سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی را اشتباه بزرگ آمریکا دانست و گفت: هدف آمریکا امنیت اسرائیل است که امروز به چالش کشیده شده و همین مسئله سبب شد تا آن‌ها کنترل خود را از دست بدهند.
کد خبر: ۹۲۱۸۶۶۳
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت،‌ سردار سرتیپ‌دوم پاسدار رمضان شریف ظهر امروز در مراسم چهلمین روز شهادت «سردار شهید سپهبد سلیمانی» در مصلای امام خمینی(ره) با بیان اینکه سردار سلیمانی علاقه بسیار زیادی به شهدا داشت اظهار داشت: چهل روز است که ما از دیدن حاج قاسم سلیمانی محروم هستیم و او کنار یاران شهیدش به آرامش ابدی رسیده است.

 

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: احساس می‌کنیم که حاج قاسم هنوز با ماست و همه شاهد بودند که 25 میلیون نفر با شرکت در مراسم تشییع پیکر مطهرش در شهرهای مختلف کشور به او عرض ارادت کردند و بیش از 50 میلیون نفر نیز در مراسمات مختلف عزاداری‌ او شرکت کردند؛ او همواره تلاش می‌کرد که دیده نشود اما خداوند او را به همه نشان داد و هرچه مشهورتر می‌شد متواضع‌تر می‌شد.

 

سردار شریف با ابراز اینکه حاج قاسم سلیمانی در سال‌های آخر که پایان داعش را اعلام کرده بود بسیار متواضع‌تر شده بود افزود: همزمان‌ با شهادت سردار سلیمانی میلیون‌ها نفر از شهرهای مختلف فریاد زدند که "ما می‌خواهیم سردار سلیمانی باشیم" و این خطاب و فریاد مردم برای دشمن بسیار دردناک بود چون دشمن از سردار سلیمانی بسیار زیاد می‌ترسید و او را می‌شناخت.

 

وی با یادآوری اینکه تمام طراحی‌های آمریکا در افعانستان، عراق و سایر کشورهای منطقه شکست خورد و سردار سلیمانی با هدایت و اطاعت از فرامین رهبر انقلاب در شکست‌‌ طراحی‌های دشمن مؤثر بود اضافه کرد: تلاش‌ها و اقدامات دشمن‌شکن سردار سلیمانی و فرماندهان جبهه مقاومت آمریکا‌یی‌ها را کلافه کرده بود طوری‌که لحظه به لحظه او را رصد می‌کردند و دشمن اعتراف کرد که "ما در هر جبهه‌ای که ورود می‌کردیم، سردار سلیمانی برای شکست ما در آنجا حضور داشت."

 

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید به اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی اشتباه بزرگ آمریکایی‌ها بود خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها ترورهای زیادی در منطقه انجام دادند و جنایات زیادی داشتند اما لحظه به لحظه عرصه بر آن‌ها تنگ‌تر شد و ترور قاسم سلیمانی این عرصه را بر آن‌ها تنگ‌تر خواهد کرد و بساط آنان‌ را در منطقه جمع می‌کند.

 

سردار شریف با اشاره به اینکه در مدت 70 یا 80 سال کسی جرأت نگاه کج به پادگان و مقرهای آمریکایی‌ها را نداشت بیان داشت: اما ما‌ قبل از خاک‌سپاری پیکر مطهر حاج قاسم سلیمانی و شهدای مقاومت طوری مجهزترین پایگاه آمریکا را زدیم که نتوانند خود را جمع کنند و آمریکایی‌ها‌ فروریختند چون باور نمی‌کردند که کسی جرأت زدن پایگاه آنان را داشته باشد حتی تهدید کرده بودند که "اگر بزنید ما می‌زنیم"، اما کاری نتوانستند انجام دهند.

 

وی با یادآوری اینکه رهبر انقلاب فرمودند که حمله موشکی سپاه به پایگاه آمریکا تازه یک سیلی بود و انتقام بعدی در راه است افزود: قاسم سلیمانی برای تقویت جبهه مقاومت و درهم شکستن رژیم جعلی صهیونیست تلاش بسیار کرد و تلاش‌های او همواره با تدبیر، حکمت و دوراندیشی همراه بود و دستاوردهای بسیاری هم به دست آمد که یکی از این دستاوردها ارتش قدرتمند سوریه بود و دیگری حزب‌الله که به‌گونه‌ای تقویت شد که امروز اسرائیل جرأت مورد هدف قرار دادن آن را ندارد.

