دبیر اولین همایش ملی «گام دوم انقلاب اسلامی، رسالت دانشگاه‌ها» گفت:خروجی اولین همایش ملی «گام دوم انقلاب اسلامی، رسالت دانشگاه‌ها» مقالاتی کاربردی، پرمحتوا و نوآورانه بود.
کد خبر: ۹۲۱۹۵۷۰
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، دبیر اولین همایش ملی «گام دوم انقلاب اسلامی؛ رسالت دانشگاه‌ها»  اظهار داشت: خروجی همایش ملی مقالات همایش «گام دوم انقلاب اسلامی؛ رسالت دانشگاه‌ها» در محورهای علم و پژوهش، عدالت و اقتصاد مقالاتی کاربردی و در محور معنویت و اخلاق ، مقالاتی پرمحتوا و نوآورانه بود.

مقالات کاربردی، پرمحتوا و نوآورانه؛ خروجی همایش ملی  «گام دوم انقلاب اسلامی؛رسالت دانشگاه‌ها»

علیرضا سوادکوهی دبیر همایش ملی «گام دوم انقلاب اسلامی؛ رسالت دانشگاه‌ها» که به همت دانشگاه امیرالمؤمنین (ع)، دانشگاه اصفهان، بسیج اساتید استان اصفهان و جمعی از دانشگاه‌‍‌های این استان در تاریخ دوم بهمن ماه در دانشگاه اصفهان برگزار شد، گفت: فراخوان این همایش در بردارنده چهار محور کلی علم و پژوهش، معنویت و اخلاق، سبک زندگی، عدالت و اقتصاد بود و به شیوه‌های مختلف از جمله پوستر و بنر، نمایه سازی در پایگاه علمی سیویلیکا و بارگذاری در سایت اینترنتی بسیج اساتید استان و دانشگاه های همکار اطلاع رسانی گردید.

وی با بیان این که این همایش با جلب مشارکت علمی پژوهشگران و اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی سعی داشت قدم مؤثری برای گفتمان سازی بیانیه گام دوم، تبیین آن برای آحاد جامعه و دستیابی به راهکارهای عملی به منظور پیاده سازی بیانیه بردارد، گفت: سطح کمی و کیفی مقالات و استقبال بسیار خوبی که از همایش به عمل آمد گویای آن است که همایش توانسته تا حدود زیادی به اهدافش دست یابد.

عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین (ع) با بیان این که از اقصی نقاط  کشور مقاله دریافت شد و فرآیند داوری مقالات با روش‌های علمی پژوهشی و با تشریک مساعی چند دانشگاه مطرح انجام گرفت، ادامه داد: علاوه بر پیش نشست‌های تخصصی که ذیل همایش برگزار گردید، مجموعاً تعداد ۱۰۰ چکیده مقاله و ۶۲ مقاله کامل در محورهای همایش دریافت شد که از سطح علمی خوبی برخوردار بودند.

وی با بیان این که پس از خاتمه فرآیند داوری تعداد ۱۲ مقاله برای سخنرانی، ۱۳ مقاله برای انتشار در کتاب مقالات همایش و ۱۴ مقاله برای ارائه پوستری از سوی کمیته علمی همایش انتخاب شدند، گفت: مقالات مفید و ارزشمندی در تبیین رسالت دانشگاه ها در چهار حوزه ای که برگرفته از توصیه های بیانیه گام دوم انقلاب بود در این همایش ارائه گردید.

وی تأکید کرد مقالاتی که حائز امتیاز برای سخنرانی شدند از کیفیت علمی بسیار خوبی برخوردار بودند و در محورهای علم و پژوهش، عدالت و اقتصاد مقالات کاربردی خوبی داشتیم. همچنین در محور معنویت و اخلاق نیز مقالات پرمحتوا و نوآورانه ای ارائه شد.

وی با تصریح این که به زودی کتاب مجموعه مقالات همایش به صورت چاپی یا الکترونیک منتشر خواهد شد، افزود: امید می رود مسوولان و پژوهشگران با مبنا قرار دادن یافته‌های این همایش راهکارهای عملی خوبی برای حل مسائل کشور ارائه کنند.

وی تأکید کرد: این همایش آغاز راهی طولانی و الگویی برای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی است تا به سایر موضوعات بیانیه گام دوم ورود کرده و برای پیاده سازی آن تلاش کنند.

سوادکوهی با بیان این که به طور کلی برگزاری همایش‌های علمی در گستره کشوری و در سطح ملی نقشی مؤثر در گفتمان سازی دارند، ابراز داشت: استقبال خوب و قابل توجه از این همایش نشانگر نقش آفرینی این همایش در تسهیل فرایند گفتمان سازی است.

دبیر همایش ملی «گام دوم انقلاب اسلامی؛ رسالت دانشگاه‌ها» خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان این همایش که همگی از اقشار فرهیخته و اهل علم بودند نظرات و دیدگاه بسیار مثبتی نسبت به سطح علمی مقالات و کیفیت برگزاری همایش داشتند.

سوادکوهی در پایان ضمن توصیف موفقیت چشمگیر این رویداد علمی بزرگ، از دانشگاه‌ها و نهادهای همکار و تمام عوامل علمی و اجرایی همایش قدردانی کرد. 

 

منبع: روابط عمومی بسیج اساتید استان اصفهان

ارسال نظرات