جشن ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در بافق برگزار شد

بمناسبت ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) جشنی به همت پایگاه مقاومت حضرت مریم (س) حوزه شهدای خواهر در این پایگاه با حضور جمعی از خواهران بسیجی برپا شد.
کد خبر: ۹۲۱۸۷۱۶
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق؛ بمناسبت ولادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) جشنی به همت پایگاه مقاومت حضرت مریم (س) حوزه شهدای خواهر در این پایگاه با حضور جمعی از خواهران بسیجی برپا شد.
بیستم جمادی الثانی سالروز ولادت دخت نبی مکرم اسلام، مادر امامت، همسر ولایت، بانوی آب و آینه حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر است. پیامبر اکرم (ص)، نام فرزند عزیز خود را فاطمه گذاشتند که در مورد علت این نامگذاری در حدیثی از آن حضرت (س) آمده است: "إنّ اللّهَ عَزَّوَجَلَّ فَطمَ ابْنَتِی فاطِمَة وَ وُلدَها وَ مَنْ أَحَبًّهُمْ مِنَ النّارِ فَلِذلِکَ سُمّیَتْ فاطِمَة" ترجمه: خداوند دخترم فاطمه و فرزندانش و هر کس که آن‌ها را دوست داشته باشد را از آتش دوزخ جدا کرده، به این دلیل او فاطمه نامیده شده است.
طبق روایات حضرت زهرا (س)، چون به دنیا پانهاد، به قدرت الهی لب به سخن گشود و گفت: شهادت می‌دهم که جز خدا، الهی نیست و پدرم رسول خدا و آقای پیامبران است و شوهرم سرور اوصیاء و فرزندانم (دو فرزندم) سرور نوادگان هستند.
انتهای پیام/د 
ارسال نظرات