 

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به رشادت‌های شاگردان تربیت‌شده مکتب حاج قاسم سلیمانی در فلسطین و سایر کشورهای منطقه گفت: شاگردان تربیت‌شده مکتب حاج قاسم سلیمانی در فلسطین از سنگ به موشک رسیدند و قاسم سلیمانی جبهه مقاومتی مقابل اسرائیل شکل داد که موجب فروپاشی این رژیم خواهد شد.

 

سردار شریف با بیان اینکه امنیت اسرائیل مهم‌ترین هدف آمریکا بود، اما به چالش کشیده شد و در پی آن آمریکایی‌ها نیز تعادل خود را از دست دادند خاطرنشان کرد: شهادت حاج قاسم سلیمانی اشتباه بزرگ آمریکا بود که از سر بی‌تدبیری مرتکب این جنایت شدند و فکر می‌کردند که طرح‌های آنان با نبود حاج قاسم پیروز می‌شود اما سخت اشتباه کردند.

 

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ابراز اینکه راه حاج قاسم سلیمانی همچنان ادامه دارد و سردار قاآنی راهش و طرح‌های او‌ را پیاده می‌کند تصریح کرد: سپاه‌ پاسداران نیز با اراده‌ای مصمم و با همراهی میلیون‌ها انسان مسلمان در منطقه پشتیبان عملیات‌ها و طراحی‌های سردار قاآنی خواهد بود و رهبر انقلاب نیز همان‌طور که از حاج قاسم حمایت کردند از سردار قاآنی نیز حمایت می‌کنند تا آرمان‌های حاج قاسم تحقق و ادامه یابد.

 

وی با اظهار اینکه دشمن از رفتار ناجوانمردانه خود سخت پشیمان می‌شود خاطرنشان کرد: امنیت و صلح به تمام جغرافیای جهان اسلام‌ هدیه می‌شود و دشمنان بدانند که خون قاسم سلیمانی کوبنده‌تر از حاج قاسم است و این خون کابوس دشمنان‌ خواهد بود.

 

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به قرائت وصیتنامه سردار سلیمانی اضافه کرد: مردم در این روزها سخت گریستند و روزی‌که رهبر معظم انقلاب بر پیکر شهدای مقاومت نماز خواندند انگار در و دیوار دانشگاه تهران به‌همراه رهبر انقلاب گریه می‌کرد و این جایگاه کسی است که خود را سرباز اهل‌بیت(ع)، فدایی ملت و سرباز ولایت می‌دانست و خداوند نیز چنین عزتی به او داد.

 

سردار شریف با بیان اینکه محبوبیت زیاد قاسم سلیمانی در دل میلیون‌ها ایرانی یک رستاخیزی به‌پا کرد ابراز داشت: این‌که 25 میلیون نفر در تشییع پیکر مطهر شهدای جبهه مقاومت شرکت کردند در کل تاریخ جمهوری اسلامی یک اتفاق بی‌نظیر بود و یکی از نیروهای دشمن گفته بود که "قاسم سلیمانی در جنگ و جبهه مانند خورشید می‌درخشید که اگر دشمن ما نبود او را می‌پرستیدیم".

 

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از جوانان گفتند که می‌خواهند همانند قاسم‌ سلیمانی باشند بنابراین باید از الگوی حاج قاسم سلیمانی بهره برد و از این طریق دنیا و آخرت خود را تضمین کنیم زیرا حاج قاسم سلیمانی دست‌پرورده مکتب امام(ره) و مطیع رهبر انقلاب بود و همین روحیات برجسته او باعث شد که تبدیل به قهرمان ملی شود طوری‌که دوست و دشمن او را تحسین می‌کند.

 

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید به اینکه اخلاص، تواضع، شناخت و مردم‌داری و ولایتمداری حاج قاسم سلیمانی او را به اوج عزت و محبوبیت رساند، گفت: او هرچه مشهورتر می‌شد متواضع‌تر می‌شد و بیش از 20 سال فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران بود اما همیشه می‌خواست اسمی از او برده نشود و اخلاص بی‌نظیری داشت و معتقد بود که هر موفقیتی که به دست آمده در واقع خواست و عنایت خداوند است.

 

سردار شریف با اشاره به اینکه حاج قاسم سلیمانی بالاترین مدال نظامی کشور نشان ذوالفقار را پس از پایان کار داعش از دست مبارک رهبر معظم انقلاب دریافت کرد بیان داشت: امروز میلیون‌ها انسان او را سردار دل‌ها می‌نامند و منافع ملی کشور و تحقق فرامین رهبر انقلاب برای او بسیار اهمیت داشت و‌ همه توان خود را برای تحقق منویات رهبر انقلاب، پیشبرد اهداف جبهه مقاومت و شکست آمریکا به‌کار می‌گرفت و با کمترین‌ هزینه اجرا می‌کرد.

 

وی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب همواره به حاج قاسم سلیمانی علاقه داشتند و حتی ایشان‌ را به‌عنوان شهید زنده معرفی کرده بودند افزود: حاج قاسم ارادت خاصی به اهل‌بیت(ع) داشت و ذوب در ولایت بود و با تمام سلول‌های وجودش مطیع فرامین رهبر بود و دیگران‌ را نیز به این کار تشویق می‌کرد.

 

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه دشمن امروز باید آثار کار شاگردان تربیت‌یافته مکتب حاج قاسم سلیمانی را ببیند و‌ به‌فضل الهی خواهند دید، البته دشمن از همین می‌ترسید، گفت: قاسم سلیمانی یک الگوی تمام‌عیار برای همه است.

 

سردار شریف بیان داشت: رسانه‌های غربی به‌مدت 10 سال تمام توان خود را به‌کار گرفتند و همواره علیه جبهه مقاومت و سردار سلیمانی کار می‌کردند تا تلاش‌های جبهه مقاومت نادیده گرفته‌ شود و مردم ناامید شوند اما مردم قدرشناس ایران اسلامی بسیار هوشیارند و می‌دانستند که قاسم سلیمانی چه می‌کند.

 

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: اگر داعش یک شهر ما را تصرف می‌کرد هرگز با پول قابل جبران بود، و یا اگر داعش به حرم حضرت زینب(س) می‌رسید آیا ما می‌توانستیم سرمان‌ را بلند کنیم؟ اما قاسم سلیمانی با بهره‌گیری از انسان‌های شجاع و مخلص و با حداقل هزینه تمام طرح‌های دشمن را نابود کرد.

 

سردار شریف با اشاره به دست قطع‌شده سردار سلیمانی گفت: این دست سالم قطع‌شده گواه است؛ این دست تمام طراحی‌های آمریکا را برهم می‌ریخت؛ قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس بارها تا مرز شهادت پیش رفت اما خدا به او عمر طولانی‌تری داد تا کسانی که دوران انقلاب را ندیدند بتوانند با چهره‌های شاخص دوران دفاع مقدس آشنا شوند و امروز نسل جوان ما امثال باکری‌ها و همت‌ها‌ را با قاسم سلیمانی شناخت.

 

وی ابراز داشت: تقویت جبهه‌های مقاومت و تقویت و کمک به نیروهای یمنی که مظلومانه توسط ائتلاف سعودی‌ها بمباران می‌شدند و تشکیل گروه‌های جهادی مختلف در منطقه از جمله افتخارات حاج قاسم سلیمانی است که امروز شاهد پیروزی‌ها و موفقیت‌های بسیار این جبهه‌ها و نیروها در منطقه هستیم.

 

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: به‌فضل الهی و به‌برکت خون شهدایمان شاهد سربلندی امت‌ اسلامی و آزادی مسلمانان از شر صهیونیست‌ها خواهیم بود و امیدواریم ما نیز سربازان خوبی برای رهبر معظم انقلاب باشیم و به مسئولان و مدیران کشور نیز می‌گویم که "اگر نگاه‌‌تان به دهان رهبر انقلاب باشد هم ملت قدرتان را می‌دانند و هم امام زمان(عج) از شما اظهار رضایت می‌کنند و در ادامه موفق خواهید بود."

 

سردار شریف با تصریح به اینکه راهپیمایی 22 بهمن امسال، سیلی دوم به صورت آمریکا بود خاطرنشان کرد: اما سیلی سوم با حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی به صورت آمریکا نواخته می‌شود البته حضور و مشارکت حداکثری مردم پای صندوق‌ها از تأکیدات رهبر انقلاب است از این رو مردم تلاش کنند تا به افراد مؤثر و در راه انقلاب رأی دهند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات