انتظارات امام روح الله(ره) برای تشکیل مجلس انقلابی:

در روز تعیین سرنوشت کشور بپا خیزید و به صندوق ها هجوم آورید/ نگذارید حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد/افرادی را انتخاب کنید که متعهد به اسلام [بوده] شرقی و غربی نباشند

من متواضعانه از شما می خواهم که حتی الامکان در انتخاب اشخاص با هم موافقت نمایید، و اشخاصی اسلامی، متعهد، غیر منحرف از صراط مستقیم الهی را در نظر بگیرید.
کد خبر: ۹۲۱۹۵۹۸
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴

اشاره:کمتر از دو روز،  به برگزاری انتخابات یازدهمین  دوره مجلس شورای اسلامی (جمعه 2 اسفند) نمانده است.در همین خصوص، گزیده ای از  توصیه ها و هشدارهای انتخاباتی  امام شهیدان حضرت روح الله (قدس الله نفس الزکیه) خطاب به ملت انقلابی ایران، درباره انتخابات مجلس را  بازخوانی کرده ایم که باهم  مرور می کنیم:

در روز تعیین سرنوشت کشور بپا خیزید و به صندوق ها هجوم آورید/ نگذارید حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد/افرادی را انتخاب کنید که متعهد به اسلام [بوده] شرقی و غربی نباشند

 

 * در تبلیغات انتخاباتی بعضی از کاندیداها خدای نخواسته بعضی دیگر را تضعیف یا توهین می کنند در رابطه با آن تذکر می دهم که امروز این نحو مخالفتها خصوصا از چنین کاندیداهایی برای اسلام و جمهوری اسلامی فاجعه آمیز است .

 * باید اخلاق همه در انتخابات هم اخلاق اسلامی باشد.

 * باید مردم را برای انتخابات آزاد گذاریم و نباید کاری بکنیم که فردی بر مردم تحمیل شود .

  * نگویید که دیگران رای می دهند. من هم باید رای بدهم . تو هم باید رای بدهی آن روستایی هم که در کنار مزرعه خودش کار می کند باید رای بدهد. تکلیف است .

  * همه مسوول سرنوشت کشور و اسلام می باشند چه در نسل حاضر و چه در نسلهای آینده .

 * کسانی را انتخاب کنید که مسائل را تشخیص دهند نه از افرادی باشند که اگر روس یا آمریکا یا قدرت دیگری تشری زد بترسند باید بایستند و مقابله کنند.

در روز تعیین سرنوشت کشور بپا خیزید و به صندوق ها هجوم آورید/ نگذارید حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد/افرادی را انتخاب کنید که متعهد به اسلام [بوده] شرقی و غربی نباشند

 

 * روز سرنوشت سازی است می خواهید زمام کشور را به یک کسی بدهید که موثر در مقدرات کشور شما باشد سهل انگاری نکنید و به پای صندوقها بروید.

 * حیثیت و آبروی مومن در اسلام از بالاترین و والاترین مقام برخوردار است و هتک مومن چه رسد به مومن عالم از بزرگترین گناهان است و موجب سلب عدالت است .

 * آزاد هستید و رضای خدا را درنظر بگیرید و توجه به خدا داشته باشید و پای صندوقها بعد از این که اعلام کردند، تشریف ببرید و رای خودتان را بدهید. این رای به اسلام است .

 * از آقایان کاندیداها و دوستان آنان انتظار دارم که اخلاق اسلامی انسانی را در تبلیغ برای خود و کاندیداهای خویش مراعات و از هرگونه انتقاد از طرف مقابل که موجب اختلاف و هتک حرمت باشد خودداری نمایند .

 * اگر یک نفر آدمی باشد که فیلسوف باشد یک آدمی باشد که تمام عالم را در تحت سیطره علمی خودش برده باشد لکن جمهوری اسلامی را نمی خواهد، این را تعیین نکنید.

 * آن چیزی که الان لازم است بر همه آقایان بر همه شما جوانان بزرگان و بر همه قشرهای ملت این است که چشمهایشان را باز کنند با مطالعه با دقت افرادی که تعیین می کنند صفات خاصی را داشته باشند : اول اینکه مومن باشند مومن به این نهضت باشند جمهوری اسلامی را بخواهند طرفدار مردم باشند امین باشند اسلامی باشند شرقی و غربی نباشند انحرافات مکتبی نداشته باشند » .

