مراسم چهلمین روز شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همت ناحیه سپاه خاتم الانبیاء (ص) شهرستان عسلویه در جایگاه نماز امام خمینی (ره) برگزار شد.
کد خبر: ۹۲۱۸۶۲۷
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از عسلویه، صبح امروز مراسم چهلم سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس وهمرزمانش در مصلای نماز جمعه عسلویه برگزار شد که در این مراسم حجت الاسلام حسینی خراسانی، معاون فرهنگی دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس در سخنانی اظهار داشت: اگر در دنیا و خاورمیانه امروز امنیتی وجود دارد مدیون فداکاری شهید حاج قاسم سلیمانی است.
وی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این مراسم افزود: برای ترویج فضیلت‌ها و فرهنگ اسلامی این مراسم‌ها و بزرگداشت شهدا لازم است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: سردار شهید عزیزسلیمانی به عنوان یک مکتب ویک مدرسه درس آموز بدانید مکتب او مکتب اسلام است وسردار پرورش یافته مکتب اسلام است و مکتب یعنی چیزی است که به دیگران آموزش بدهیم.

حسینی خراسانی افزود: تشییع پیکر شهیدحاج قاسم سلیمانی رستاخیزی ایجاد کرد نه تنها در ایران بلکه در تمام دنیا، چون او بنده مخلص خدا بود و خدا هم او را در چشم جهانیان عزیز کرد و‌
او به تمام معنا بنده خدا بود، آخرین وصیت او این بود که خدا مرا پاکیزه بپذیر، کسی که برای خدا کار کند خدا اورا عزیز می‌کند.

معاون فرهنگی دفتر نمایندگی، ولی فقیه در سپاه قدس به شاخصه‌های مهم مکتب شهید سلیمانی اشاره کرد
و افزود: مهم‌ترین شاخصه مکتب حاج قاسم ولایت مداری است، سربازی کردن برای ولایت است که با تمام وجود در رکاب ولایت بود.

وی افزود: سردار همیشه به دنبال هدایت بود، اهل کینه و انتقام نبود و هدفش قتل عام نبود بلکه همیشه در جنگ‌ها ومحاصره‌ها به داعشی‌ها فرصت می‌داد و به نیروهایش می‌گفت: یک راه برای این‌ها باز بگذارند، کدام فرمانده نظامی چنین می‌کند جز فرماندهی که خدایی است می‌گفت: این‌ها فریب خورده اند، شهید سلیمانی برای هدایت انسان‌های جاهل رفته بود نه برای انتقام رفته بود.

وی افزود: خون شهید سلیمانی ویارانش اثر خود را خواهد گذاشت و در تاریخ اسلام زیاد اتفاق افتاده و شواهد زیادی است که خون شهدا باعث تناور شدن درخت اسلام شده است، چنین اتفاقی را در جنگ موته دیدیم که سه نفر از سرداران سپاه اسلام شهید شدند وفضای حزن و اندوه در مدینه حاکم بودپیامبر (ص) به مسلمانان روحیه می‌داد و می‌فرمود: این خون‌ها درخت اسلام را آبیاری می‌کند و یقینا خون شهید سلیمانی هم باعث تناور شدن درخت اسلام خواهد شد.

وی با اشاره به موضوع انتخابات با نقل فرازی از وصیت نامه شهید سلیمانی که این شهید سفارش کردند: در فضای انتخابات توجه داشته باشیم که در رقابت‌های انتخاباتی اصول اخلاق اسلامی را رعایت کنید و اعتقاد عملی به ولایت فقیه اعتقاد حقیقی به جمهوری اسلامی داشته باشیم و افراد انقلابی متدین و پاکدست انتخاب کنیم و به کسانی رای دهید که اهل فساد نباشند و در مسیر مبارزه با فساد گام بردارند و خودشان خدمتگزار ملت باشند دغدغه خدمت و حل مشکلات مردم داشته باشند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها