علمی و پژوهشی تجلیل شد.

اجرای گروه هنری و تواشیح، سرود حماسی، گزارش دهی چند نفر از سربازان نمونه پیرامون اختراعات و ابتکارات، پخش کلیپ و نماهنگ و مولودیه خوانی یکی از ذاکران اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام، از دیگر برنامه های این جشنواره بود که در حسینیه امام خمینی(ره) تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام برگزار گردید.

ارسال نظرات