 * انتخاب کنندگان قبل از رفتن به سر صندوق انتخابات منتخبین خود را با تحقیق و دقت کامل روی یک ورقه بنویسند که در وقت رای دادن با ذهن حاضر رای بدهند و لازم است که خودشان مستقیما رای خود را به صندوق بیندازند و به احدی اطمینان نکنند که فرصت طلبان در کمینند.

 * من امیدوارم که ملت شریف ایران در این امر مهم الهی ـ که منحرفان از هر چیزی بیشتر با آن مخالفت کرده و می کنند و این نیز از اهمیت آن است ـ یکدل و یک جهت در روز انتخابات به سوی صندوقها هجوم برند و آرای خود را به صندوقها بریزند.

 * من از همه قشرها از همه ملت می خواهم که آداب اسلامی خودشان را نسبت به همه امور خصوصا در انتخابات حفظ کنند و مبادا خیال کنند که مبارزات انتخاباتی عبارت از این است که به دیگران بد بگویند و کارشکنی کنند .

 * فرق هاست بین نظارت و استیضاح و بین عیب جویی و انتقام گیری، و این فرق را همه کس پس از رجوع به وجدان خویش می فهمد.

 * شما وکیل نیستید که بروید آنجا بنشینید و حسابهایی که خودتان با هم دارید صاف کنید، اگر یک همچو کاری بشود این انحراف است، و غصب است آن محل برای شما.

 * اگر در این نظام کسی یا گروهی _ خدای ناکرده _ بی جهت در فکر حذف یا تخریب دیگران برآید، و مصلحت جناح و خط خود را بر مصلحت انقلاب مقدم بدارد، حتماً پیش از آنکه به رقیب یا رقبای خود ضربه بزند، به اسلام و انقلاب لطمه وارد کرده است .

 * آن روزی که «مجلسیان» خوی کاخ نشینی پیدا کنند _ خدای نخواسته _ ، و از این خوی ارزنده کوخ نشینی بیرون بروند، آن روز است که ما برای این کشور باید فاتحه بخوانیم.

 * آن روزی که دیدید و دیدند که انحراف در مجلس پیدا شد؛ انحراف از حیث قدرت طلبی و از حیث مال طلبی در کشور، در وزیرها پیدا شد، در رئیس جمهور پیدا شد، آن روز بدانند که علامت این که شکست بخوریم خودنمایی کرده؛ از آن وقت باید جلویش را بگیرند.

 * مجلس است که اساس یک کشور را به صلاح می کشد، یا اساس یک کشور را رو به فساد می برد.

 * دنبال این باشید که یک مجلس قوی قانونگذاری داشته باشیم تا بتوانند مملکت را به راه راست ببرند.

 * مسئولیت مجلس به عنوان یک مرشد و هدایت کننده برای مردم، زیاد است.

 * باید بدانیم که اگر رئیس جمهور و نمایندگان مجلس، شایسته و متعهد به اسلام و دلسوز برای کشور و ملت باشند، بسیاری از مشکلات پیش نمی آید.

 * وکیلهایی که آراسته هستند به اخلاق خوب، متعهد هستند به اسلام، وفادار هستند به کشور خودشان، خدمتگزار هستند به شما و به کشور، آن اشخاص را انتخاب کنند و به مجلس بفرستند.

 * من انتظار دارم که وحدت کلمه خود را حفظ، و در انتخاب وکلای خود رضای حق را بر رضای خود مقدم دارید.

 * افرادی را انتخاب کنید که متعهد به اسلام [بوده] شرقی و غربی نباشند، [و] بر صراط مستقیم انسانیت و اسلامیت باشند.

 * امید است ملت مبارز متعهد، به مطالعه دقیق در سوابق اشخاص و گروهها، آرای خود را به اشخاصی دهند که به اسلام عزیز و قانون اساسی وفادار باشند، و از تمایلات چپ و راست مبّرا باشند، و به حسن سابقه و تعهد به قوانین اسلام و خیر خواهی امّت ، معروف و موصوف باشند.

 * باید درست متوجه باشید و اشخاصی که انتخاب می کنید سوابقشان را مطالعه کنید، بدانید…در زمان سابق چه جور بودند، در زمان انقلاب چه جور بودند، از اول انقلاب تا حالا چه جور بودند و سوابق خانوادگیشان چه هست، عقایدشان چه هست و مقدار معلوماتشان چه هست.

