خبرهای داغ:
رئیس کل دادگستری استان همدان خبر داد

اجرای طرح حبل المتین در زندان‌های استان همدان

رئیس کل دادگستری استان همدان گفت: اجرای طرح حبل المتین به خوبی در زندان‌های استان همدان انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۲۱۹۲۶۵
|
۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹

اجرای طرح حبل المتین در زندان‌های استان همدانبه گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدرضا عدالت‌خواه رئیس کل دادگستری همدان در بازدید از زندان مرکزی همدان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام خجسته دهه فجر، هدف امام (ره) را از قیام به عنوان یک محور اصلی رساندن انسان‌ها به کمال دانست و اظهار داشت: امام خمینی(ره) قیام خود را قیام الله معرفی کرد، یعنی قیام برای خدا و خوشبختانه هدف امام(ره) و راه ایشان در حال پیشروی است.

وی بیان داشت: ما باید در بخش قضایی طرح‌های نوین در راستای حبس‌زدایی داشته باشیم؛ نباید انسانی که یک خطایی را مرتکب و سپس پشیمان شده تا ابد راه آزادی بر او بسته شود.

رئیس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه در راستای کاهش جمعیت کیفری تا امروز پرونده تعداد زیادی را بررسی کردیم، اظهار کرد: ما به دنبال باز کردن راه برون رفت از زندان برای زندانیان البته با در نظر گرفتن دو شرط مهم هستیم که یکی از این شروط چنگ زدن به ریسمان محکم و مطمئنی است که تحت عنوان حبل المتین به زندانیان معرفی شده است و به طور قطع موجب نجات خواهد شد و شرط دوم تنبه است، شخصی که مرتکب تخلف و جرمی شده برگردد و به اشتباه خود پی ببرد ما نیز راه را برایش باز می‌کنیم.

وی ضمن قدردانی از مسئولان زندان به دلیل اقدامات خوبی که در راستای طرح حبل المتین در زندان انجام شده است، ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم مسابقه مقاله‌نویسی در مورد جمله «زندگی به جای زندان» برای زندانیان برگزار شود تا موجب تفکر و تعمق در معنای آن شود.

عدالت‌خواه به حدیث شریفی از پیامبر(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند «چهار چیز درون گناه هست که از خود گناه بدتر است؛ استخفاف یعنی کوچک شمردن گناه، افتخار کردن به انجام گناه، استبشار یعنی خوشحالی از انجام گناه، و اصرار برانجام گناه که خود بزرگ‌ترین گناه است» و در این خصوص حضرت علی(ع) می‌فرماید «کسی که اصرار بر گناه کند بزرگ‌ترین گناه را انجام می‌دهد».

وی با اشاره به سرگذشت کربلایی کاظم ساروقی که در ابتدای مراسم در قالب تئاتر توسط زندانیان روایت شد، ثمره تلاش و پایمردی در تزکیه نفس و کسب روزی حلال برای وی را حفظ کل قرآن دانست که با وجود بی‌سوادی از جانب خدای متعال به وی اعطا شد.

رییس کل دادگستری استان همدان با اشاره به ستاد تألیف قلوب و فعالیت در آن اظهار داشت: مصلحین یعنی کسانی که به کار صلح و سازش بین زندانیان مشغول هستند مقرب الی الله خواهند شد و در کمیته معتذرین نیز ما به دنبال ایجاد پل ارتباطی بین زندانی و شاکی هستیم تا روند اخذ رضایت برای آنان راحت‌تر شود که البته اقدام و حرکت ما مشروط به این است که زندانی ابتدا بت درون خود را بشکند تا آماده عذرخواهی شود.

وی ادامه داد: در زندان‌های تابعه استان کمیته معتذرین اقدامات مهمی را انجام داده است و در تویسرکان 60 نفر ثبت نام کرده‌اند که 20 نفر موفق به اخذ رضایت شده‌اند، در نهاوند 15 نفر اقدام کرده و پنج نفر رضایت  کرده‌اند و در زندان همدان نیز 350 نفر عضو شده‌اند که 6 نفر اخذ رضایت کرده و سه نفر در آستانه اخذ رضایت هستند.

عدالت‌خواه خطاب به مددجویان گفت: قرآن را قرائت کنید و با آن انس بگیرید تا زندان و شرایط آن را فراموش کنید آزادی واقعی آزادی از حصار هوای نفس است.

وی افزود: شما به دنبال اصلاح باشید وما از همکاران زندان خواسته‌ایم به دنبال افراد متنبه شده بگردند و معرفی کنند؛ ما مخالف حبس طولانی مدت هستیم اما خواسته من از شما این است که اگر رفتید دیگر برنگردید، ما می‌خواهیم در سایه انس با قرآن از شما لشکر دینی برای احیای ارزش‌ها بسازیم.

گفتنی است؛ در پایان مراسم رییس کل دادگستری به همراه  مدیرکل  زندان‌های همدان از پروژه‌های در حال اجرای زندان مرکزی همچون اندرزگاه سه، بازسازی باشگاه ورزشی چند منظوره و ساختمان معاضدت قضایی بازدید بعمل آوردند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار