رئیس ستاد انتخابات هرمزگان با بیان اینکه یک هزار ۳۱۸ مرکز اخذ رای در استان هرمزگان پیش بینی شده گفت: امکان انتخابات الکترونیک در تمام نقاط استان هرمزگان فراهم شده و در مناطق سیل زده که راه ارتباطی صعب العبور بوده استفاده از بالگرد پیش بینی شده است.
کد خبر: ۹۲۱۹۶۲۸
|
۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۶

به گزارش   خبرگزاری بسیج هرمزگان  به نقل ازخبرگزاری تسنیم از بندرعباس سعید ناجی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری انتخابات و اهمیت آن چه به لحاظ تخصصی و چه به لحاظ تاثیرگذاری آن در جامعه وزارت کشور را مامور کرده است در جهت آماده سازی فضای انتخاباتی و برگزاری انتخابات خوب برای بهره مندی و تعادل سازی تلاش کند.

وی افزود: ترغیب مردم و تشکیل احزاب و گروه های سیاسی و تشویق آنها برای اینکه حضور پررنگ در معادلات و مبادلات سیاسی داشته باشند نیز از وظایف ما است.

ناجی بیان کرد: امیدواریم در این دوره در روز 2 اسفند حضور پررنگ و بانشاط مردم در پای صندوق‌های رای را شاهد باشیم و مردم بر اساس تشخیص خودشان افراد اصلح را وارد مجلس کنند.

وی عنوان کرد: برای استان هرمزگان 5 کرسی در مجلس پیش بینی شده است که 3 کرسی آن مربوط به حوزه مرکزی به مرکزیت بندرعباس و 2 کرسی برای شرق و غرب استان هرمزگان است.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان گفت: فعالیت‌های انتخاباتی در چهارچوب قانون انجام شده است و تعداد 114 نفر از کسانی که خود را واجد شرایط می‌دانستند ثبت نام کردند که از این تعداد 19 نفر خانم و 95 نفر آقا بودند.

وی افزود: بعد از طی مراحل احراز صلاحیت 47 نفر بعنوان لیست نهایی در عرصه رقابت‌ها باقی ماندند و دو روز پیش یکی از خانم‌ها انصراف خود را اعلام کرد و هم اکنون 46 نفر آماده رقابت با یکدیگر هستند.

ناجی تاکید کرد: یک هزار 318 مرکز اخذ رای در استان هرمزگان پیش بینی شده است و این تعداد شعبه بر اساس جمعیت مناطق و امکان حضور مردم پیش بینی شده است که 783 شعبه از این تعداد به صورت ثابت و 536 شعبه سیار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تاکید کرد: تلاش شده است تمام نقاطی که اخذ رای انجام می‌شود آنتن‌دهی داشته باشد، 700 نقطه را ابتدا داشتیم که از این نعمت برخوردار نبودند اما با همکاری مخابرات این تعداد به حدود 140 نقطه رسیده است و اتفاق مثبت و خوبی است، علی القاعده در تمام نقاط هرمزگان امکان برگزاری انتخابات مهیا است تا انتخابات الکترونیکی را برگزار کنند.

وی تصریح کرد: با پوششی که نقاط همجوار به هم می‌دهند این امکان وجود دارد که در کمترین زمان اطلاعات به سرور مرکزی ستاد انتخابات کشور انتقال داده شود و در ستاد وزارت کشور و استان دسترسی سریع و به لحظه به آمار و اطلاعات وجود داشته باشد.

ناجی ابراز داشت: استفاده از دستگاه احراز هویت نیز در تمام شعب اخذ رای انجام می‌شود تا از رای دوباره افراد جلوگیری شود و هر شائبه احتمالی را که می توانسته به وجود بیاورد را رد کند.

وی عنوان کرد: بررسی‌ها و اطلاعاتی که اخذ شده نشان می‌دهد در استان یک میلیون و 174 هزار و 164 نفر واجد شرایط رای دادن وجود دارد، ما بیش از 72 هزار و 402 نفر بعنوان رای اولی داریم که بیش از 36 هزار مرد و بیش از 35 هزار نفر نیز زن هستند.

رئیس ستاد انتخابات هرمزگان ادامه داد: برگزاری بدون نقص انتخابات، پرهیز از رفتارهای جانب دارانه و عدم حضور در ستادهای انتخاباتی مورد توجه ما بوده و هست و تاکیدات شخص استاندار در جلسات مختلف گویای این امر است.

وی با اشاره به سیل اخیر در مناطقی از استان هرمزگان اظهارداشت: حداقل‌ها برای تردد در مناطق سیل زده مهیا شده است و با اینکه بخشی آنتن‌های مخابراتی هم آسیب دیده بود اما همه فرمانداران در تلاش هستند دسترسی‌های حداقلی را برای اخذ رای مهیا کنند اما پیش بینی‌هایی برای استفاده از بالگرد در بشاگرد، جاسک و جزایر نیز قطعی شده است تا رای‌های مردم جمع آوری شود.

ارسال نظرات