 * من متواضعانه از شما می خواهم که حتی الامکان در انتخاب اشخاص با هم موافقت نمایید، و اشخاصی اسلامی، متعهد، غیر منحرف از صراط مستقیم الهی را در نظر بگیرید.

 * مردم را توجه بدهید به این که شما می خواهید اسلام را حفظ کنید؛ باید منتخبین شما اشخاصی باشند که توجه به اسلام داشته باشند، متعهد به اسلام باشند، بازیگر نباشند.

 * اشخاصی که انتخاب می شوند واقعاً منتخب ملت باشند.

 * توجه داشته باشند: رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقه ای باشند که محرومیت و مظلومیت مستضعفان و محرومان جامعه را لمس نموده و در فکر رفاه آنان باشند، نه از سرمایه داران و زمینخواران و صدر نشینان مرفّه و غرق در لذات و شهوات، که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پا برهنگان را نمی توانند بفهمند.

 * حیف است که چهرۀ نورانی مجلس، در آن یک چیزهایی واقع بشود که مخالف زی شما آقایان است.

 * علاقه مندم که قداست مجلس معظم و وکلای محترم محفوظ باشد تا الگویی باشند برای مجلسهای جهان.

 * مجلس در رأس همه ارگانها واقع است؛ و مجلس ملت است که متبلور شده است و تحقق پیدا کرده [است] در یک جای محدود.

 * در مجلس، اسلام تنها کافی نیست، بلکه باید مسلمانی باشد که احتیاجات مملکت را بشناسد و سیاست را بفهمد و مطّلع به مصالح و مفاسد کشور باشد.

 * سرتسلیم به مجلس یعنی سر تسلیم به اسلام.

 * این مجلس فراهم آمده از الله اکبرهای مردم است.

 * این مجلس«ما حَصَل»خون یک جمعیتی است که وفادار به اسلام بوده اند.

 * مجلس خانه واقعی ملت است.

 * مجلس در رأس همه امور واقع است .

 * باید ملت شریف بدانند که انحراف از این امر مهم اسلامی خیانت به اسلام و کشور است، و موجب مسئولیت عظیم است.

 * نگذارند حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد.

 * امروز مسئولیت به عهده ملت است، ملت اگر چنانچه کنار بنشینند، اشخاص مؤمن، اشخاص متعهد بنشینند واشخاصی که نقشه کشیده اند برای این مملکت، از چپ و راست، آنها وارد بشوند در مجلس، تمام مسئولیت به عهده ملت است.

 * عزیزان من که امید نهضت اسلامی به شماست! در روز تعیین سرنوشت کشور بپا خیزید و به صندوق ها هجوم آورید و آرای خود را در آنها بریزید.

 * همه شما، همه ما، زن و مرد، هر مکلف همان طور که باید نماز بخواند، همان طور باید سرنوشت خودش را تعیین کند .

 * باید توجه داشت که هدف از انتخاب در نهایت، حفظ اسلام است.اگر در تبلیغات حریم مسائل اسلامی رعایت نشود، چگونه منتخب حافظ اسلام می شود؟

 * این تکلیف آقایان است که راجع به مسائل اسلامی که پیش می آید، چه وکیل بخواهید تعیین کنید و چه _ عرض بکنم که _ رئیس جمهور بخواهید تعیین کنید، باید در صحنه باشید، عذری ندارید که بروید و کنار بنشینید.

 * ملت است که با رأی خودش رئیس جمهوری تعیین می کند، جمهوری اسلامی را رأی می دهد؛ و با رأی خودش که متمرکز است در مجلس، دولت را تعیین خواهد کرد؛ و همه امور دست خود ملت است.

 * انتخابات در انحصار هیچ کس نیست، نه در انحصار روحانیین است، نه در انحصار احزاب است، نه در انحصار گروههاست، انتخابات مال همه مردم است.

 * وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات ، چه انتخابات رئیس جمهور و چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی، و چه انتخاب خبرگان برای تعیین شورای رهبری یا رهبر، در صحنه باشند.

 * اگر در انتخابات مسامحه کنیم، مطمئن باشید که از راه مجلس به ما لطمه می زنند.

 * مردم اگر اسلام را ، استقلال و آزادی را، نبودن تحت اسارت شرق و غرب را می خواهند، همه در انتخابات شرکت کنند.

ارسال نظرات